رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: آمریکا می‌داند که نمی‌تواند به ایران حمله کند زیرا تمام ناوهای جنگی او در خلیج فارس در خطر قرار خواهد گرفت.

به گزارش مشرق، حجت‌السلام والمسلمین سیدرضا تقوی امشب در هشتمین سالگرد ارتحال آیت‌الله موسوی همدانی و مراسم روضه دهه سوم محرم در دفتر نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه حادثه‌ها و رویدادها فرهنگ جوامع را می‌سازند، اظهار کرد: حوادث تاریخی هویت‌ساز هستند و در بسیاری از کشورها همین حوادث سرنوشت و هویت آنان را شکل داده است.

وی با بیان اینکه حوادث تاریخی آثار فرهنگی و تربیتی بسیاری بر جای می‌گذارند، افزود: اسلام برای زنده نگاه داشتن حوادث تاریخی تأکیدات بسیاری دارد چون جنبه تربیتی پیدا می‌کنند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه با تأکید بر این که همان طور که قرآن را به دیگران می‌آموزیم، حوادث تاریخی را نیز به دیگران آموزش می‌دهیم، تصریح کرد: بخش بسیاری از قرآن کریم حوادث تاریخی زندگی پیامبران الهی است.

وی با بیان اینکه قصص قرآنی برای افرادی که فکر و اندیشه خود را به کار بیندازد، آموزنده و سازنده است، ادامه داد: در تاریخ ماده حیات وجود دارد و باید به آن مراجعه و آن را تحلیل کنیم.

تقوی با اشاره به اینکه رمز و راز پیروزی‌ها و افتخارات و شکست و نابودی انسان‌ها را بشناسیم، خاطرنشان کرد: قوانین تاریخی و سنت‌های الهی ثابت هستند و باید تحلیل شوند تا راه‌های اشتباه گذشته تکرار نشود.
وی با بیان اینکه تاریخ معلم است، گفت: روزی همه پشت و پناه شاه ایران بودند و برای کشورهای منطقه شاخ و نشان می‌کشید اما روزگاری رسید که هیچ جایی برای مستقر شدن نداشت و در به در کشورهای مختلف را می‌پیمود.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه با اشاره به اینکه روزی نیز یک مرجع شجاع و شهید و روحانی با تقوا از قم فریاد زد، اظهار کرد: این روحانی را تبعید و دستگیر کردند اما با ایمانش، طاغوت را درهم شکست و یک نظام سیاسی را در کشور برقرار کرد و نقشه سیاسی جهان را تغییر داد.

وی با بیان اینکه شکوه و افتخار امروز برگرفته از قیام یک شاگرد فیضیه است، افزود: امریکایی‌ها ایران را جزیره ثبات می‌دانستند و 100 هزار مستشار خود را به این کشور گسیل کردند اما یک روحانی این جزیره ثبات را یک آتش فشان فعال کرد.

تقوی با اشاره به اینکه موج انقلاب ایران اسلامی، منطقه را به حرکت درآورده است، تصریح کرد: نامزدهای انتخابات ریاست جمهور امریکا مسابقه گذاشتند که پس از پیروزی با ایران چه کار خواهند که نشان دهنده عظمت و قدرت ایران است.

وی با بیان اینکه امروز امریکا هر کاری بخواهد در منطقه انجام دهد، به دلیل وجود ایران نمی‌تواند انجام بدهد، ادامه داد: در عراق و لبنان اهداف امریکا به دلیل پشتیبانی ایران رخ نداده است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به اینکه هنوز پس از جنگ 33 روزه لبنان، چهارمین نیروی نظامی دنیا نتوانسته خود را احیا کند، خاطرنشان کرد: در عراق امریکا نتوانست اهداف خود را در حوزه تعیین دولت و احداث پایگاه‌های نظامی جدید محقق کند.

وی با بیان اینکه اکنون یمن، بحرین و سوریه یکپارچه برخواسته، گفت: امروز رژیم صهیونیستی به دلیل وجود حزب الله به مانند گذشته نمی‌تواند در لبنان نیرو پیاده کند.

تقوی با اشاره به اینکه امروز افسر اسرائیلی نمی‌تواند به روستاهای مرزی لبنان نگاه کند، اظهار کرد: این افتخارات تاریخ، عظمت و سرمایه‌های بزرگی است که در اختیار ما قرار دارد.

وی با بیان اینکه امروز ایران یک ابرقدرت است، افزود: امریکا می‌داند که نمی‌تواند به ایران حمله کند زیرا تمام ناوهای جنگی او در خلیج فارس در خطر قرار خواهد گرفت و از تهران تل‌آویو نابود خواهد شد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه با اشاره به اینکه امروز باید از افتخارات و ایستادگی‌ها بگویم، تصریح کرد: امروز فرهنگ عاشورایی نیز می‌تواند یک زلزله و یک انقلاب به نام انقلاب اسلامی ایران به وجود آورد.
وی با بیان اینکه کربلا یک حادثه تاریخی است که فرهنگ‌ساز، مربی و تربیت کننده است، ادامه داد: کربلا یک رویداد مهم تاریخی است که به مرور زمان از بین نرفته و همواره باید حفظ شود چرا که دشمن به دنبال از بین بردن و فراموشی آن است.

تقوی با بیان اینکه عاشورا با وجود رهبران دینی حفظ شد، خاطرنشان کرد: هرچند یزدیان می‌خواستند عاشورا را از بین ببرند اما این اتفاق هرگز رخ نداد و همچنان این حادثه زنده مانده است.

وی با اشاره به اینکه شیعه با هدایت پیشوایانش همواره حفظ شده، گفت: جریان عاشورا در تاریخ ثبت شد و امام حسین(ع) به خوبی به این موضوع توجه داشت تا دشمن نتواند آن را از بین ببرد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه امام حسین(ع) فرزندان خود را به عاشورا می‌آورد که وقایع کربلا ثبت شود، اظهار کرد: دشمن به دنبال تحریف کربلا و عاشورا بود اما ثبت این وقایع مانع از تحریف شد.

وی با اشاره به اینکه شیعه برای حفظ کربلا کتاب‌ها نوشت و منبرها رفت تا در ذهن مردم نهادینه شود، افزود: شیعه پس از عاشورا همواره خون‌خواه حسین بن علی بوده و قیام‌های مختلفی را ترتیب داده است.

تقوی با بیان اینکه شیعه همواره به دنبال خون‌خواهی حسین(ع) از ستمگران بوده است، با اشاره به اینکه عاشورا تنها محرم نیست، ادامه داد: شب و روز ما باید عاشورا باشد که تحقق این مهم رمز ماندگاری واقعه کربلا بوده است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه با بیان اینکه شعر و شاعری باعث ماندگاری عاشورا بوده است، خاطرنشان کرد: شیعه در بیان حوادث عاشورا تلاش کرده تا صحنه‌های این واقعه بزرگ را به صورت ادبی و هنری به تصویر بکشد.
وی با اشاره به اینکه شیعه عاشورا را در فصل هنری تبیین کرده، گفت: تعزیه و شعر و نوحه قالب هنری است که عاشورا به تصویر کشیده شده است.
تقوی با بیان اینکه شعر در ماندگاری قیام عاشورا نقش اساسی داشته است، اظهار کرد: زیارت مزار امام حسین(ع) سازنده است و به همین دلیل است که ائمه به زیارت بارگاه اباعبدالله دعوت می‌کنند و دشمنان 17 بار مزار آن حضرت را ویران کرده‌اند.
وی با بیان اینکه زیارت اربعین نوعی مانور و نشان دهنده اقتدار است، افزود: روضه‌خوانی نیز در ماندگاری قیام کربلا تأثیر به سزایی داشته است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • سدره المنتهی ۰۵:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
    0 0
    آمریکا توان حمله نظامی به ایران را ندارد زیرا خدا با ماست! به تجهیزات و تهدید هات نناز آقای رییس شورا.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس