کد خبر 657642
تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۸

رئیس کمیته دفاعی و امنیتی شورای فدراسیون روسیه اعلام کرد، مسکو در پایگاه «الحمیمیم» سوریه زیرساخت جدید ایجاد خواهد کرد.

به گزارش مشرق، یکی از قانونگذاران ارشد مجلس اعلای روسیه امروز دوشنبه اعلام کرد، مسکو در نظر دارد زیرساخت جدیدی در پایگاه هوایی «الحمیمیم» سوریه ایجاد کند که این امر شامل ساخت دومین باند پرواز و ارتقاء قابلیت‌های پدافند هوایی این پایگاه می‌شود.

بنا بر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، پایگاه هوایی الحمیمیم و پایگاه دریایی طرطوس در سوریه همچنان عملیاتی باقی خواهند ماند و در عین حال سامانه‌های «اس 400» و «پانتسیر» همچنان در سوریه به منظور حفاظت از ینروهای روسیه در این کشور جنگ‌زده فعال خواهند ماند.

«ویکتور اوزروف» رئیس کمیته دفاعی و امنیتی شورای فدراسیون روسیه (مجلس اعلا) در مصاحبه با خبرگزاری «ریانووستی» گفت، «ما در سوریه برای مدت زمان طولانی خواهیم ماند. به همین دلیل ارتقاء زیرساخت‌ها هم در پایگاه هوایی و هم در محدوده تحت تیررس این پایگاه مسئله‌ای است که باید در آینده قابل پیش‌بینی حل شود و البته این روند ممکن است حدود سه سال به طول انجامد».

وی افزود، روسیه می‌تواند دست‌کم یک باند پرواز دیگر به این مجموعه بیافزاید و قابلیت‌های پدافند هوایی این پایگاه را ارتقاء بخشد.

بنا به گفته این سناتور روس، مکان استقرار سامانه پدافند هوایی «اس-400» در سوریه نیز ممکن است محل بحث برای تغییر باشد.

بر اساس این گزارش، روسیه عملیات نظامی علیه مواضع تروریست‌ها در سوریه را از سپتامبر سال 2015 میلادی به درخواست مستقیم «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه اغاز کرد و تا کنون بیش از 9 هزار مورد پرواز بر فراز سوریه صورت گرفته است.


منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس