کد خبر 652097
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۹

روند پیشروی نیروهای عراق از سمت محور جنوبی بعد از آزادسازی شهر 'حمام العلیل' در روز گذشته (شنبه) در 20 کیلومتری جنوب موصل، شتاب بیشتری گرفته است و فرمانده پلیس مرکزی عراق اعلام کرد که نیروهای او به4 کیلومتری موصل رسیده اند و گزارش ها حاکیست که هدف مهم بعدی فرودگاه بین المللی موصل است.

 به گزارش مشرق، سرلشکر ' شاکر جودت' امروز یکشنبه در اظهاراتی به رسانه های عراق گفت که نیروهای پلیس مرکزی عراق بعد از آزادکردن و پشت سرگذاشتن شهر حمام العلیل، اکنون به فاصله چهار کیلومتری موصل رسیده اند.

وی اضافه کرد که محور جنوبی با بیش از 62 کیلومتر طول، طولانی ترین محور در جریان عملیات موصل در مقایسه با سه محور دیگر در شرق، شمال و شمال شرقی است که طول هریک از آنها از 15 کیلومتر تجاوز نمی کند.

در جریان عملیات آزاد سازی موصل٬ محورجنوب غربی و غرب که در اختیار تشکیلات بسیج مردمی الحشد الشعبی است و بیش از 120 کیلومتر طول دارد، طولانی ترین محور به شمار می رود و نیروهای الحشد الشعبی در مرحله اول عملیات توانستند بیش از دو هزار کیلومتر مربع شامل 56 روستا را آزاد کنند و مسیر راهبردی موصل به تلعفر را تحت کنترل بگیرند و ارتباط داعش را در موصل با مرزهای سوریه قطع کنند.

براساس این گزارش، کارشناسان امنیتی در باره نقشه بعدی پیشروی نیروهای عراق گفتند که با توجه به حرکت نیروهای پلیس مرکزی از سمت غربی رودخانه دجله ، هدف بعدی آزادسازی و کنترل فرودگاه بین المللی موصل است.

فرودگاه موصل در بخش غربی رودخانه دجله واقع شده است که قرار است بعد از آزادسازی آن به مقر اصلی فرماندهی مشترک عملیات آزادسازی موصل تبدیل شود و مقر فرماندهی از بخش مخمور به این مکان انتقال پیدا کند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس