کد خبر 653112
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۳

محسنی گفت: طی ۲۶ روز آینده اجلاس ACG (نهادهای ثبت، سپرده‌‌گذاری و تسویه و پایاپای آسیا - اقیانوسیه (ACG) ) از تاریخ ۱۵ تا ۱۹ آذرماه به میزبانی تهران برگزار می‌شود.

به گزارش مشرق، محمد رضا محسنی مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و تسویه وجوه صبح امروز در نشست خبری خود با خبرنگاران گفت: طی 26 روز آینده مقارن با 15 الی 19 آذرماه 95 اجلاس ACG با حضور 36 نهاد سپرده‌گذاری دنیا در تهران برگزار می‌شود.

وی افزود: این نهاد در سال 1997 با حضور 14 شرکت سپرده‌گذاری تشکیل شد و هم‌اکنون از 34 کشور مختلف از جمله کشورهای چین، کره جنوبی، استرالیا، نیوزلند، اندونزی، هند، هنگ کنگ، فیلیپین، سریلانکا و سایر کشورهای مختلف در آن عضو و حضور دارند.

به گفته محسنی، شرکت سپرده گذاری مرکزی و تسویه وجوه اوراق بهادار ایران در سال 2012 به عضویت ACG درآمده و هدف آن تسهیل همکاری میان اعضاء و سایر کشورهای برخوردار از نهادهای سپرده‌گذاری است.

محسنی ضرورت توسعه همکاری میان شرکت‌های سپرده‌گذاری در محیط کسب و کار بین‌المللی را به عنوان موضوع امسال مجمع عمومی ACG عنوان کرد و گفت: همکاری میان اعضا علاوه بر اینکه مجاری همکاری‌های مختلف را بازگشایی می‌کند در عین حال نقش شرکت‌های سپرده‌گذاری را نیز پررنگ‌تر می‌کند.

وی ادامه داد: در این اجلاس 2 روزه علاوه بر برگزاری 5 کارگروه تخصصی پس از گذشت 3 سال به منظور انتخاب اعضای کمیته اجرایی در مجمع عمومی این نهاد رأی‌گیری خواهد شد که سپرده‌گذاری ایران نیز کاندیدای عضویت در این کمیته است.

این مقام مسئول برنامه‌ریزی برای امضای دو تفاهم‌نامه میان سپرده‌گذاری ایران با کشورهای ژاپن و تایوان را از جمله حاشیه‌های این اجلاس عنوان کرد و گفت: سمات به عنوان یکی از ارکان بازار سرمایه وظیفه حفظ دارایی‌های سهامداران به طور شکلی را برعهده دارد و این در حالی است که متولی نوسان قیمت دارایی‌ها نیست.

محسنی با بیان اینکه در اجلاس امسال میهمانانی از کشورهای یونان، عمان، پرتقال، الجزایر و اسپانیا حضور خواهند داشت، از آخرین رایزنی‌ها برای خرید نرم‌افزار جدید پس از معاملات سخن گفت و افزود: تاکنون هیچ مذاکره‌ای برای خرید نرم‌افزار با طرف‌های خارجی صورت نگرفته و این در حالی است که در صورت اقدام برای خرید این نرم‌افزار در خوشبینانه‌ترین حالت تا قبل از 2 سال امکان بومی‌سازی و عملیاتی شدن نرم‌افزارهای جدید وجود نخواهند داشت. این در حالیست که هم‌اکنون تیم فنی و حرفه‌ای توانسته در داخل کشور این نرم‌افزار را پیاده‌سازی و به مراتب بهتر از نرم‌افزارهای خارجی آن را مدیریت کند.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار مبنی بر اینکه آخرین دستاوردهای شرکت مدیریت دارایی مرکزی چه بوده، گفت: به طور کلی طی سال جاری انواع صکوک به ارزش 7200 میلیارد تومان از سوی شرکت مدیریت دارایی مرکزی منتشر شده و این در حالیست که  تاکنون بیش از 24 هزار میلیارد ریال انواع اوراق بهادار مختلف از جمله اوراق مرابحه و سایر اوراق بهادار برای بخش‌های خصوصی از جمله صکوک رایتل، اوراق اجاره ماهان و قطارهای مسافربری جوپار منتشر شده است. در عین حال ارزش انتشار اسناد خزانه اسلامی نیز 5 هزار میلیارد ریال بوده است.

به گفته محسنی، هم‌اکنون از بنگاه‌های مختلف درخواست‌هایی برای انتشار اوراق بهادار وجود دارد که اغلب آن از سوی مناطق آزاد تجاری درخواست شده است و این در حالی است که شرکت مدیریت دارایی مرکزی در تکاپوی استفاده از مکانیزم‌هایی است که بتوان انتشار صکوک را ساده‌تر کرد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس