گروه‌های تروریستی که ترکیه آنان را «میانه‌رو» می‌خواند، با حمایت آنکارا عملیات علیه شهر «دابق» در شمال حلب را آغاز کردند؛ شهری که در باور و اعتقادات داعش از جایگاه مقدسی برخوردار است.

به گزارش مشرق، شهر «دابق» که جایگاهی نمادین و دینی ویژه‌ای نزد گروه تروریستی تکفیری «داعش» دارد، از امروز (شنبه) مورد حمله گروه‌های مسلح مورد حمایت ترکیه قرار گرفت.

مرکز موسوم به «دیده بان حقوق بشر سوریه»، نزدیک به گروه‌های مسلح سوری در پایگاه اینترنتی خود اعلام کرد که حمله گروه‌های مسلح سوری که توسط توپخانه و نیروی هوایی ترکیه پشتیبانی می‌شدند، با حمله موشکی و توپخانه‌ای به دابق آغاز شد.

در این راستا یک فرمانده میدانی وابسته به گروه‌های مسلح از تصرف روستای «دویبیق» که تنها 2 کیلومتر با دابق فاصله دارد، توسط این گروه‌ها خبر داد.

پایگاه اینترنتی «کردستان 24» در این‌باره گزارش داد: در ادبیات گروه تروریستی تکفیری داعش دابق یکی از مهمترین مناطقی است که روزی صحنه بزرگ‌ترین نبرد سرنوشت‌ساز (نبرد آخرالزمان) بین مسلمانان و قدرت‌های غربی خواهد بود که آنها را «امت کافر» به شمار می‌آورند.

فعالان سوری فضای مجازی خاطر نشان کردند: داعش برای دفع حمله گروه‌های مسلح به دابق حدود 1200 نفر از عناصر خود را که اغلب دارای تابعیت غیر سوری هستند، در نقاط مختلف این شهر مستقر کرده است.

منابع نزدیک به گروه‌های مسلح شرکت‌کننده در این حمله اعلام کردند که این گروه‌ها هم اکنون به حوالی 2 کیلومتری دابق رسیده‌اند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس