کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه شایانفر اجازه بزک کردن را به ضد انقلاب نداد، گفت: وی به مبانی انقلاب اسلامی غیرت عجیبی داشت که هیچگاه از آن عدول نکرد.

 به گزارش مشرق، درباره ابعاد شخصیت، زندگی و اقدامات مرحوم حسن شایانفر گفت: مهم‌ترین ویژگی مرحوم حسن شایانفر تقوا، تدین، روحیه انقلابی و زندگی مملو از آداب دینی بود که باعث شد هنگام ترک دنیا آرامش و بهجت خاصی داشته باشد.

وی افزود: شایانفر بسیار خوب زندگی کرده و به همین دلیل خوب از دنیا رفت. ضمن اینکه زندگی وی در زمره زندگی مؤمنین و مقربین بود و مرگش هم در زمره مرگ مؤمنین.

محمدی تصریح کرد: شایانفر زندگی سالم و ساده‌ای داشت. ضمن اینکه زندگی وی مختصر،‌ ساده و به دور از دنیاطلبی و حرص مال دنیا بود.

وی شایانفر را فردی پرهیزکار معرفی کرد و اظهار داشت: شایانفر غیرت انقلابی و تعلق عمیقی به انقلاب اسلامی و حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری و خون شهدا داشت و هرگز معامله‌ای بر سر این موارد با کسی نکرد.

این کارشناس مسائل بین‌الملل خاطرنشان کرد: شایانفر هرگز از مواضع انقلابی خود عدول نکرد و همواره پای آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی ایستادگی کرد. ضمن اینکه برای آن هزینه‌های زیادی هم در طول زندگی‌ پرداخت کرد و رنج‌های زیادی کشید و زخم زبان‌های زیادی شنید.

محمدی گفت:‌ شایانفر نسبت به بنیان‌گذار انقلاب و مقام معظم رهبری و مبانی انقلاب اسلامی غیرت خاصی داشت.

وی با بیان اینکه شایانفر بهترین دفاع را حمله دقیق، هدفمند و مستند به جریان ضد انقلاب می‌دانست، افزود: شایانفر معتقد بود که جریان ضد انقلاب در حال تلاش برای ارائه تصویری دروغین به نسل جوان انقلاب که درک مستقیمی از آرمان‌ها و اهداف انقلاب ندارد، می‌باشد. حسن شایانفر اجازه بزک کردن به ضد انقلاب را نداد. به همین دلیل وی قهرمانی یگانه و بی‌بدیل است و متأسفم که بگویم احتمالاً جای خالی او هرگز پر نخواهد شد.

محمدی افزود: حسن شایانفر بخش بزرگی که در ذهن و دل داشت و می‌دانست را با خود برد و هرگز فرصت بیان آن را پیدا نکرد.

وی ویژگی دیگر شایانفر را دقت فراوان، هوش سرشار و حافظه‌ای نیرومند دانست و گفت: شایانفر تمامی مطالعات انجام و منتشر شده را به ذهنش سپرده بود و در حقیقت وی کتابخانه، مرجع و منبع بسیاری از اطلاعات ناب بود که جواب‌های مستند، آن هم در دوره‌ای که شنیدن جواب‌های مستند منسوخ شده را بسیار داشت.

کارشناس مسائل بین‌الملل تصریح کرد: شایانفر منبعی از حرف‌های موثق و سنددار بود و به همین دلیل همگان وی را به سند می‌شناسند.

محمدی گفت: شایانفر غنیمت گران‌بهایی بود که می‌توانستیم از او سؤال کنیم و پاسخ‌های دقیق و مستند را بشنویم.

وی با اشاره به انتشار 60 جلد کتاب «نیمه پنهان» گفت: یک خط بدون سند هم در این کتاب‌ها وجود ندارد. در حقیقت این کتاب نیمه پنهان نیست بلکه نیمه آشکاری از شخصیت ضد انقلاب و سلوک و روابط آنها می‌باشد که هیچ‌گونه اطلاعات سری و محرمانه در آنها وجود ندارد، بلکه همگی آشکار است.

کارشناس مسائل بین‌الملل اظهار داشت: شایانفر به لحاظ انسانی شخصیتی بسیار برجسته، مهربان و برای نسل بزرگی از نویسندگان و روزنامه‌نگاران انقلابی و خبرنگاران جوان، پدری دلسوز بود.

محمدی با بیان اینکه شایانفر سعی می‌کرد گمنام باقی بماند و سالیان سال وظیفه جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی خارج کردن نام شایانفر از این گمنامی است، خاطرنشان کرد: شایانفر بسیار نافذالکلام بود و تقریباً عمده کسانی که در جریان رسانه‌ای انقلاب اسلامی در سطوح مختلف مدیریت مشغول هستند، یا کشف شده شایانفر می‌باشند یا عضوی از مکتب شایانفر.

وی با بیان اینکه شخصیت شایانفر پرهیز از علنی بودن فعالیت‌ها و اقداماتش بود، افزود: دشمنان شایانفر تلاش زیادی برای دروغ‌بافی علیه وی انجام داده‌اند و به همین جهت می‌توانیم بگوییم که دوره حرف زدن راجع‌به شایانفر تازه آغاز شده است.

کارشناس مسائل بین‌الملل تصریح کرد: جوانان امروز در حال حاضر قابلیت رسیدن به جایگاه و منزلت شایانفر را ندارند. لذا باید زجر، رنج و سختی بسیار زیادی برای تربیت فردی شبیه حسن شایانفر که دانش و ایمان و غیرت انقلابی‌اش زبانزد خاص و عام باشد انجام شود.

محمدی گفت: آینده جریان فکری انقلابی روشن است و حفره بزرگی هم بعد از درگذشت حسن شایانفر در کادر رسمی سیاسی، فرهنگی و امنیتی جریان انقلاب ایجاد شده که پر کردن این خلاء کار آسانی نیست.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که نسل جدید از خود تحرک نشان داده تا در آینده کسی شبیه شایانفر به جامعه معرفی شود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۳
    0 0
    من اثاراین مرحوم راچندان مطالعه نکرده ام امااز عکس الاعمل دشمنان این مرزوبوم درفقدان اومعلوم میشود ادم درست حسابی بوده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس