کد خبر 649901
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۶

فرماندهان یمنی از تشدید عملیات مرزی نیروهای یمنی در پاسخ به ادامه جنایات ائتلاف سعودی خبر داده و گفتند: نیروهای یمنی طی درگیری‌های شدید با تروریست‌ها خود را به دروازه‌های مرکز استان مأرب رساندند.

 به گزارش مشرق، «علی الحوثی»، یک فرمانده کمیته‌های انقلابی یمن اظهار داشت: رزمندگان یمنی عملیاتی نظامی را در جنوب استان مأرب آغاز کرده و  از سمت جبهه‌های جنوبی در حال نزدیک شدن به مرکز استان هستند.

وی تاکید کرد: کمیته‌های انقلابی در حال درگیری‌ شدید با تروریست‌ها و شبه نظامیان تروریست در جنوب غرب مأرب هستند.

فرمانده یمنی گفت: کمیته‌های انقلابی با پشتیبانی ارتش یمن از 2 سمت جنوب و جنوب غربی به سوی پایگاه‌های تروریست‌ها در استان مأرب پیشروی کرده و روستاهایی را که تنها 10 کیلومتر تا مرکز استان فاصله دارد تحت تسلط خود گرفتند.

الحوثی همچنین خبر داد: نیروهای یمنی هفده مزدور تروریست و نیروهای ائتلاف سعودی را در استان مأرب به اسارت گرفتند.

وی افزود: نیروهای یمنی با حمله به تروریست‌ها یک موضع نظامی در جنوب استان را بازپس گرفته و هفت مزدور شبه نظامیان منصور هادی را در این عملیات به هلاکت رساندند.

درگیری‌های شدید با شبه نظامیان تروریست در غرب جیزان

علی الهمذانی یک فرمانده میدانی یمن نیز خبر داد: نیروهای ویژه یمن برخی روستاهای واقع در مرز یمن با عربستان در غرب منطقه جیزان را بازپس گرفتند.

وی با اشاره به درگیری‌های شدید نیروهای یمنی با شبه نظامیان تروریست و نیروهای آل سعود در غرب جیزان گفت: نیروهای یمنی در حال حرکت به سمت شمال جیزان هستند تا راه کمک‌رسانی نظامی و لجستیک به تروریست‌ها را مسدود کرده و حلقه محاصره نیروهای آل سعود را تنگ کنند.

الهمذانی تاکید کرد: نیروهای یمنی در همه محورهای مرزی در حال ادامه عملیات نظامی و سرکوب دشمن سعودی هستند.

تشدید عملیات نظامی رزمندگان یمنی در مرز با عربستان

نیروهای یمنی از دیروز یکشنبه عملیات نظامی در منطقه جیزان در جنوب عربستان را شدت بخشیدند آن هم ساعاتی پس از حمله هواپیماهای سعودی به یک دانشگاه در استان الحدیده در غرب یمن که ده ها کشته و زخمی برجای گذاشت.

یک منبع میدانی گفت: نیروهای یمنی در پاسخ به ادامه حملات هوایی ائتلاف سعودی با پشتیبانی آمریکا و ارتکاب جنایات وحشیانه در حق یمنی ها عملیات نظامی خود در داخل خاک عربستان را شدت بخشیدند.

این منبع افزود: یگان‌های موشکی و توپخانه‌ای نیروهای یمنی مواضع المعنق، جحفان، المصفق و الدخان ارتش سعودی را در جیزان هدف گرفتند.

منبع یمنی گفت: نیروهای یمنی همچنین محل تجمع نظامیان ارتش سعودی در پادگان قزع را با موشک‌های کاتیوشا هدف گرفتند.

این منبع افزود: نیروهای یمنی با موشک‌های دست ساز از نوع صرخه محل تجمع ارتش سعودی در سایت الغاویه جیزان را هدف گرفتند.

کشته و زخمی شدن نیروهای منصور هادی در الجوف و تعز

در همین حال شماری از نیروهای منصور هادی و گروه های تروریستی عصر دیروز در جریان تلاش ناکام خود برای پیشروی در استان تعز به هلاکت رسیدند.

یک منبع نظامی گفت: یگان های ارتش یمن و کمیته های مردمی تلاش نیروهای هادی و تروریست ها برای پیشروی به سوی جبل المنعم در استان تعز در مرکز یمن را ناکام گذاشتند.

این منبع از کشته و زخمی شدن شماری از عناصر منصور هادی در این درگیری ها و فرار مابقی آنها از صحنه نبرد خبر داد.

در استان الجوف در شمال شرق یمن توپخانه ارتش و کمیته‌های مردمی محل تجمع نیروهای منصور هادی و گروه‌های مسلح در روستای العضبه در شهر الغیل را هدف گرفتند که با زخمی شدن شماری از این تروریست‌ها همراه بود.

یک منبع محلی از تشدید درگیری بین نیروهای ارتش یمن و کمیته های مردمی با تشکیلات نظامی و مزدوران سعودی در اطراف پادگان شهر مصلوب از توابع استان الجوف در شمال شرق یمن خبر داد.

وی افزود: درگیری‌های شدید در شهر بیضاء از سر گرفته شده و همزمان هواپیماهای سعودی منطقه الساقیه را بمباران کردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس