کد خبر 646268
تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۵:۵۸

پس از ادعای مردی مبنی بر آتش‌سوزی ماشینش به خاطر حضور آیفون ۷ و همان‌طور که سامسونگ به دلیل باتری‌های لیتیوم-یونی موجود در گلکسی نوت ۷ فراخوانی داده بود، آیفون ۷ نیز مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش مشرق به نقل از گاردین، مردی استرالیایی می‌گوید که گوشی آیفونش ذوب و باعث آسیب رسیدن به ماشین شده است و اپل نیز در حال بررسی این گزارش است. این مرد می‌گوید هنگامی که از ساحل به ماشین خود برگشته، مشاهده کرده که دودی از ماشین بیرون می‌آید، به طوری که همه پنجره‌ها سیاه شده و او قادر نبوده داخل ماشین را ببیند. فیلمی که از این حادثه گرفته شده نشان می‌دهد صندلی‌های جلو و داشبورد ذوب شده و سوخته‌اند.

این مرد همچنین گفته است که آیفون ۷ از دست او نیفتاده و یا آسیب فیزیکی به آن وارد نشده است، همانند اتفاقی که برای مردی افتاد که از دوچرخه‌اش افتاده و دچار سوختگی ناشی از آتش گرفتن آیفون شده بود. او همچنین می‌گوید که از دستگاه دیگری غیر از دستگاه‌های اپل برای شارژ گوشی‌ خود استفاده نکرده است.

در این شرایط، سخنگوی اپل نیز گفته که شرکت در حال بررسی این شکایت است و در حالی که با مشتری خود در تماس است، موضوع را بررسی می کند.

سامسونگ، بزرگترین رقیب گوشی های هوشمند اپل، پس از اینکه بیش از ۱۰۰ دستگاه گلکسی نوت ۷ جرقه زدند و یا آتش گرفتند و در برخی موارد باعث آسیب و آتش‌سوزی و شدند، فراخوانی بین‌المللی برای جمع‌آوری این گوشی‌ها داد و همچنین دولت آمریکا و چندین خطوط هوایی حضور این گوشی‌ را در پروازها ممنوع کردند و برخی نیز از کیسه‌های مهار آتش به عنوان اقدامات احتیاطی هنگام گرم شدن گوشی‌های هوشمند استفاده کردند.

باتری‌های لیتیوم-یونی می توانند به دلیل آسیب فیزیکی یا گرمای بیش از حد برای مدت طولانی، منجر به آتش‌سوزی شوند. بسیاری از شرکت‌های دیگر نیز مشکلاتی را با باتری‌های لیتیوم-یون خود تجربه کرده‌اند، هرچند اکثر قریب به اتفاق آنها فعلا بدون مشکل به کار خود ادامه می‌دهند.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۲
    0 0
    شاید سامسونگ واپل از ابزار و برنامه های ماهواره ای و جدید جاسوسی استفاده کرد ه اند هیچ چیز بی علت نیست خدا نمی خواهد داستان ماهواره اسرائیل که منفجرشد یادتان باشد
  • ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۲
    0 0
    احتمالا از سامسونگ پول گرفته که چنین فیلمی بازی کنه. کمپانی کره ای فکر کرده با تقلید و تبلیغ و تایین زمان رونمایی نزدیک به زمان رونمایی محصولات کمپانی های بزرگ میتونه خپدشو مطرح کنه آخه سازنده ی ماشین لباسشویی و یخچالو چه به ساخت سخت افزار؟
  • ناشناس ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۲
    0 0
    الله اکبر .
  • ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۲
    0 0
    دقیقا باهات موافقم. چند سال پیش سامسونگ در اروپا و آسیا به حاطر پرداخت پول به ده دانشجوها برای نوشتن کامنتهای ضد اپل و البته نادرست و تبلغ محصولات سامسونگ در اینترنت محکوم شد. البته داستان تقلب کردن سامسونگ در برنامه های تعیین سرعت گوشی رو هم نباید فراموش کرد. ضمنا در مراسم رونمایی کوشیهای سامسونگ هم مشخص شده پول به افراد عادی می دادند که به داخل سالن بیان و آنجا را پر کنند به عبارتی خرید سیاهی لشکر برای تبلیغ. کلا سامسونگ یک دزد و حقه باز به تمام معناست.
  • ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۲
    0 0
    کمپانی که سالی 3 تا گوشی میده بیرون رو وافعا میشه بهش اعتماد کرد که منافع مشتری را در نظر بگیره؟
  • ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۲
    0 0
    خیلی چالبه! دقیقا بعد از گندی که آشغال فروشه کره ای زد حالا اپل هم دقیقا همونطور شده! باورم شد! خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس