بازیگر فیلم سینمایی «اجاره نشین‌ها» گفت: بازیگران با تجربه نباید از عرصه کنار گذاشته شوند زیرا آنها می توانند بی تجربگی بازیگران جوان را جبران کنند.

به گزارش مشرق، سیاوش طهمورث درباره کم کاری خود گفت: بازیگران برتر و حرفه‌ای دنیا عموما در سن و سالی که هنرمندانی ایرانی ناخواسته بازنشسته می‌شوند، تازه جوایز معتبر سینمایی دریافت و در نقش‌های خود گُل می‌کنند اما در ایران بازیگرانی به سن و سال من از نظر فیلمسازان بازنشسته هستند.

وی ادامه داد: این رویه غلط در سینمای ایران شکل گرفته و به همین دلیل عموماً متن‌ها و قصه‌هایی که نوشته می‌شود حول محور جوانان است، بنابراین بازیگران در سن و سال من کمتر پیشنهاد بازی دارند.

بازیگر فیلم سینمایی «گرگ ها» گفت: حضور بازیگران جوان در عین حال که خوب است اما مشکلاتی را نیز بوجود آورده و این کم تجربگی باید در کنار استفاده از هنرمندان با تجربه جبران شود.

طهمورث از سینما و تئاتر به عنوان هنری هدف دار یاد کرد و گفت: نمی‌توانیم در سینما فقط بدنبال سرگرمی باشیم. سینمای دنیا امروزه علاوه بر سرگرم سازی، حساس‌ترین و مهمترین سیاست‌ها را به خورد مخاطب می‌دهد.

وی با انتقاد از وضعیت سینمای این روزهای ایران که فقط به سمت داستان گویی ساده رفته است، افزود: این اتفاق، سلیقه مخاطب را تنزل داده و باعث شده هنرمندان به جای توجه به هدف، فقط به اقتصاد و درآمد فکر کنند. یعنی نویسندگان و فیلمسازان بدنبال این هستند داستان‌ها و قصه‌هایی خود را هر چند بی‌کیفیت، اما زیاد و سریع بنویسند.

بازیگر سریال «زیر تیغ» با بیان اینکه آثار سینمایی ما باید بیانگر هویت و فرهنگ ایرانی باشند، گفت: بطور قطع پول بد نیست اما نباید فرهنگ کشور را فدای درآمد اقتصادی کنیم.

طهمورث درباره فعالیت‌های اخیر خود توضیح داد: بعد از چند سالی که از تئاتر دور بودم نمایش «هیچ در هیچ» را به تالار قشقایی صحنه برده ام.

وی افزود: این نمایش تا جمعه از 15 مهر اجرا می‌شود. «هیچ در هیچ» نمایشی بر اساس بداهه گویی بازیگران آن است.

طهمورث که نویسندگی و کارگردانی نمایش «هیچ در هیچ» را برعهده دارد، از اصغر همت، محمد حاتمی، عزت مهرآوران، شهر سلطانی و مینا عبدی به عنوان بازیگران این نمایش نام برد.

وی همچنین از بازی خود در سریال «ماه تی تی» به کارگردانی داود میرباقری خبر داد و گفت: تصویربرداری این سریال برای شبکه نمایش خانگی آغاز شده اما بازی من تا دو ماه دیگر آغاز خواهد شد.

بازیگر سریال «نابرده رنج» درباره تغییر در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مهمترین خواسته هنرمندان از وزیر جدید نیز تصریح کرد: وزیر جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی باید از تیم قوی و متخصص برای پیشبرد کارهای خود استفاده کند. ضعف هایی در حوزه نمایش داشته ایم که باید اصلاح شود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس