کد خبر 641782
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۹

پنتاگون ادعا کرد که یک ناوشکن مجهز به موشک هدایت شونده آن شامگاه یکشنبه در تنگه باب المندب مورد حمله موشکی ناموفق قرار گرفت.

سرویس جهان مشرق - یک ناوشکن آمریکایی مجهز به موشک‌های هدایت شونده، روز یکشنبه مورد حمله موشکی ناموفق از ساحل یمن قرار گرفت. این ادعا را یک سخنگوی پنتاگون، در گفتگو با رویترز مطرح کرد. به گفته او، هیچ کدام از دو موشک شلیک شده به کشتی برخورد نکردند.

حمله ادعایی علیه ناوشکن USS Mason که توسط رویترز گزارش شد، یک هفته بعد از ان انجام گرفت که یک شناور اماراتی مورد حمله یگان موشکی انصارالله یمن قرار گرفت و آسیب های سنگینی به آن وارد شد. سخنگوی پنتاگونف این دو رویداد را نشانه خطر فزاینده مناقشه یمن برای نیروهای آمریکایی حاضر در منطقه خواند.

دولت آمریکا بعد از جنایت وحشیانه نیروی هوایی سعودی در هدف قرار دادن یک مجلس ختم در صنعا، و به خاک و خون کشیدن صدها غیرنظامی(که محکومیت های گسترده بین المللی به دنبال داشت) مدعی شد که قصد دارد پشتیبانی تسلیحاتی از سعودی ها را مورد بازبینی قرار دهد، که البته به نظر نمی رسد که کما فی السابق قصد جدی برای عملی کردن این ادعا داشته باشد.

سخنگوی پنتاگون مدعی شد که حمله در ساعت 7 بعد از ظهر روز یکشنبه انجام گرفت و دو موشک به فاصله 60 دقیقه از هم، از ساحل یمن که تحت کنترل انصارالله و ارتش یمن است، به سوی ناوشکن آمریکایی شلیک شد. کاپیتان «جف دیویس»، سخنگوی پنتاگون گفت: " هر دو موشک پیش از رسیدن به کشتی، آب را متلاطم کردند. هیچ یک از ملوانان ما زخمی نشدند و هیچ آسیبی به کشتی نرسید."

ادعای حمله به ناوشکن آمریکایی در سواحل یمن 

عربستان و آمریکا هر دو ایران را به تجهیز و تسلیح شیعیان حوثی یمن متهم می کنند. ایران تاکنون ضمن تاکید بر حق حاکمیت یمنی ها بر سرزمین خود، هر گونه ارسال سلاح برای جنبش انصارالله را رد کرده است.

همچنین، یک مقام پنتاگون که نخواست نامش فاش شود، اضافه کرد که این رویداد در شمال تنگه باب المندب در سواحل جنوب یمن رخ داد.

حمله هفته گذشته به ناو اماراتی هم در اطراف تنگه باب المندب رخ داد که اماراتی ها آن را «اقدام تروریستی»! علیه ناو کمک رسان و امدادی خود عنوان کردند.

قبل از شروع مناقشه یمن، روزانه حدود 3.4 میلیون بشکه نفت از این تنگه، با عرض 20 کیلومتر، منتقل می شد.

جف دیویس افزود: " " ما همه اقدامات لازم را برای تضمین ایمنی کشتی ها و پرسنل خود در منطقه انجام خواهیم داد."

هنوز صحت و سقم این ادعای آمریکایی ها معلوم نیست، ولی بعید نیست که بعد از موج محکومیت های جهانی علیه جنایت عربستان در صنعا، که بخش های زیادی از آن حمایت آمریکا از ائتلاف سعودی را نشانه رفته است، این ادعای پنتاگون یک شیطنت برای تحت الشعاع قرار دادن آن ماجرا و زمینه سازی برای اقدامات مخرب بعدی باشد.

در روزهای اخیر، بعد از حمله کوبنده یمنی ها به ناو جنگی امارات، رسانه های عربی نزدیک به سعودی ها و همچنین رسانه های جریان اصلی آمریکا، مانور تبلیغاتی زیادی روی قدرت موشکی جنبش انصارالله و ارتش یمن انجام داده اند و خواهان مقابله با این توانمدی شدند. محتمل است که آمریکایی ها، با هماهنگی ائتلاف سعودی، با مطرح کردن حمله موشکی ناموفق به ناو خود، قصد داشته باشند برای مداخله بیشتر خود در یمن به نفع عربستان دستاویز بتراشند. حقیقت این است که موشک های یمنی به بلای جان نیروهای ائتلاف سعودی و مزدوران وابسته به ریاض در صحنه میدانی نبرد تبدیل شده اند و اصولا حمله هوایی جنایتکارانه روز شنبه به صنعا، واکنشی ناجوانمردانه به تلفات سنگین نیروهای سعودی و مزدوران آن در هفته های اخیر روی زمین بوده است.
عربستان سعودی طبق معمول حاضر نشد مسوولیت جنایت روز شنبه خود در صنعا را به عهده بگیرد، ولی قول داد که درباره آن تحقیق کند!
تلویزیون دولتی عربستان روز دوشنبه، یک کلیپ کوتاه از لحظه اصابت یک موشک به طائف نشان داد. ارتش عربستان ادعا کرد که این حمله تلفاتی در بر نداشت. اما در همین کلیپ تعداد زیادی خودروهای امدادی و آمبولانس را می بینیم که شتابان به سوی محل برخورد موشک می روند. گفتنی است که طایف مقر پایگاه هوایی فهد است که مستشاران امریکایی آموزش دهنده به نیروهای سعودی در آن حضور دارند.

از شروع حملات هوایی ائتلاف سعودی از مارچ 2015 به این سو، دست کم 10.000 یمنی، عمدتا زن و کودک، با هواپیماها و بمب های آمریکایی و بریتانیایی سعودی ها به شهادت رسیده اند.

روز گذشته، علی عبدالله صالح، در واکنش به شهید و زخمی شدن صدها یمنی در حمله هوایی به مجلس ختم مادر وزیر کشور سابق یمن، خواستار تشدید حملات انصارالله و ارتش یمن علیه سعودی ها شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حسین ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۹
    0 0
    بسیار احتمال دارد که این دروغ آمریکا به منظور ایجاد بهانه و دلیل برای حمله به یمن باشه ، وضعیت در یمن به شدت به ضرر آمریکا و اسراییل هست و رزمندگن یمنی ثابت کردند که ارتش‌های تنبل شیوخ حاشیه خلیج فارس حریف اونها نمیشن. باید در رسانه‌‌های انگلیسی‌ زبانمون روی احتمال دروغ بودن این موضوع مانور بدیم و موج خبری ایجاد کنیم وگر نه آمریکا زمینه را مناسب بدونه حمله میکنه به این بندگان خدا.
  • سبحان شاهمرادی اصولگرا ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۹
    0 0
    سپاه باید به انصار الله موشک نقطه زن بدهد
  • ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۹
    0 0
    این است فرق بین امریکا و امارات - در جنگ ایران و عراق هم در درگیری با امریکا حدود 12 موشک شلیک شد که ناو های امریکایی منحرف کردند و هیج موشکی اصابت نکرد -

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس