تنش‌های بوجود آمده در چند روز اخیر باعث شد تاج دست بکار شده و با نزدیک کردن عابدینی و کی روش به یکدیگر سوژه رسانه‌ها را از بین ببرد.

ماجرای کی روش و عابدینیسرویس ورزش مشرق – پس از لغو اردوی تیم ملی در تایلند و اتفاقاتی که بعد از آن رخ داد دور تازه‌ای از بیانیه نویسی های کی‌روش آغاز شد تا برخی از عوامل فدراسیون برای کشیدن ترمز مرد شماره یک پرتغالی تیم ملی با یکی دو مصاحبه اقدام کنند. اقداماتی که به نظر مؤثر هم افتاد.

تا پیش از درگذشت «بومیپول آدولیاده» همه چیز حول و حوش تیم ملی گل و بلبلی بود. تیم ملی بازی با ازبکستان را در تاشکند با برد به پایان رسانده بود و کره را هم در خاک میهن مان بازنده به کشورش بدرقه کرد تا ایران در رنکینگ فیفا به رده بیست و هفتمی صعود کند.

اتفاقات خوبی که با همراهی سرسخت ترین مخالفان تیم ملی همراه شد و افرادی مانند محمد مایلی کهن هم به تمجید بازی تیم ملی برآمدند. این روند ادامه داشت و ملی پوشان برای سفر به تایلند آماده می شدند تا یک اردو و یک بازی دوستانه را در خاک آن کشور برگزار کنند اما مرگ پادشاه این کشور و تصمیمات دولت تایلند برای برپایی عزای عمومی یک ساله برنامه بازی تیم ملی را به هم ریخت.
 
کی روش که در همان ایام راهی شرق آسیا شده بود از این بابت دلخور شد ولی اتفاقاتی که پس از آن روی داد سبب شد تا بیشتر از انتظار از مسایلی که در فدراسیون و تیم ملی رخ می دهد به ستوه بیاید و ظرف چند روز یکی دو بیانیه را در فضای مجازی منتشر کرد تا به نوعی فدراسیون فوتبال ایران را تحت فشار قرار دهد.

در این میان سکوت مهدی تاج در قبال این رفتارهای کی روش کمی عجیب به نظر می رسید تا اینکه شیعی مدیرعامل باشگاه پیکان و عضو هیأت رییسه فدراسیون فوتبال مصاحبه ای عیله کی روش انجام داد که البته خیلی سریع از روی خروجی رسانه ای که با او حرف زده بود حذف شد اما دلواپسان کی روش خیلی سریع متن آن را برایش ارسال کردند. پس از آن کی روش اعلام کرد که فدراسیون به جای یک ترابیان چند ترابیان دیگر (منظور مخالفان خودش است) هم دارد.

بر اساس این گزارش، از فدراسیون فوتبال خبر رسید که کشور مالزی در این فاصله به تیم ملی ایران پیشنهاد بازی دوستانه ای داده است که در شهر سنگاپور برگزار شود و تیم ملی در همان مدت زمان سفرش به تایلند به مالزی برود و قبل از بازی با سوریه در همان کشور این بازی را برگزار کند ولی بنابه دلایلی که هرگز عنوان نشده فدراسیون فوتبال ایران پیشنهاد مالزی را رد می کند و سوریه همین پیشنهاد را می پذیرد!
 
  

سلسله اتفاقاتی که در این مدت رخ داد باعث شد تا بار دیگر عابدینی حرف هایی بزند که کی روش را به واکنش نشان دادن وادار کند. جنگ لفطی و رسانه ای کی روش و عابدینی کار را به جایی رساند که تاج روز گذشته مجبور شد برای مدیریت این بحران وارد عمل شده و هر دو را به دفترش فرا خواند و در نهایت با برگزاری یک جلسه همه سرو صداها خوابید.

برای تحلیل اتفاقات اخیر با دو تن از کارشناسان فوتبال حرف زدیم که متن صحبت های شان در ادامه می آید:

اقبالی: همواره جریانی برای حذف کی‌روش بوده است
مسعود اقبالی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی مشرق، در ارتباط با حواشی بوجود آمده در این چند روز پیرامون تیم ملی اظهار داشت: آنچه در حاشیه یا متن فدراسیون فوتبال یا نهادهای فرهنگی این چنینی رخ می دهد شاید به نظر برسد که برای نفع بردن فوتبال است اما برخی از آنها ناشی از تنش های ذهن عده ای است که برای مطرح کردن خودشان که مدتی هم دور از رسانه ها بوده اند دست به آن می زنند. برخی مخالفت ها خیلی هم ریشه دار نیستند و عده ای افراد برای همین که گفته شد چنین موج هایی را به راه می اندازند تا مدتی به تیتر رسانه ها برگردند.

مدرس AFC در ادامه این بحث گفت: کی‌روش تا امروز نشان داده به رغم بروز چند باره این قبیل مخالفت ها و تنش هایی که در کارش ایجاد می شود توانسته کار کند و از هدفش هم دور نشود. کی روش از این نظر به ما ثابت کرده که یک مربی کاربلد است که بیشتر از هر چیز نگران تیم تحت امرش است و اگر نخواهد به تیمش لطمه ای وارد شود بهترین راه را انتخاب می کند و حتی گاهی خودش را تا وسط مهلکه پیش می برد تا تیم تحت امرش نتیجه بگیرد. از این رو حتم دارم که او در این وضعیت هم حواسش به تیم ملی است و اجازه نمی دهد خطری تیمش را تهدید کند.  

 کارشناس فوتبال کشورمان تأکید کرد: البته جای شکر دارد که بازیکنان تیم ملی هم به خوبی خودشان را فارغ از این مسایل کرده و کاملا در خدمت تیم هستند. آنها یاد گرفته اند که برخلاف ادوار گذشته در این قبیل دعواها دخالت نکنند و از همه چیز مبرا هستند. البته علت آن هم اعتقادی است که بازیکنان تیم ملی به کی روش دارند. این اتفاق خوبی است که آنها کی روش را همه جوره پذیرفته اند و چون دیده اند که کی روش هرگز به آنها پشت نکرده آنها هم کاری نمی کنند که کی روش نگرانی بابت آنها داشته باشد.

اقبالی در این باره که چرا از سوی فدراسیون باید تنشی در محدوده تیم ملی بوجود بیاید گفت: همواره در این مدت که کی روش در تیم ملی ما کار می کند جریانی برای حذف این مربی فعال بوده است. عده ای او را نمی پذیرند و شاید بودن او به منافع برخی لطمه وارد کرده است.
 
وی افزود: از هر نظر! مسایلی که امیر عابدینی در این ارتباط مطرح کرده است یا آگاهانه بوده یا ناآگاهانه که البته با شناختی که از این مدیر با سابقه دارم بعید است که ناآگاهانه بوده باشد. او فردی باتجربه است که با جناح های مختلف فوتبال در ارتباط بوده و هست. به نظر من این اتفاقات کمی سیاستمدارانه می آید.

این مربی فوتبال ادامه داد: البته در آستانه بازی تیم ملی با سوریه کار خوبی که تاج انجام داد نزدیک کردن این دو نفر به یکدیگر بود. تاج با این اقدام خود ثابت کرد از تجربیات این سالها در هیأت رییسه فدراسیون فوتبال و ریاست سازمان لیگ بهره کافی برده و نخواست تنش بیش از حد تیم ملی را درگیر خود کند.

استیلی: تاج باتجربه عمل کرد/ خواسته کی روش دلسوزانه است
حمید استیلی هم در گفت و گو با مشرق، در ارتباط با تنش های بوجود آمده برای تیم ملی و کی روش اظهار داشت: کاملا می توان دریافت که اگر کی روش درباره لغو بازی تیم ملی ناراحت است به چه دلیل بوده است. او که می داند فدراسیون در تدارک بازی دوستانه با تیم های مطرح دنیا توفیق چندانی نداشته وقتی می بیند بازی با تایلند تبدیل به بازی با مالزی شده و آن هم از بین رفته، هم متعجب می شود و هم نگران. به هر حال او می داند که بازی با سوریه آسان نیست. سوریه همان تیمی است که کره را متوقف کرد و چین را در چین شکست داد. کاری که ما نتوانستیم بکنیم.

بازیکن اسبق تیم ملی ادامه داد: قطعا هر اتفاقی در ارتباط با تیم ملی می تواند روی تیم و نتایجش تأثیر بگذارد ولی نکته خوبی که در عملکرد کی روش در این سال ها دیده و شنیده ایم رابطه دوستانه ای است که با بازیکنان تیم ملی دارد. او به آنها اثبات شده است و بازیکنان می دانند اگر اتفاقی حول و حوش تیم ملی می افتد قطعا به سود تیم است و از این بابت نگرانی ندارند. زمانی بود که وقتی مربی تیم ملی با فدراسیون یا کارشناسان وارد دعوا می شد همه بازیکنان نگران بودند که چه اتفاقی برای تیم ملی خواهد افتاد و این اضطراب به همه منتقل می شد ولی حتم دارم که الان همه بازیکنان بدون فکر اضافه منتظر برپایی اردوی تیم ملی هستند.

ماجرای کی روش و عابدینیاین کارشناس فوتبال درباره پادرمیانی تاج در ماجرای رخ داده بین کی روش و عابدینی به مشرق گفت: تاج را امروز و دیروز نشناخته ایم. او از مدیران باتجربه ای است که هم در سطح باشگاهی کار کرده هم در سطح تیم های ملی. او مدتی مدیر تیم های ملی بود و با سابقه ای که در این سالها در فدراسیون و سازمان لیگ دارد به موقع وارد عمل شد. تاج یک مدیر آشنا با فضای رسانه ای هم هست و خودش از نزدیک با اصحاب رسانه در ارتباط است و می داند یک چنین اتفاقاتی تا چه اندازه می تواند بازی های رسانه ای به دنبال داشته باشد. از این رو نگذاشت از سوی هیچ یک از دو جناح کار بالا بگیرد. این موضوع در کمتر از 24 ساعت جمع شد و حتم دارم که دیگر هم شاهد تکرار آن حداقل از سوی افرادی که در این موضوع در ماجرا دخیل بودند نخواهیم بود.

استیلی تصریح کرد: شاید با ادامه دار شدن این ماجرا لطمه ای هر چند اندک به تیم ملی می خورد که تاج به عنوان نفر اول فدراسیون نخواست روند خوب تیم ملی مان دستخوش تزلزل شود. در این مدت تیم های نوجوانان و جوانان ما نتایج خوب و سهمیه های جام جهانی گرفته اند و قطعا تاج به عنوان نفر اول در فدراسیون می خواهد این روند در رده بزرگسالان هم تداوم پیدا کند تا رزومه خوبی برای خود داشته باشد. کی روش هم در این میان دنبال امتیاز گرفتن از فدراسیون برای خودش است و این اخلاق را پیش از این هم از این مربی باتجربه دیده ایم.

وی افزود: البته شاید در نگاه اول این رفتار از سوی یک خارجی به مذاق ما خوش نیاید ولی در نهایت وقتی می بینیم که او برای موفقیت تیم ملی خودمان خواستار امکانات و بازی تدارکاتی خوب برای تیم ملی است نظرمان تغییر می کند مگر آن که خصومت شخصی با این مربی داشته باشیم.

زننده گل ایران به آمریکا در جام جهانی گفت: تیم ملی در آستانه بازی با سوریه بیش از هر چیز به حمایت همه اهالی فوتبال اعم از کارشناسان، مربیان و اهالی فدراسیون دارد. ما می توانیم با برد احتمالی برابر سوریه 13 امتیازی شویم. می دانیم که کسب 20 امتیاز صعود تیم ملی به جام جهانی را مسجل می کند و در آنصورت (کسب برد احتمالی مقابل سوریه) ما با جام جهانی روسیه فقط دو برد دیگر فاصله خواهیم داشت. بنابراین باید به تیم ملی کمک کرد تا در این مسیر به خواسته اش برسد. حتم دارم عابدینی که می دانم تا چه اندازه دلش با تیم ملی است هم نیتی از این اتفاقات نداشته و در نهایت از اولین نفراتی است که دوست دارد شاهد پیشرفت فوتبال ملی و باشگاهی ایران باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • اشنا ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
    0 0
    مسلما دستهایی در کارند که در ارزوی زمین زدن کیروش و متعاقبا عدم صعود تیم ملیمون برای دومین دوره متوالی هستن چون منافعشون اینطور ایجاب میکنه همون هموطنانی که ارزوی شکست تیم مون رو مقابل کره و ازبک در سر میپروروندند که اکثریت این عدده انگشت شمار هم پرسپولیسی هستن یا خودشون رو پرسپولیسی میدونن ولی کیروش با اون دو برد طلایی مقابل ازبک و کره به اثبات رسوند نه تنها در ایران بلکه کل اسیا فوتبال بلدی همچون خودش وجود نداره!
  • امین ۰۱:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
    0 0
    این بنده خدا که چیز عجیب و غریب یا خیلی سنگینی نمیخواد.چرا یه عده منتظر کوچکترین قطره ای هستن تا یک سیل به راه بندازن علیه سرمربی تیم ملی؟امکانات بدید به خواسته های اون توجه کنید بعد انتظار پیشرفت و نتیجه داشته باشید و اگر موفق نبود بازخواست کنیدش
  • اسد ۰۵:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
    0 0
    مثل اینکه خودتم با اوردن اسم پرسپولیس در واقع با قیافه حق به جانب قصد خراب کردن کیروشو داری سیاستمدار!
  • ۰۵:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
    0 0
    مربی فقط کی روش...
  • ناشناس ۰۵:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
    0 0
    هیچ کس توانایی مدیریتی و فنی کیروشو نمیتونه رد کنه ، اما باید قبول شه رفتارهای کودکانش ادمو اذبیت میکنه . اینکه تا وقتی ازش تعریف تمجید کنن لبخند داره ، اما مبادا آبدارچی فدراسیون تو خلوتش از کیروش انتقادی داشته باشه...اونوقته کهشروع میشه چند روز بیانیه ها ، مصاحبه ها ، انتشار متون فیسبوکی ، جلسات...رفتارهای مهد کودکی ...همیشه هم طلبکار بوده و منتش رو سره ما ، الانم کهتیم نتیجه گرفته که واویلا ، بهش بگی بالا چشش ابروه بیانیه میده منوول کنید برم....کیروش باید کمی بزگمنشانه ، و کدخدامابانه رفتار کنه...
  • ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
    0 0
    عجب منطق باحالی! با این تعریف شما از پرسپولیسی ها احتمالا زمانی که تیم ملی با بازیکنان استقلال می برد خوشحال بودن و الان که با بازیکنان پرسپولیس می بره ناراحت هستن!!!!!!!.....یه بچه هم می فهمه قرار گرفتن کیروش در برابر برانکو و درگیری بین پرسپولیس با تیم ملی بیشترین سودش برای رقبای پرسپولیس مثل استقلال و تراکتور هست!..
  • سید احسان ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
    0 0
    استقلالیا تا دیروز که رحمتی دعوت نمیشد مخالف کیروش بودن الان شدن موافقش، البته الکی مثلا. ضمنا الان که نصف تیم ملی پرسپولیسی هستن مطمئن باشید پرپولیسیا بیشتر از همیشه حامی تیم ملی هستن. لطفا شما به فکر تیم خودتون باشید که از صنعت نفت آبادان نبازید.
  • ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
    0 0
    ولش کن چرچیل
  • ناشناس ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
    0 0
    عابدینی چه بلایی سر استیل آزین آورد؟واقعا میخواهد با تیم مکلی چکار کند؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس