گویا تاثیرات منفی پیروزی «ترامپ» در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا چنان گسترده خواهد بود که اقتصاددانان را برآن داشته تا با انتشار نامه ای از مردم بخواهند تا روز هشتم نوامبر به وی رای ندهند.

به گزارش مشرق به نقل از سی ان ان،   ‌۳۷۰ اقتصاددان آمریکایی که برخی از آنها برنده نوبل اقتصاد هستند، با امضای نامه‌ای از مردم آمریکا خواستند از رای دادن به «دونالد ترامپ» نامزد جمهوریخواهان، خودداری کنند.
 
این افراد که تقریبا تمامی آنها جزو اساتید دانشگاه‌های معتبر آمریکا هستند، در نامه خود عمیقا از بی‌توجهی ترامپ به اصول بدیهی علم اقتصاد و توصیه‌های کارشناسان ابراز نگرانی کرده‌اند و در بخشی از این نامه آمده است: ترامپ در طول رقابتهای انتخاباتی در مورد موضوعات اقتصادی مهمی مانند تولید، تجارت، نیروی کار و مهاجرت، مردم آمریکا را فریب داده و آماری که او در این زمینه‌ها ارائه کرده، صحیح نیست.
 
ترامپ در حالی در این نامه مورد انتقاد ۳۷۰ اقتصاددان آمریکایی قرار گرفته است که رقیب او هیلاری کلینتون نیز چندان مورد حمایت اقتصاددانان نیست. در ماه سپتامبر، بیش از ۳۰۰ اقتصاددان آمریکایی با امضای نامه‌ای سیاست های اقتصادی او را نیز برای آمریکا منسوخ و زیانبار توصیف کردند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس