کد خبر 654653
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۱

نمایندگان موافق طرح شفافیت دریافتی مدیران کشور و استقرار دریافتی‌های مازاد تاکید کردند: شفافیت در دریافتی حقوق و مزایای مدیران کشور برای جلوگیری از افزایش فساد باید صورت گیرد.

به گزارش مشرق، در نشست علنی امروز (یکشنبه 23 آبان ) مجلس شورای اسلامی نمایندگان موافق در جریان بررسی  طرح شفافیت دریافتی مدیران کشور و استقرار دریافتی های مازاد نظرات خود را مطرح کردند.

سیدجواد حسینی کیا نماینده سنقر در مجلس شورای اسلامی در موافقت با این طرح ارائه شده از سوی کمیسیون اصل نود اظهار کرد: در حال حاضرمشکلات بسیاری مانند اعتیاد، طلاق و ناهنجاری های بسیاری در کشور وجوددارد همچنین تحریم های خارجی نیز یکی از مشکلات دیگر است که برای برون رفت از آنها باید برنامه ریزی شود.

وی افزود: باید برای جلوگیری از ادامه پرداخت های غیر متعارف به مدیران اقداماتی را انجام داد.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی گفت: ضمن اینکه استرداد برداشت های نامشروع و نامتعارف نیز در این طرح وجود دارد و پرداختی ها در آینده نظام مند خواهد شد همچنین تا حدودی یکسان سازی در دریافتی مدیران در آینده را می تواند به وجود آورد و از سویی دیگر شفاف سازی از دریافتی های مدیران برای مردم حاصل می شود بنابراین باید به این طرح توجه کرد و تقاضا دارم نمایندگان به آن رأی مثبت دهند.

 غلامرضا کاتب نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی  نیز به عنوان موافق این طرح گفت: مشمولان این طرح پس از تصویب مکلفند از تاریخ 88/1/1 اطلاعات مربوط به تمام پرداختی ها به کلیه افراد مشمول قانون خدمات مدیریت کشوری را به دیوان محاسبات و سازمان بازرسی دهند.

وی افزود: همچنین آنهایی که بیش از میزان قانونی حقوق دریافت کردند باید به حساب خزانه عمومی مازاد آن را پرداخت کنند همچنین ویژگی دیگر این طرح آن است که اگر مدیران در دریافتی های خود گزارش ناقص ارائه دهند با آنها برخورد می شود بنابراین دیوان محاسبات که بازوی نظارتی مجلس است و سازمان بازرسی می توانند بر دریافتی ها نظارت کنند و با این طرح شفافیت حقوقی مقامات مشخص و اصلاح می‌شود.

 دلخوش اباتری سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس  به عنوان موافق دیگر این طرح گفت: در واقع این طرحی که در حال حاضر توسط کمیسیون اصل نود آماده شده است پیش تر توسط کمیسیون اجتماعی مورد بررسی قرار گرفته بنابراین این طرح با برخی اصلاحات در حال حاضر در صحن مجلس مورد بررسی قرار گرفته است.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی افزود: در شرایط فعلی بحث ساماندهی فیش های حقوقی نامتعارف یکی از مسائل بسیار مهم است و همانطور که نمایندگان اطلاع دارند در چند سال گذشته همین گونه برخوردهای اقتصادی در کشور که توسط معدودی از افراد انجام می شد باعث گردید که دامن مدیران کشور در این خصوص گرفته شده ومشکلاتی را در ابعاد مختلف در کشور ایجاد کرد.

وی تاکید کرد: حادثه ای مثل اختلاس 3 هزار میلیاردی تا مدت ها کشور را آبستن حوادث کرد و مشکلات بسیاری را برای جامعه به وجود آورد وقتی هدف موافق و مخالف در این طرح یکسان است تصویب کلیات آن و تمامی طرح های دیگر آسان بوده بنابراین تصویب این طرح به نفع مردم می باشد تقاضا دارم همکاران به این موضوع توجه کنند و طرح را به دقت مورد بررسی قرار دهند.

دلخوش ادامه داد: در خصوص لایحه مدیریت خدمات کشوری اشکالات بسیاری وجود دارد و امتیازاتی که در این مورد وجود دارد برای افراد در سازمان ها و نهادها به طور کامل اجرا نمی شود بنابراین باید این تغییرات و اصلاحات مورد توجه قرار گیرد.
 
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس