کد خبر 656318
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۰

یک افسر ارتش عراق روز پنجشنبه گفت که 31 غیرنظامی درحمله گروه تروریستی داعش به منازل غیرنظامیان در شرق موصل کشته شدند.

 به گزارش مشرق، پایگاه خبری رأی الیوم، درید سعید افسر ارتش عراق افزود: سه خانواده موصلی در منطقه البکر و الاخاء هدف حمله خمپاره ای قرار گرفتند و 31 نفر از اعضای این خانواده ها کشته شدند که 7 نفر از آنها کودک هستند.

وی عنوان کرد: نیروهای ارتش عراق بلافاصله منطقه را به صورت کامل تخلیه کرده و از خانواده ها خواستند که به مناطق آزاد شده و امن تر نقل مکان کنند.

این افسر ارتش عراق ادامه داد: تروریست های داعش همچنین مسجد جامع «لا اله الا الله» را در منطقه الاخاء هدف قرار دادن که در این حمله مسجد به طور کامل تخریب شد و خانه های نزدیک به آن نیز آسیب دید.

از سوی دیگر یک نیروی پلیس عراق اعلام کرد که دو روستای در جنوب موصل از اشغال تروریست های داعش آزاد شد.

عماد حسین از نیروهای پلیس عراق گفت که روستاهای العذبه و الشامیه به طور کامل از اشغال تروریست های داعش آزاد شد.

موصل دومین شهر بزرگ عراق است، آخرین موضع مهم داعش در این کشور قلمداد می شود.

عراق عملیات گسترده آزادسازی موصل از چنگ گروه تروریستی داعش را در17 اکتبر (26 مهرماه) آغاز کرد و اکنون نیروهای ویژه ضد تروریسم، داعش را از بخش هایی از شهر موصل بیرون رانده اند.

با این حال، انتظار می رود هفته ها یا حتی ماه ها زمان لازم باشد تا دومین شهر بزرگ عراق به طور کامل از اشغال تروریست ها آزاد شود.

داعش در سال 2014 با حمله به عراق مناطق وسیعی از این کشور را اشغال کرد، اما از آن زمان تاکنون نیروهای عراقی بخش های زیادی از مناطق اشغالی را آزاد کرده اند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس