کد خبر 646579
تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۶

سخنگوی قوه قضاییه درخصوص اینکه برخی از سیاسیون نسبت به مرخصی‌های متعدد رحیمی از زندان گلایه کرده‌اند گفت: مرخصی‌های داده شده به رحیمی مطابق قانون بوده و در هر صورت این فرد به حکم تمکین کرده و در حال تحمل کیفر است.

به گزارش مشرق، در ادامه صد و سومین نشست خبری محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه خبرنگاری در مورد نامه برخی از نمایندگان مجلس خطاب به رئیس قوه قضاییه مبنی بر اجرای ماده 477 برای نرگس محمدی سئوال کرد که اژه‌ای گفت: من خواهش می‌کنم که خود شما نگاه کنید ببینید چه کسی می‌تواند ماده 477 را تقاضا کند. آیا هرکسی می‌تواند؟ نه.

وی ادامه داد: وقتی ببینید یقین خواهید کرد که نمایندگان مجلس نمی‌توانند چنین تقاضایی را مطرح کنند ضمن اینکه ماده 477 برای زمانی است که برای رئیس قوه قضاییه خلاف بیین شرع احراز شود.

اژه‌ای ادامه داد: شما گفتید که نمایندگان خواسته‌اند با نگاه رأفت اسلامی در این پرونده برخورد شود که آن بحثش جداست. اگر کسی باشد که مرتکب جرمی شده اما در مقام جبران ان است و می‌خواهد توبه و همکاری کند چنانچه حکم صادر نشده باشد دادگاه می‌تواند رأفات اسلامی را لحاظ کند همانطور که در هفته‌های اخیر دیدید که دادگاه بدوی 10 سال حکم داد اما تجدید نظر 10 سال را به 2 سال تبدیل کرد البته این در حالی است که حکم قطعی نشده باشد، اگر حکمی قطعی شد دیگر رأفت اسلامی معنی ندارد.

وی در مورد پرونده مرتضوی هم گفت: دادگاه به اتمام رسیده، لوایح هم رد و بدل شده و به زودی حکم صادر می‌شود.

خبرنگاری گفت: وکیل رحیمی اظهارداشته که به زودیی موکلش آزاد می‌شود ضمن اینکه در مورد مرخصی‌های این فرد حواشی‌های زیادی وجود دارد که اژه‌ای گفت: من در مورد اینکه ایشان به زودی آغاز می‌شود چیزی نشنیده‌ام.

وی ادامه داد: در مورد مرخصی بارها گفته‌ام که اگر مشکلی پیش بیاید مثلاً اگر کسی فوت کند یا خود زندانی بیمار شود و یا اصلاً اتفاق خوشایندی باشد مرخصی داده می‌شود.

وی افزود: در مورد رحیمی تمام این موارد اتفاق افتاد. یعنی همسرش فوت کرد، ازدواج برخی از فرزندانش بود و اینکه خودش هم بیماری‌هایی داشت که قانون اجازه مرخصی داد.

اژه‌ای گفت: البته ما کسانی هم داریم که بیشتر از رحیمی مرخصی رفته‌اند اما چون حساس نیستید پیگیری نمی‌کنید. در هر صورت این فرد به حکم تمکین کرده و در حال تحمل کیفر است.

وی در خصوص معوقات بانکی هم گفت: افرادی که مبالع سنگین دارند مرحله بازپسگیری متوقف نشده، یا زندان هستند، یا با قرار آزاد هستند و یا خودشان با بانک‌ها توافق کرده و آزاد شده‌اند اما اینکه در مجموع بگوییم معوقات کم شده نه اینطور نیست.

خبرنگاری گفت: 7 نفر از فعالان سیاسی اصلاح طلب که قرار است 17 آبان دادگاهشان تشکیل شود می‌گویند به خودشان اجازه مطالعه پرونده داده نشده که اژه‌ای گفت: پرونده در اختیار هیچ متهمی قرار نمی‌گیرد تنها آنها می‌توانند اوراقی را طلب کرده و مطالعه کنند، امروز دیدم که عنوان شده وکلای این پرونده مشغول مطالعه پرونده برای تهیه لایحه روز دادگاه هستند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا درست است که یکی از قضات مهم کشور بازداشت شده است، که اژه‌ای گفت: کاملاً کذب محض است و پرونده به او ارجاع می‌شود.
 
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس