کد خبر 650055
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۸

فروش لوازم مرتبط با جشن هالووین و آگهی های برخی مراکز زیبایی و سالن های آرایشی برای گریم و آرایش مرتبط با این مراسم در شرایطی براحتی و بدون هیچ گونه نظارتی در تهران در حال انجام است که برای برخی آیین های مشابه مانند چهارشنبه سوری که اتفاقا ایرانی هم هست و متناسب با فرهنگ مردم، نهادهای مرتبط و نظارتی از مدت ها قبل برخی محدودیت ها را اعمال می کنند و مغازه هایی که به فروش اقلام غیرمجاز مرتبط با این دست جشن ها اقدام کنند مورد بازرسی و برخورد جدی قرار می گیرند.

به گزارش مشرق، اگر در یک هفته گذشته گذرتان به برخی مراکز خرید بالای شهر در پایتخت خورده باشد، احتمالا این صحنه ای که می خواهم برایتان تعریف کنم را دیده اید، این که برخی مغازه ها وقتی مشتری های خاصی واردشان می شدند خیلی آرام در را می بستند و از زیر قفسه ها تعدادی ماسک و دستمال دهان و کلاه عجیب و غریب را با قیمت های نجومی به آنها می فروختند.
 اینجا تهران است آی لاو یو هالووین +عکس
 معمولا شب 31 اکتبر( دهم آبان) یعنی همین شبی که پشت سرگذاشتیم در کشورهای اروپایی و آمریکایی مراسمی با آیین های خاص به نام هالووین برگزار می شود که ریشه ای مرتبط با دین مسیح دارد که البته برخی آن را به سنت های باستانی مردم ایرلند و اسکاتلند هم ارجاع می دهند و معتقد هستند در این شب مرز میان دنیای زنده‌ها و مُرده‌ها از میان می‌رود و این مُرده‌ها هستند که به این دنیا می‌آیند و می‌خواهند انتقام بگیرند. آن‌ها هم تنها راه حل برای ترساندن مُرده‌ها را لباس عجیب و غریب پوشیدن می‌دانستند.

 اینجا تهران است آی لاو یو هالووین +عکس

حالا گویا این جشن که هیچ ارتباطی به فرهنگ و باورهای ایرانی و اسلامی ما ندارد صرفا به دلیل برخی جذابیت های ترسناک و هیجان انگیزش و با کمترین دانش و مطالعه درباره آن دل از برخی جوانان ربوده و اسباب کاسبی برخی دیگر را هم فراهم آورده است.

 اینجا تهران است آی لاو یو هالووین +عکس

فروش لوازم مرتبط با جشن هالووین که تصاویر آن را برای شما آورده ایم و همچنین آگهی های برخی مراکز زیبایی و سالن های آرایشی برای گریم و آرایش مرتبط با این مراسم در شرایطی براحتی و بدون هیچ گونه نظارتی در تهران در حال انجام است که ما شاهد هستیم که برای برخی آیین های مشابه مانند چهارشنبه سوری که اتفاقا ایرانی هم هست و متناسب با فرهنگ مردم، نهادهای مرتبط و نظارتی از مدت ها قبل برخی محدودیت ها را اعمال می کنند و مغازه هایی که به فروش اقلام غیرمجاز مرتبط با این دست جشن ها اقدام کنند مورد بازرسی و برخورد جدی قرار می گیرند.

 اینجا تهران است آی لاو یو هالووین +عکس

حالا این پرسش به میان می آید برای مراسمی که هیچ نسبتی با فرهنگ ما ندارد و از یک هفته قبل برخی برای آن آگهی می دهند و سفارش می گیرند کدام نهاد نظارت می کند و چه کسی این شبیخون فرهنگی ـ اکتبری را جدی می گیرد چراکه سال به سال میزان فراگیری آن در جامعه در حال افزایش است.

اینجا تهران است آی لاو یو هالووین +عکس
 
اینجا تهران است آی لاو یو هالووین +عکس 
منبع: جام جم آنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • پری ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۰
    4 2
    همون خزپارتی ست که الان بهش میگن هالووین .
  • ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۰
    0 0
    هالووین و ولنتاین ریشه های یهودی فراماسونری دارند. ملتی که انقدر از خودباخته بشود که از فرهنگ چند هزار ساله خودش فاصله بگیرد و رو به یک فرهنگ بی فرهنگی بی ریشه و مترسک وار کند در باره اش باید چه گفت؟ سرنوشت چنین ملتی جز زوال چیز دیگری نخواهد بود.
  • ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۰
    1 0
    یک درصد فکر نمی کنید که اینکار بیشتر باعث ترویج این بازی ها میشه؟؟
  • ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۰
    2 1
    وقتی سی و اندی سال با فرهنگ ایرانی ( نوروز ، چهارشنبه سوری ، سیزده بدر و . . . ) مقابله کردید ، انتظاری بیش از این نداشته باشید .
  • بینام ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۰
    1 1
    لعنت بر هر چی نفهم
  • میلاد کورد ایران ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۱
    1 2
    اگه منظورت از فرهنگ ایرانی ، ترکوندن بمب و ترقه و کور کردن و کشتن مردمه، راست میگی ما با این فرهنگ مقابله می کنیم. بعدشم کی با نوروز و سیزده بدر مشکل داره چرا نشر اکاذیب می کنی؟
  • علی ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۱
    1 2
    ای خاک برسرتون بکنندغرب زده های تازه به دوران رسیده!!!
  • ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۳
    1 1
    احسنت
  • رحمان ۰۲:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
    0 1
    چهارشنبه سوری با فرهنگ ایرانی متناسبه؟!!! یعنی با این حرفتون ماله رفتید روی اونهمه فتاوا و نگاه های منفی رهبران انقلاب و مراجع دین راجع به این مراسم! آخه عزیز من چرا از ترس دیگ، مردم و نهادهای نظارتی رو میخوای بندازی تو هول حلیم؟!! چرا حتما باید در کنار یک اعتراض درست ارزشی و دینی، یه چاشنی ضد ارزشی و دینی قاطیش کنید؟!!!
  • ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۰
    0 1
    گردهمایی بیماران روانی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس