کارخانه‌ای با اشاره به اینکه پس از برجام تحریم‌های آمریکا علیه کشورمان لغو نشده است، گفت: به‌جای اعتراض به تداوم تحریم‌ها عده‌ای در داخل دوست داشتند با انتخاب کلینتون سیاست‌های تحریمی کنونی آمریکا در قبال کشورمان ادامه یابد.

به گزارش مشرق، ابراهیم کارخانه‌ای نماینده مردم همدان در مجلس نهم نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را اعتراض مردم این کشور به سیاست‌های دولتمردان این کشور خواند و گفت:‌ این اعتراض، خود را در قالب رأی به دونالد ترامپ نشان داد.

وی با اشاره به اینکه آمریکا از ثروتمندترین کشورها و نیز قدرت اول علمی جهان است، اظهار داشت: با این مزایا‌ ملت آمریکا انتظار دارند که از یک رفاه نسبی برخوردار باشند اما زندگی بیش از 40 میلیون نفر از مردم آمریکا در فقر و افزایش نرخ بیکاری در این کشور برای مردم این کشور قابل تحمل نبود.

کارخانه‌ای با ذکر این نکته که مردم آمریکا که خود درگیر مشکلات اقتصادی بودند می‌دیدند که هزاران میلیارد دلار از سرمایه‌های این کشور هزینه کشت و کشتار و جنایت در سرتاسر جهان و منطقه خاورمیانه می‌شود، گفت:‌ اینکه کشوری علی‌رغم این همه ثروت و توانمندی بیش از تولید ناخالص داخلی بدهی خارجی داشته باشد نشانه ورشکستگی آن است.

وی به بدهی خارجی بالای 20 هزار میلیارد دلاری آمریکا اشاره کرد و افزود: همه این نارسایی‌ها منجر به این شد که مردم راه برون‌رفت از این مشکلات را در رأی دادن به ترامپ ببینند.

نماینده مردم همدان در مجلس نهم گفت: در جریان مبارزات انتخاباتی شاهد بودیم که چهره‌ای بسیار بد و کریه در حوزه اخلاق از ترامپ ترسیم شد و حال این شخص می‌خواهد در رأس نظام آمریکا قرار بگیرد.

وی با یادآوری نفرت ملت‌های جهان از آمریکا تصریح کرد: قرار گرفتن فردی «پرمسئله» در رأس نظام آمریکا نشان دهنده فروپاشی نظام سیاسی این کشور است.

کارخانه‌ای خواسته مردم آمریکا در انتخابات را قرار گرفتن توانمندی‌های این کشور در خدمت ملت خود عنوان کرد و گفت: مردم آمریکا به وعده‌های ترامپ که اعلام کرده نیروهای نظامی آمریکا را از اقصی نقاط جهان به آمریکا فراخوان می‌دهد و دیگر ثروت‌های آ‌مریکاییان صرف جنگ‌افروزی در دنیا نخواهد شد به ترامپ رأی دادند.

وی با اشاره به اینکه ترامپ اکنون در موقعیتی دشوار قرار گرفته است بیان داشت: 90 درصد عمر ایالات متحده آمریکا در دهه‌های اخیر صرف کُشت و کشتار و تجاوز به دیگر کشورها شده و ترامپ اعلام کرده که می‌خواهد این سیاست جنایتکارانه را تغییر دهد، اما این کار بسیار مشکل بوده و منجر به حاکمیتی دوگانه در این کشور می‌شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس نهم گفت: اگر ترامپ موفق شود همه ثروت و توانمندی آمریکا را در خدمت ملت آمریکا قرار دهد آمریکا به قدرتی با سیما و رویکردی دیگر تبدیل خواهد شد.

وی ادامه داد: اگر ترامپ رویکردهای جنایتکارانه آمریکا را تغییر دهد و اعلام کند که ما دنبال قتل و جنایت و سلطه‌طلبی در دیگر کشورها نیستیم با سوریه کاری نداریم و چرا باید ثروت ما در عراق و دیگر کشورها هزینه شود؟ آرامش و امنیت در جهان به وجود می آید و افغانستان و عراق و سوریه رنگ آرامش به خود می بینند.

کارخانه‌ای با تصریح بر اینکه این تغییر رویکرد به واسطه مخالفان سرسخت در آمریکا منجر به حاکمیت دوگانه در این کشور خواهد شد، گفت: طرفداران کلینتون از جمله این مخالفان سرسخت هستند، زیرا اگر وی در انتخابات پیروز می‌شد سیاست‌های کنونی آمریکا به همین شیوه سلطه‌طلبانه و با زیرکی و فریبکاری بیشتر گسترش پیدا می‌کرد.

* برای برخی در داخل ایران، پذیرش شکست کلینتون سخت بود

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو با ابراز تأسف از انتشار اخباری در برخی رسانه‌های داخلی مبنی بر پیروزی هیلاری کلینتون در روز برگزاری انتخابات اظهار داشت: برای بعضی در داخل بسیار سخت بود که بپذیرند ترامپ پیروز بشود و حتی تا ساعات میانی اعلام نتایج که پیروزی ترامپ تقریبا مسجل شده بود مقاومت می کردند، اما به هر حال پس از نتایج قطعی مجبور به تغییر موضع شدند.

رئیس کمیته هسته‌ای مجلس نهم با یادآوری جنایت‌های پرشمار دولت آمریکا در حق ملت و دولت ایران در طول 60 سال اخیر از اینکه عده‌ای در داخل کشور خواهان تداوم سیاست‌های سلطه‌گرایانه آمریکا با حضور هیلاری کلینتون در کاخ سفید بودند ابراز تأسف و تعجب کرد.

* برخی با طرفداری از کلینتون خواهان تداوم تحریم‌ها علیه کشورمان بودند

وی با اشاره به اینکه پس از برجام تحریم‌های آمریکا علیه کشورمان لغو نشده است، گفت: این دسته از هموطنان که هواخواه پیروزی کلینتون بودند باید نسبت به تداوم تحریم‌ها معترض می‌بودند اما متأسفانه خواستار آن بودند که سیاست کنونی آمریکا در قبال تحریم‌ها ادامه یابد.

کارخانه‌ای با تأکید بر اینکه سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران باید بر مبنای آرمان‌های انقلاب و منافع ملی و مستقل از تغییر دولت‌ها در آمریکا باشد، گفت: هم ترامپ و هم کلینتون هر دو دشمن ملت ایران هستند اما اینکه نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام کند که می‌خواهد نیروهای نظامی آمریکا را از دنیا فراخوان دهد پدیده‌ای مثبت محسوب می‌شود، ولی اینکه در داخل کشور ما که قربانی تحریم‌های آمریکا شده عده‌ای طرفدار تداوم سیاست‌های کنونی آمریکا باشند جای تأسف دارد.

* نیازی نیست ترامپ برجام را پاره کند چون به کرات نقض شده است

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو درباره آینده برجام پس از به قدرت رسیدن ترامپ اظهار داشت: اصلاً نیازی نیست که ترامپ آنطور که وعده داده برجام را پاره کند ـ هر چند که این کار را نخواهد کرد ـ برجام در حال حاضر به کرّات توسط آمریکا نقض شده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس نهم گفت: همین که تحریم‌های پایه‌ای آمریکا هنوز به جای خود باقیست به معنی این است که برجام از سوی آمریکایی‌ها زیر پا گذاشته شده است.

وی با اشاره به اینکه تا امروز 65 مورد تحریم علیه جمهوری اسلامی ایران از سوی آمریکا اعمال شده است، تصریح کرد: در حالیکه آمریکا به همه خواسته‌های خود در برجام رسیده و پیشرفت هسته‌ای ایران را متوقف کرده است و در قالب شفاف‌سازی سخت‌ترین نظارت‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران اعمال می شود، اما آمریکا تعهدات خود را انجام نداده و تحریم‌ها به قوت خود باقی مانده است.

کارخانه‌ای تداوم این رویه را تحقق‌بخش توأمان سیاست‌های هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ ذکر کرد و گفت: اگر ما می‌خواستیم که در این شرایط قرار نگیریم باید در همان روز 27 دی ماه و بلافاصله پس از روز اجرای برجام 15 شخصیت حقیقی و حقوقی ایران را تحریم کرد باید بلافاصله نقض برجام را اعلام می‌کردیم.

وی تصریح کرد: اگر این شیوه را اتخاذ می کردیم به خواسته‌های خود می‌رسیدیم و آمریکا به تعهدات خود عمل می‌کرد.همانطور که اگر به فرمان بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران درباره شلیک به اولین ناو آمریکایی در خلیج فارس عمل می‌شد امروز شاهد حضور ناوگان دریایی آمریکا در منطقه نبودیم.

رئیس کمیته هسته‌ای مجلس نهم گفت: شاهدیم در حالیکه آمریکایی‌ها میوه‌های رسیده باغ‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران را چیدند در مقابل وعده چیدن میوه‌های نارس شوره‌زارهای تحریم‌های خود را به ما دادند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • پوپولیسم ویروسی کشنده ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۷
    0 0
    به شعور مردم احترام بگذار ترامپ یک پولویست بشدت منفعت طلب است و اگر ببیند نفع اقتصادی کشورش در سنگ اندازی بیشتر در تحریمهاست لجظه ای درنگ نخواهد کرد چه بسا خود ترامپ در ظاهر تحریمها را سخت تر می کند اما از طریق دلالهایش که به ظاهر قصد دور زدن تحرمها را دارند اما در باطن مامور حکومت ایالات متحده هستند با ایران وارد معامله شوند و این بار کالاها و خدمات را می دهند اما با چند برابر قیمت که از طرفی ترامپ با این کارش هم تحریمها را به ظاهر سخت تر کرده می کند و هم در ظاهر نشان می دهد که به شعارهای انتخاباتی اش پایبند بوده است و از طرف دیگر پول بسیار بسیار بیشتری را از ایران می گیرد (می دوشد) و دلالان تحریم را به سوی ایران روا می کند همان روشی که دونالد ریگان در زمان جنگ تحت عنوان قضیه مک فارلند انجام داد و سلاح های را به ایران فروخت.
  • ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۷
    0 0
    بالخره نون برخی در تحریمه و مث دزدانی که در جلوی جمعیت فریاد دزد دزد سر میدن منتقدان تحریم و دریوزگی به غربو به کاسبی تحریم متهم می کنن
  • ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۷
    0 0
    نفرمایید به دولت بر میخوره امریکا به همه تعهداتش عمل میکنه!!
  • ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۷
    0 0
    برجام مثل پتک در سر انقلاب خورد و الان درد و زجرش مال ملته که دارن زیر فشار رکود له میشن
  • ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۷
    0 0
    مرگ بر آمریکا
  • ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۷
    0 0
    تحریم هرچند سخت باشد اما به هرحال از جنگ بهتر است . اشخاصی که پیروزی کلینتون را میخواستند بخاطر تحریم بیشتر بر کشور نبود انها فقط میخواستند کشور ایران موردحمله واقع نشود نه اینکه تحریمها بیشتر شود . شکی نیست که برای ایران کلینتون بهتر بود . اماباوجود ترامپ باز هم گزینه نظامی به روی میز برخواهد گشت وامکان هیچ شدن برجام نیز وجود دارد .
  • ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۷
    0 0
    چرند نگو تحریم ها و کاسبان تحریم با ترامپ بر می گردند نه کلینتون
  • محمد ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۷
    0 0
    بعضیها هنوز که هنوزه شیطان بزرگ را نشناخته اتد ومیگویند گلابی کاشتیم کودکان صبر کنند در باغ سبز برایشان باز شود تا مابرجامهای دیگررا اجرا کنیم وهر چه در این 37سال بدست آوردیم به شیطان بزرگ تقدیم کنیم ونوکری خودمان به او اثبات کنیم انشاءالله خداوند توطئه دشمنان داخلی وخارجی را بخوشان برمی گرداند.
  • ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۷
    0 0
    ر این شیوه را اتخاذ می کردیم به خواسته‌های خود می‌رسیدیم و آمریکا به تعهدات خود عمل می‌کرد.همانطور که اگر به فرمان بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران درباره شلیک به اولین ناو آمریکایی در خلیج فارس عمل می‌شد امروز شاهد حضور ناوگان دریایی آمریکا در منطقه نبودیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس