رئیس حزب سوسیال‌مسیحی که شریک مرکل در دولت ائتلافی آلمان است "دونالد ترامپ"، رئیس‌جمهور جدید آمریکا را تمجید کرده درباره انتقادهای عجولانه و افراطی علیه وی هشدار داد.

 به گزارش مشرق، به نقل از روزنامه "فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ"، "هورست زیهوفر"، رئیس حزب سوسیال مسیحی آلمان به‌خلاف شریک خود در دولت ائتلافی (آنگلا مرکل) موضع سختگیرانه در قبال آنکارا را خواستار شده  و در واکنش به تهدید ترکیه مبنی بر اینکه توافق پناهندگان با اتحادیه اروپا را لغو خواهد کرد تأکید کرد: ما اجازه اخاذی ترکیه از اتحادیه اروپا را نمی‌دهیم. اروپا باید از حقوق بشر، آزادی و دموکراسی دفاع کند.

بعد از تصمیم پارلمان اروپا برای تعلیق مذاکرات عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا، رئیس جمهور ترکیه روز گذشته تهدید کرد که مرزهای خود را به‌روی پناهندگانی که می‌خواهند به اروپا بیایند باز می‌گذارد.

زیهوفر که در گفتگو با "پاسایر نویه پرسه" سخن می‌گفت تصریح کرد: آلمان در این مورد می‌داند که باید چه‌کار کند. ما بهتر از مرزهای خود حفاظت خواهیم کرد، به‌خصوص در این شرایط باید به کشورهای یونان و ایتالیا کمک شود که بر این چالش غلبه کنند.

"الکساندر گراف لامبسدورف"، از سیاستمداران بلندپایه حزب لیبرال دموکرات پارلمان اروپا نیز خواستار حمایت‌های بهتر مرزی اتحادیه اروپا شده تأکید کرد: تهدید اردوغان نشان می‌دهد که این مسئله تا چه‌اندازه ضرورت دارد که یک حمایت مرزی واقعی در اروپا ایجاد کنیم.

زیهوفر همچنین در سخنانی دیگر "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور جدید آمریکا را تمجید کرده گفت: من از این سیاست وی خوشم می‌آید که مستقیماً با انسان‌ها صحبت کرده و واقعیات زندگی آنها را در نظر می‌گیرد. من این رویکرد را خوب ارزیابی می‌کنم.

وی هم‌زمان درخواست کرد: رئیس جمهور منتخب آمریکا را قبل از اینکه به مسئولیت خود وارد شود محکوم نکنیم. ما باید به وی فرصت بدهیم. سیاست عملی مقیاس ارزیابی است.

هفته گذشته نیز زیهوفر که نخست وزیر ایالت بایرن نیز هست رئیس جمهور منتخب آمریکا را به مونیخ دعوت کرد.

بر اساس اطلاعات محافل دولتی، زیهوفر مدت کوتاهی بعد از پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به‌صورت کتبی به وی تبریک گفته تأکید کرد که وی در هر زمانی در ایالت بایرن مورد استقبال قرار می‌گیرد.

زیهوفر به‌عنوان تاریخ احتمالی سفر ترامپ به مونیخ به کنفرانس امنیتی مونیخ در فوریه سال 2017 اشاره کرده است.

رئیس حزب سوسیال مسیحی آلمان به‌خلاف بسیاری سیاستمداران اروپایی و آلمانی بلافاصله بعد از انتخاب ترامپ به‌عنوان رئیس جمهور جدید آمریکا درباره انتقادهای افراطی به‌سبک سیاسی آِینده وی هشدار داد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس