نوجوان ۱۴ ساله شیرازی که می‌خواست مهارت خود را در کار کردن با اسلحه شکاری به دخترعمویش نشان دهد، حالا در زندان است و دخترعمویش زیر خاک.

به گزارش مشرق، ماجرا به محرم سال 91 بازمی‌گردد که خانواده « شادی. الف» تصمیم می‌گیرند تاسوعا و عاشورای حسینی(ع) را در کنار خانواده عمو «ناصر» باشند و به همین خاطر از اصفهان راهی شیراز می‌شوند. 

تازه شام را خانه عمو ناصر خورده بودند و کوچک‌ترهای خانواده مشغول جمع کردن سفره و بردن وسایل به آشپزخانه بودند که «شادی» در حین بُردن سبد نان، از روی شوخی به اسلحه شکاری روی طاقچه اشاره می‌کند و با طعنه خطاب به «محمود» تنها پسر عمو ناصر که خاطرات کودکی فراوانی با او داشته می‌گوید «میگن این اسلحه واسه توست! والله از عمو ناصر بعیده با این همه تجربه، هنوز یاد نگرفته واسه بچه‌هاش اسباب بازی چی بگیره »؛ این را می‌گوید و با خنده راهی آشپزخانه می‌شود.

«محمود» که شوخی همراه با طعنه شادی حسابی غیرتش را تحریک کرده بود، اسلحه شکاری را از روی طاقچه بر‌می دارد و به قصد ترساندن همبازی دوران کودکی، یکی از اتاق‌ها کمین می‌گیرد تا وقتی شادی از آشپزخانه بازمی‌گردد او را بترساند. 

محمود با فریاد مقابل شادی سبز می شود و پس از اینکه دخترعمویش را حسابی می‌ترساند، با خنده و در شرایطی که اسلحه را به صورت نمایشی در دست داشته و به سمت شادی نشانه رفته بود می‌گوید« دیدی یه بچه چقد زود بزرگ شد؟»؛ محمود در همان حال که اسلحه را به سمت شادی نشانه رفته بود، به گمان خالی بودن آن، ماشه را می‌چکاند و در یک چشم بهم زدن، همه چیز رنگ خون می‌گیرد. 

شادی 19 ساله در پایان یک شوخی بچگانه فوت می‌کند و محمود هم با شکایت خانواده شادی به اتهام قتل شبه عمد به پرداخت دیه کامل زن مسلمان در ماه حرام محکوم می‌شود اما به خاطر عدم استطاعت مالی برای پرداخت دیه، روانه زندان می‌شود. 

هر چند حالا سه سال از زندانی شدن محمود می‌گذرد و پدر او به‌عارضه جسمانی موفق به تأمین بخشی از دیه شده و نزدیک به 50 میلیون تومان نیز از خانواده شاکی رضایت گرفته اما این نوجوان شیرازی بابت باقی‌مانده دیه که یوم الاداء است و هر سال هم بر مبلغ آن افزوده می‌شود همچنان در حبس به سرمی‌برد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • سید ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۶
    0 0
    هشدار به شکارچیان: مطمئن باشید نفرین حیوانات زبان بسته چون از روی کینه نیست و فقط به خاطر ظلمی است که توسط شکارچی به او می شود عاقبت دامان شکارچی یا خانواده اش را خواهد گرفت. مطمئن باشید. پس خواهش می کنم دست از این عمل زشت بردارید.
  • ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۶
    0 0
    اسلحه درخانه خيلي خطرناكه مراقب باشيد.
  • احسان ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۶
    0 0
    درسته عزیزشون رو از دست دادن اما این کار عمدی نبوده و دیه گرفتن از خانواده برادر کار درستی نیست . منطق دیه گرفتن وافعا تو این ماجرا چیه ؟؟
  • ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۶
    0 0
    خانواده « شادی. الف» تصمیم می‌گیرند تاسوعا و عاشورای حسینی(ع) را در کنار خانواده عمو «ناصر» باشند و به همین خاطر از اصفهان راهی شیراز می‌شوند!!! یعنی برای این خانواده تاسوعا و عاشورا مثل تعطیلات عید است! و بعد دو نامحرم یعنی پسر عمو و دختر عمو با هم شوخی می کنند! باید هم از این اتفاقات در این خانواده ها بیفتد. تا باشد از این خبرها.
  • شاهد ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۶
    0 0
    کدوم احمقی اسلحه پر رو رو طاقچه میزاره .بنظرم پدره رو هم باید مجازات میکردن
  • مانترا ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۶
    0 0
    ان ادم نادان که صاحب اسلحه بوده اسلحه را پر و انهم در طاقچه گذاشتنش معلومه که منشا یک حادثه شوم و کینه ودلخوری دوخانواده خواهد شد
  • ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۶
    0 0
    شکار تفریحی که از اساس در اسلام منع شده. اما کسی که شغلش شکار است یا برای غذایش ناگزیر شکار می کند هم جایز است اما وعده داده شد که این شغل برایش شوم خواهد بود. ضمنا بقدری قوانین شرعی شکار در اسلام پیچیده و دست و پاگیر است است که مسلمانی که واقعا با تقوا باشد اصلا به خود جرات نمی دهد طرف شکارکردن برود.
  • ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۶
    0 0
    نه رفاقت مانده نه دوستی و نا خویشاوندی!!!
  • 182 ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۶
    0 0
    چرابه دخترشون یادندادن که با یک پسرنوجوان نباید شوخی بیجاکند !!! عموی کینه ایی داره هرچی پول دیه هست بگیر خیرات کن بنام دخترتون اون بدبخت هم آزادش کنید !
  • ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۶
    0 0
    ای کاش نبودی
  • iran ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۶
    0 0
    با سلام اصولا انسان هایی وجود دارند که ارتباطات بی معنی بین وقایع ایجاد میکنند ، جناب محترم احتیاط کن آه حیوانات و نباتات مورد مصرف گریبان جنابتان را نگیرد و دچار تیر غیب نگردد خانواده گرامتان.
  • ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۶
    0 0
    چرا به پسرشون ياد ندادن با اسلحه واقعي شوخي نكنه و چرا تفنگ بايد اماده ي شليك تو خونه نگهداري بشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس