کد خبر 644659
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۰

جدال دیشب لیورپول و منچستریونایتد در ورزشگاه آنفیلد در حالی که کمتر شباهتی به بازی‌های گذشته این دو دشمن قدیمی داشت با تساوی بدون گل به پایان رسید.

به گزارش مشرق، شب گذشته مهم‌ترین بازی لیگ جزیره در ورزشگاه آنفیلد برگزار شد که در یک بازی سرد و بی‌روح دو تیم به نتیجه صفر بر صفر رضایت دادند. 

بازی کسل کننده دیشب مورد انتقاد فوتبال‌دوستان و مطبوعات قرار گرفت. در این بین انگشت اتهام بیش از همه به سمت مورینیو گرفته شد که با فوتبال تدافعی خود معروف به «پارک کردن اتوبوس» تنها برای کسب یک امتیاز پا به ورزشگاه رقیب گذاشته بود.

نکات خواندنی از جدال لیورپول منچستریونایتد

حال به بیان 5 نکته از بازی شب گذشته می‌پردازیم.

*1- مورینیو به چیزی که می‌خواست رسید

نکات خواندنی از جدال لیورپول منچستریونایتد

مربی پرتغالی با امتیاز از آنفیلد بیرون آمد که یک قدم خوب برای یونایتد شمرده می‌شود. البته باید ممنون دخه‌آ،دروازه‌بان خود باشد که با دو فوق‌ واکنش خود مانع گل‌زنی کان و کوتینیو شد.

دفاع اتوبوسی آقای خاص فوتبال جواب داد و انگار وی دقیقا می‌داند باید در در ورزشگاه قرمزها چگونه بازی کند.

به هفته سی و ششم فصل 2013-2014 نگاهی بیاندازیم. جایی که چلسی مقابل لیورپول آماده راجرز و سوارز و استوریج قرار گرفت. نود دقیقه دفاع کرد و با استفاده کامل از سر خوردن کاپیتان جرارد گل برتری را به ثمر رساند.

نکات خواندنی از جدال لیورپول منچستریونایتد

مربی سابق چلسی هم اکنون با 14 امتیاز در رتبه هفتم قرار دارد. جایی که فصل گذشته شیاطین‌سرخ با هدایت لویی فان‌خال با 16 امتیاز مقام سوم را به خود اختصاص داده بودند.

این سوال پیش می‌آید با توجه به بازی تاکتیکی ژوزه، فان‌خال بهتر است یا او؟

*2- هررای فوق‌العاده / پوگبای سردرگم

نکات خواندنی از جدال لیورپول منچستریونایتد

در کنار دروازه‌بان یونایتد آندره هررا خوش درخشید. میانه میدان را به کمک فلینی در دست گرفته بود و اجازه هیچ تعرضی به کوتینیو، فیرمینو و مانه نداد.

از این طرف پوگبا به مانند فصل قبل در یوونتوس پشت مهاجم بازی کرد. مارکیزیو و پیرلو در بانوی‌پیر و هررا و فلینی در شیاطین سرخ وظیفه‌ی تدافعی را بر عهده داشتند که این شیوه به گران‌ترین بازیکن حال حاضر دنیا اجازه شرکت در حمله را می‌داد تا برای گل‌زنی تلاش کند.

نکات خواندنی از جدال لیورپول منچستریونایتد

این هافبک فرانسوی اکنون در تمام پست‌ها برای منچستر بازی کرده و حال باید دید مورینیو در کجا بیشتر به او اطمینان دارد.

*3- لیورپول نبود وینالدوم را حس کرد

بازیکن هلندی در جریان بازی تیم‌ملی مصدوم شد و جدال مهم با یونایتد را دست داد.

نکات خواندنی از جدال لیورپول منچستریونایتد

وقتی کلوپ استعدادشناس تابستان امسال او را با 25 میلیون پوند از نیوکاسل سقوط کرده خرید برخی هواداران به مربی آلمانی خرده گرفتند و این انتقال را به مانند بالوتلی،بنتکه و مارکوویچ اشتباه دانستند.

حالا نبود جورجینیو وینالدوم در کنار آدام لالانا در لیورپول به چشم آمد تا قرمزها حضور آن‌ها را غنیمت شمارند.

*4- کاریوس؛ دروازه‌بان اول کلوپ

نکات خواندنی از جدال لیورپول منچستریونایتد

مصدومیت سنگربان آلمانی در اوایل فصل سیمون مینیوله درون دروازه جای داد. وی اشتاباهاتی مهلک انجام داد که باعث شود کاریوس از بازی هال‌سیتی مرد شماره یک مربی آلمانی لقب گیرد. درخشش و گل‌نخوردن او در این بازی باعث شد که اولین «کلین شیت» قرمزها بدست آید.

به نظر می‌رسد لوریس کاریوس مرد مطمئن‌تری برای نگهبانی دروازه کلوپ خواهد بود.

*5- استوریچ فرصت بزرگ را هدر داد

مصدمیت آدام لالانا شانس بزرگی برای مهاجم انگلیسی به ارمغان آورد تا با درخشش مقابل یونایتد جایگاه خود را تثبیت کند. اما این گونه نشد و دانیل استوریج ناامید کننده بازی کرد.

برخی عقیده دارند که کلوپ با توجه به گل‌زنی مهاجم خود در بازی انگلیس مقابل مالت هنوز به وی اطمینان ندارد و تاکتیک تهاجمی خود را با مانه، کوتینیو،فیرمینو و لالانا برنامه ریزی می‌کند.

نکات خواندنی از جدال لیورپول منچستریونایتد

جدال مهم بین دو دشمن قدیمی با گذشته‌ فاصله داشت و انتظارات را برآورده نکرد. حال طرفداران انتظار 26 دی (15 ژانویه) را خواهند کشید تا در اولترافورد چه نتیجه‌ای رقم می‌خورد.

نکات خواندنی از جدال لیورپول منچستریونایتد

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس