عضو شورای استانی الحدیده یمن گفت، در سایه سکوت سازمان ملل و جامعه بین الملل جنگنده های سعودی طی هفته اخیر با تشدید حملات خود به مناطق مسکونی یمن غیرنظامیان را قتل عام کرده اند.

 به گزارش مشرق، «حسام السلامی»، عضو شورای استان الحدیده یمن در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در صنعا اظهار داشت: جنگنده های سعودی با بمباران وحشیانه خانه های مردم در الحدیده مرتکب قتل عام های فجیعی شدند.

وی افزود: اولین جنایت در شهر المراوعه به وقوع پیوست که در جریان آن جنگنده های سعودی با هدف گرفتن 2 باب منزل مسکونی که در یکی سه خانواده ساکن بودند غیرنظامیان را قتل عام کردند.

السلامی اظهار داشت: در این حمله 12 نفر که بیشترشان زن و کودک بودند به شهادت رسیدند.

عضو شورای استانی الحدیده گفت: قتل عام دوم در شهر الدریهمی به وقوع پیوست که در جریان آن در حمله جنگنده های سعودی به منطقه کود عنبه در این شهر 2 غیرنظامی شهید شدند و در حمله این هواپیماها به خانه ای در عزله المنظر الدریهمی نیز یک شهروند دیگر زخمی شد.

وی افزود: جنایت سوم در شهر الخوخه اتفاق افتاد و هواپیماهای سعودی خانه یک شهروند را در سواحل خوخه هدف گرفتند که با شهادت یک زن و کودک و زخمی شدن 2 نفر دیگر همراه شد.

السلامی تصریح کرد: جنگنده های سعودی همچنین برج مخابرات در منطقه القطیع در شهر المراوعه و همچنین برج های مخابرات در منطقه القطابه در شهر الخوخه را هدف گرفتند.

در سایه سکوت جامعه بین المللی و نهادهای جامعه بین المللی هواپیماهای دشمن سعودی-آمریکایی حملات خود را به استان های یمن افزایش داده و ضمن تخریب اموال شماری شهید و زخمی برجای گذاشته است.

در استان صعده هواپیماهای سعودی منطقه قاره در شهر مجز و پادگان پلیس صعده را در چهار نوبت بمباران کرد و مناطق طخیه، ثعبان و مندبه در شهر باقم شش بار بمباران شد.

در استان تعز منطقه الربیعی در شهر التعزیه  و ارتفاعات المحضار شهر الضباب و مدازس العمری هر کدام یک بار بمباران شدند و منطقه الشبکه شهر ذباب نیز شش بار بمباران شد.

اما در استان الجوف هواپیماهای سعودی منطقه العوله در شهر المطمه را بمباران کرد.

اما در استان مأرب هواپیماهای سعودی شهر صرواح را بمباران کردند.

جنگنده های عربستان منطقه شبان استان إب را سه بار بمباران کردند.

در استان حجه هواپیماهای سعودی منطقه الجر در شهر عبس را در هشت نوبت هدف بمب های خوشه ای گرفت.

در استان صنعا منطقه جبل ذباب در شهر بنی حشیش دو بار بمباران شد.

در استان عسیر هواپیماهای سعودی منطقه سهوه و الربوعه را پنج بار بمباران کردند.

در همین حال شماری پایتخت نشینان یمن با تجمع در میدان التحریر صنعا ادامه سکوت سازمان ملل و نهادهای جامعه بین المللی در برابر جرایم دشمن سعودی و پیامدهای محاصره آمریکا و عربستان علیه ملت یمن را محکوم کردند.

آنها در حالی که پلاکاردهایی از تصاویر قربانیان فجایع عربستان در یمن در دست داشتند از سازمان ملل خواستند با پذیرش مسئولیت خود برای توقف حملات و شکستن محاصره علیه ملت یمن اقدام جدی کند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس