منابع فلسطینی اعلام کردند که دولت مصر از رسیدن آتش به نیروگاه های هسته ای رژیم صهیونیستی که پیامدهای جبران ناپذیری به دنبال خواهد داشت، ابراز نگرانی کرد.

 به گزارش مشرق، خبرگزاری فلسطینی معا امروز (شنبه) به نقل از منابع امنیتی مصر گزارش داد، قاهره از این که آتش سوزی های گسترده در شمال سرزمین های اشغالی به نیروگاه های هسته ای این رژیم سرایت کند و فاجعه بزرگی در منطقه به وجود آورد، نگران است.

این منابع اعلام کردند که قاهره منتظر درخواست کمک رژیم صهیونیستی برای مهار آتش سوزی نمی نشیند، بلکه اقدام به ارسال کمک های فوری برای مشارکت در مهار آتش سوزی ها کرده است، چرا که این آتش سوزی ها در کل منطقه فاجعه بار خواهد بود.

در این گزارش آمده است: به همین منظور دو هواپیمای مصری شب گذشته (جمعه)وارد پایگاه هوایی تل نوف در نزدیکی تل آویو شد تا در مهار آتش سوزی ها با صهیونیست ها همکاری کند.

منابع رژیم صهیونیستی نیز اعلام کردند که قاهره و تل آویو روابط استراتژیک امنیتی دارند و پیش از این توافق برای کمک رسانی در صورت وقوع هر گونه حادثه ای صورت گرفته است.

منابع امنیتی مصری اعلام کردند که عبدالفتاح السیسی دستور پرواز هواپیماهای جنگی و هواپیماهای مخصوص عملیات نجات و اطفای حریق به فلسطین اشغالی را صادر کرده است.

آتش سوزی ها در بخش های شمالی فلسطین اشغالی از چهارشنبه گذشته شروع شده و مقامات رژیم صهیونیستی که ناتوان از مهار این آتش سوزی هستند، دست به دامان برخی کشورها شدند.

این وسیع ترین حریق از سال 2010 میلادی در فلسطین اشغالی است.

در سال 2010 میلادی نیز آتش گسترده ای در سرزمین های اشغالی که چهار روز ادامه داشت 42 نفر را به کام مرگ فرستاد. این حریق با مشارکت هواپیماهای آتش نشان از اقصی نقاط دنیا از جمله آمریکا، خاموش شد.

چندین کشور از جمله روسیه، فرانسه، قبرس، ترکیه، کرواسی، یونان و آلمان نیز در عملیات اطفای حریق اخیر فلسطین اشغالی شرکت کرده اند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • قریشی ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
    0 0
    خاک بر سر مصر و سران سرسپرده کشورهای عرب ... در این چند روز آتش سوزی انگار توی دلم پایکوبیه، از بس خوشحالم و مطمئنم هر مومنی هم همچنین حالی داره . حالا اینها دارند برای صهیونیستها دل میسوزانند به بهانه های واهی دیمونا و غیره !
  • ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
    0 0
    یعنی خاک بر سر صهیونیستها که انقدر ناتوانن از مهار آتش که باید به اندازه یه قاره ،کشورهای مختلف بیان کمکش تا خاموش بشه انقدر عرضه نداره اما تا دلت بخواد هنر ادم کشی و فتنه گری داره
  • محمود ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
    0 0
    انشاالله که روزبه روز بادها شدیدتر بوزند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس