دفتر مطبوعاتی فرماندهی پلیس استان غزنی افغانستان اعلام کرد که نیروهای پلیس در یک عملیات ویژه 50 زندانی را از زندان «نانی غوند» از چنگ طالبان رها کردند.

 به گزارش مشرق، دفتر مطبوعاتی فرماندهی پلیس افغانستان روز شنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که گروه طالبان از دو سال پیش تاکنون افراد را به بهانه های مختلف بازداشت و در این زندان در شهرستان «گیرو» این استان نگهداری می کردند.

در این بیانیه افزوده شده است که شماری زیادی از این زندانیان به جرم همکاری با دولت افغانستان، بازداشت و در این زندان نگهداری می شدند.

پیش از این نیز نیروهای ارتش افغانستان در عملیات های ویژه از زندان های گروه طالبان در استان هلمند بیش از 100 زندانی را آزاد کرده بودند.

سال گذشته یک سرباز ارتش افغانستان بنام «نورالحق» از شهرستان «بهسود» استان «ننگرهار» از زندان طالبان در استان «هلمند» در شرایطی آزاد شد که دو ماه قبل از رهائی وی، جسد شخصی دیگر به نام این سرباز به خانواده وی تحویل داده و به خانواده وی اعلام شد که فرزندتان در جنگ با طالبان کشته شده است.

وزارت دفاع افغانستان پس از آزادی این سرباز از خانواده وی خواسته بود تا مبلغی که به عنوان کمک در اختیار این خانواده قرار گرفته است، بازپس دهد.

دولت افغانستان پس از کشته شدن نظامیان در نبرد با گروه های مسلح مخالف، مبلغی را برای تدفین و برگزاری مراسم ختم به خانواده آنان می پردازند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس