جهانبخش محبي نيا گفت: آخوندي بايد در كميسيون عمران و در صورت نياز در صحن مجلس حضور يابد و پاسخگوي فاجعه سمنان باشد.

سرویس سیاست مشرقجهانبخش محبي نيا نماينده مردم مياندوآب در مجلس دهم در گفتگو با خبرنگار مشرق ضمن عرض تسليت به ملت ايران و بازماندگان حادثه تصادف قطار در سمنان، اين حادثه را تلخ و جانگداز ارزيابي كرد و خواهان پيگيري قاطعانه دولت و مجلس شد.

وي افزود: به صورت قاطعانه و جدي، نهادهاي نظارتي، كميسيون عمران و در صورت نياز صحن علني مجلس، بايد پيگير علل وقوع اين حادثه تلخ باشند.

نماينده مردم مياندوآب با اشاره به اينكه ديگر وقت آن گذشته كه در هر بازه يك يا دوساله به نوعي شاهد اين گونه اتفاقات ناگوار باشيم؛ عنوان كرد: اگر مجموعه رويدادها و فاجعه ها را در حوزه ريلي، هوايي،‌ جاده اي و حوادث مربوط به پتروشيمي ها محاسبه كنيم، ما كشوري بسيار حادثه خيز هستيم و با اين شرايط ديگر براي مردم امنيتي باقي نمانده است. وي ادامه داد: حتما بايد به شكل جدي اين حوادث مورد بررسي قرار گيرند و با كم كاري ها و ضعف موارد مديريتي برخورد بسيار محكمي صورت پذيرد.

محبي نيا درباره عذرخواهي مسئولان دولتي و وزارت راه و شهرسازي گفت: عذرخواهي بايد در كشور ما جا بيفتد، هرچند اين اقدام اوليه و سطحي است، اما همين مهم نيز در بسياري از بخش ها صورت نمي گيرد.

اين عضو كميسيون برنامه و بودجه با اشاره به برخورد با خاطيان حادثه سمنان يادآور شد: از صدر تا ذيل خاطيان فاجعه قطار مسافربري سمنان بايد محاكمه شوند و مسئولاني كه به هر نحوي در ارتباط با اين حادثه مقصر قلمداد مي شوند بايد جوابگو باشند.

وي درباره پيگيري نمايندگان مجلس از آخوندي، وزير راه و شهرسازي براي پاسخگويي نسبت به اين فاجعه افزود: همه نمايندگان و مسئولين مرتبط با اين موضوع در قبال اين حادثه مسئوليت دارند و بايد پيگير باشند تا با خاطيان برخورد لازم صورت گيرد.

محبي نيا در پايان درباره استيضاح وزير راه و شهر سازي گفت:‌ اقداماتي از سوي برخي از نمايندگان در دست انجام است و ما نيز پيگير حقوق مردم به وسيله تمام ابزارهاي قانوني هستيم. وزير بايد در كميسيون عمران و در صورت نياز در صحن مجلس حضور يابد و پاسخگو باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ایرانی ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
    0 0
    باسلام آیااگر نماینده مجلسی اشتباهی کرد تمام مردم آن حوزه انتخابیه با یدمورد سرزنش قرارگیرند.پس سلسله مراتب وشرح وظیفه چیست؟
  • ناشناس ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
    0 0
    شما به عنوان یه نماینده،آقای آخوندی رو بیارید مجلس بازخواستش کنید و بعد هم استیضاح،ایشون استعفا بده نیست،شما اگه میتونید استیضاحش کنید که از توان این مجلس خارجه!!!!
  • ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
    0 0
    خدا به خانواده بازماندگان صبر بدهد ان شاالله
  • ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
    0 0
    احسنت
  • ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
    0 0
    مسئولین نباید در قبال خاطیان کوتاه بیان
  • ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
    0 0
    روحشون شاد
  • محمد ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
    0 0
    مشکل کشور ما اینست که موقع بروز این حوادث همه در میدان هستند ولی بعد از چند روز همه می روند پی کارشان و فراموش می کنند چه شد چه نشد
  • ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
    0 0
    فقط برکناری وزیر بی کفایت راه می تواند قدری الام مردم مصیبت زده را تسکین ببخشد.
  • شاهد ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
    0 0
    از آب اين مجلس بخاري در نمياد. مجلسي كه با تاكيدات مكرر رهبري و پيگيري افكار عمومي در خصوص فيش هاي حقوقي نچومی طرح شفاف سازي حقوق ها رو به راحتي رد مي كنند و يا براي لغو قانوني سخنراني فردي معلوم الحال اين همه آب تو آسياب دشمن مي ريزن و يا با تهمت و افتراء به دستگاه قضايي حمله مي كنند و يا با جمله "آيا براي شما كافي نيست" از يك شخصي كه قرار است وزارتخانه اي را اداره نمايد دفاع مي نمايند، هيچگاه نبايد انتظار پيگيري حقوق مردم را داشت. تعدا كثيري از اينان ذخاير نظامند! كه بر اثر حادثه و دقيق عمل نكردن برخي سياسيون پايبند به نظام و حامي حقيقي مردم، در مجلس حاضر شده اند و به زودي تبعات عمل نكردن به قانون و مطالبات مردمي دوره شان به سر خواهد رسيد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس