چت بکر، نوازنده جاز دهه 60، به خاطر مواد مخدر در زندان است. تهیه‌کننده هالیوودی که پروژه ساخت زندگی او را در دست دارد، بکر را با قرار آزاد می‌کند.

سرویس فرهنگ و هنر مشرق- فیلمنامه نویس و کارگردان: رابرت بودرو، تهیه کننده: جنیفر جوناس،‌ تدوین: دیوید فریمن، موسیقی:‌ دیوید برید،‌ مدیر فیلمبرداری: استیو کاسنز، بازیگران: اتان هاوک، کامرون ایجوگو، کالوم رنی، تونی ناپو، ژانر: موسیقی/درام/بیوگرافی، محصول 2015 امریکا،‌ 97 دقیقه، بودجه: کمتر از 10 میلیون دلار، درآمد فروش: 5/1 میلیون دلار، پخش از اینترتینمنت وان.
 
نوازنده جاز با مصرف مواد زندگیش را باخت!نوازنده جاز نتوانست بر روی حرفش بماند!نوازنده جاز, نواختن ترومپت را به نامزدش ترجیح داد! 

خلاصه داستان: چت بکر، نوازنده جاز دهه 60، به خاطر مواد مخدر در زندان است. تهیه‌کننده هالیوودی که پروژه ساخت زندگی او را در دست دارد، بکر را با قرار آزاد می‌کند و بکر باید در زمانی که بیرون است، پاک بماند و مصرف اتانول را کنار نگذارد. او تمام مدت تحت نظر مأمور دادگاه قرار دارد. در این فیلم جین نقش همسر بکر را دارد و داستان فیلم درباره شروع کار بکر در موسیقی جاز است. با بداهه گویی‌های بکر کار خیلی خوب پیش می‌رود. باک، دوست قدیمی بکر، سر صحنه می‌آید و به او می‌گوید که 10 سال است که دنبال او می‌گشته است. یک روز بعد از پایان فیلمبرداری بکر شروع به صحبت با جین می‌کند و تلاش می‌کند او را راضی کند که بیرون با او یک قرار بگذارد.

 نوازنده جاز با مصرف مواد زندگیش را باخت!نوازنده جاز نتوانست بر روی حرفش بماند!نوازنده جاز, نواختن ترومپت را به نامزدش ترجیح داد!


یک شب جین و بکر شکار چند مهاجم می‌شوند و آن‌ها بعد از کتک زدن بکر صحنه را ترک می‌کنند. بکر راهی بیمارستان می‌شود و چند دندان جلویی‌اش را از دست می‌دهد. پروژه فیلم می‌خوابد و در این میان غیر از جین و باک کسی سراغی از بکر نمی‌گیرد. بعد از مدتی بکر از بیمارستان مرخص می‌شود و دکتر به او دندان مصنوعی می‌دهد. بکر دیگر نمی‌تواند با این دندان‌های جدیدی ترومپت بنوازد،‌اما موسیقی زندگی اوست و با همان دندان‌ها شروع به کار می‌کند و هر بار لثه‌هایش خون‌ریزی شدید می‌کنند. جین در این مدت سعی می‌کند تماسش را با بکر قطع نکند. بکر برای حفظ عفو مشروطش باید سر کار برود، اما او و جین با مشکل پیدا کردن کار روبه‌رو هستند. بکر مجبور می‌شود خانه‌اش را نیز تحویل بدهد و همراه جین به کاروان او نقل مکان می‌کند. بکر به تمرین ادامه می‌دهد و تا حدی پیشرفت می‌کند. رابطه عاطفی جین و بکر قوی‌تر می‌شود و آن دو تصمیم می‌گیرند برای مدتی به منزل پدر و مادر بکر در روستا بروند. پدر بکر استقبال چندان خوبی از آن‌ها نمی‌کند، اما بکر توجهی نمی‌کند و به تمریناتش در آن جا ادامه می‌دهد. معلوم می‌َشود که پدر بکر نیز زمانی نوازنده ترومپت بوده است، اما در جوانی این کار را رها کرده بود.

نوازنده جاز با مصرف مواد زندگیش را باخت!نوازنده جاز نتوانست بر روی حرفش بماند!نوازنده جاز, نواختن ترومپت را به نامزدش ترجیح داد! 
 

بکر و جین دوباره به کاروان خودشان برمی‌گردند و در یک رستوران جین به عنوان نوازنده پیانو و بکر به عنوان نوازنده ترومپت در یک گروه موسیقی مشغول کار می‌شوند. در این مدت بکر سراغ باک می‌رود و از او می‌خواهد تا کمکش کند. اما باک به او می‌گوید که دوران او به سر آمده است. پدر و مادر جین برای دیدن بکر به نیویورک می‌آیند تا با داماد آینده‌شان آشنا شوند. اما با تمام تلاش‌های جین و بکر اوضاع خیلی خوب پیش نمی‌رود.

 نوازنده جاز با مصرف مواد زندگیش را باخت!نوازنده جاز نتوانست بر روی حرفش بماند!نوازنده جاز, نواختن ترومپت را به نامزدش ترجیح داد!

باک به درخواست جین به کمک بکر می‌آید و برای این که او بتواند آزادی مشروطش را حفظ کند، در استودیو خودش به او کار می‌دهد تا هم به عنوان نوازنده و هم خدمه ساختمان در آن‌جا مشغول به کار شوند. بعد از مدتی که دیگر بکر تسلط قبلی را پیدا کرده است،‌ یک اجرا در استودیو می‌گذارد و بولینگ تاگ به دیدن اجرای او می‌آید و تحت تأثیر قرار می‌گیرد و قول می‌دهد برای او یک اجرا در کافه معروف و افسانه‌ای نوازندگان جاز در مقابل آزوکای بزرگ ترتیب بدهد. در این میان جین موفق می‌شود برای یک کار بازیگری کاندیدا شود و قصد ندارد این موقعیت را با همراه شدن با بکر و رفتن به لس آنجلس از دست بدهد. آن دو سر این موضوع بحث می‌کنند و حتی داک به جین می‌گوید که تنها دلیل پاک ماندن بکر اوست و اگر او را همراهی نکند، بکر از پس این کار برنمی‌آی. بکر برای اجرای به لس آنجلس می‌رود و جین در نیویورک می‌ماند. شب اجرا بکر به باک می‌گوید که اتانولش تمام شده است و بکر بیرون می‌رود تا برای او دارو پیدا کند. اما وقتی برمی‌گردد، با مواد مخدر روی میز روبه‌رو می‌شود و به بکر می‌گوید که این انتخاب اوست و خودش باید تصمیم بگیرد. بکر نیز می‌گوید تنها چیزی که برایش اهمیت دارد، نواختن است. بکر اجرای بی‌نظیری را روی صحنه ارائه می‌دهد. در میان اجرا جین از راه می‌رسد و متوجه می‌شود که بکر مواد مصرف کرده است. او گردن‌بندی را که بکر به داده بود به باک می‌دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۱
    0 0
    موسیقی نوای شیطان است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس