تا ساعاتی دیگر «احتمالا» شاهد یکی از جنجالی‌ترین مناظرات تاریخ سیاسی آمریکا خواهیم بود. بسیاری از کارشناسان با توجه به اهمیت شرایط فعلی، احتمال تنش بین دو نفر را بسیار محتمل دانسته‌اند.

سرویس جهان مشرق - دومین مناظره بین دانلد ترامپ و هیلاری کلینتون در شرایطی آغاز می‌شود که هفته‌ اخیر آبستن یکی از جنجالی‌ترین اتفاقات در تاریخ انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بود. فیلم گفتگوی مستهجن و توهین‌آمیز ترامپ در مورد زنان با مجری شبکه CBS به تیتر یک اخبار آمریکا و عرصه بین‌المللی تبدیل شده و نامزد جمهوریخواهان تا ساعاتی دیگر در حالی به مواجهه با رقیب سرسخت خود می‌رود، که به زعم کارشناسان وی همین موضوع را تبدیل به پاشنه آشیل وی خواهد کرد و شاهد یک تنش و جنجال در مناظره دوم خواهیم بود.
 
 
 
مناظره دوم ترامپ و کلینتون  تا ساعاتی دیگر راس ساعت 9 شب به وقت شرق آمریکا (4:30 دقیقه بامداد به وقت ایران) در دانشگاه «سنت لوئیز» در شهر واشنگتن برگزار می‌شود. مجری این مناظره «اندرسون کوپر» مجری شبکه CNN و مجری دوم خانم «مارتا راداتز» از شبکه ABC است و سالن هم بصورت تالار شهرداری طراحی شده است. این مناظره، که دومین مناظره بین ترامپ و کلینتون خواهد بود، شکلی متفاوت دارد. نیمی از سوالات مناظره توسط شهروندانی که در سالن حضور دارند مطرح می‌شود و نیمی دیگر توسط مدیر مناظره با استناد بر گزارش‌ها و اخبار داغ رسانه‌های جمعی و اجتماعی طرح می‌گردد. طرفین مناظره، هر کدام دو دقیقه وقت دارند که به سوال پاسخ بدهند و به ازای همان سوال یک دقیقه وقت هم برای مدیر مناظره وجود دارد که با اضافه کردن داده‌ها، موجب امتداد بحث شود. نکته اینکه، حضار سوال‌کننده در این مناظره، رای‌دهندگان بی‌طرف و غیرمتعهدی هستند که از سوی سازمان «گالوپ» انتخاب شده‌اند. محورهای بحث به سوالات مطرح شده از سوی حضار در سالن برمی‌گردد. عمدتا در مناظرات دوم با چنین فرمتی، حضار در مورد زندگی شخصی خود طرح سوال می‌نمایند و پاسخ به انتظاراتشان را از دو نامزد طلب می‌کنند.
 
 
 
 
 
 
متعاقب مناظره اول این دو، دانلد ترامپ در نظرسنجی‌ها سقوط کرد و پس از چند روز در پی مناظره معاونین، اوضاع نامزد جمهوریخواهان بهتر شد. اما این روند تداوم نداشت و با انتشار فیلمی از گفتگوی توهین‌آمیز و مستهجن ترامپ نسبت به زنان وی در وضعیتی اسفبار قرار گرفته است. ترامپ روز شنبه رسما عذرخواهی کرد اما این عذرخواهی اثری نداشت و تقریبا 20 نفر از اعضای شناخته‌شده حزب جمهوریخواه از برائت جستند. تجمع روز گذشته هواداران ترامپ در مقابل برج وی، نمایانگر حمایت تمام‌قد آنها از نامزد مورد علاقه‌شان -به رغم رسوائی وی- بود. هواداران وی از او خواسته‌اند که موضوع فسادهای جنسی بیل کلینتون را در مناظره در مقابل طرح موضع اظهارات اخیرش از سوی هیلاری مطرح کند. ترامپ پیشتر نیز تهدید کرده بود که برخلاف مناظره اول که به خاطر حال روحی «چلسی کلینتون» -دختر کلینتون- از طرح موضوع صرفنظر کرده بود، در مناظره دوم خیلی چیزها در مورد بیل کلینتون خواهد گفت. اما نامزد جمهوریخواهان در آخرین گفتگوی خود با نیویورک پست اظهار داشته که از این حربه استفاده نمی‌کند چرا که موجب همراهی و همدردی اذهان با هیلاری به عنوان زنی درمانده و زخم‌خورده می‌شود. او تاکید کرده که می‌خواهد برای آینده پیروز شود و کاری به گذشته بیل کلینتون ندارد. پایگاه تحلیلی VOX در تحلیل اخیر خود به این می‌پردازد که احتمالا ترامپ در مناظره دوم تلاش بسیاری می‌کند که ذهن بینندگان را از موضوع رسوائی اخیرش منحرف سازد و به سراغ بحث‌های اقتصادی برود و در لابلای بحث هم موضوع فیلم افشا شده را نیرنگ و توطئه‌ای از سوی دموکرات‌ها و یا مخالفان خود در حزب جمهوریخواه بخواند.
 
 
 
ترامپ در مناظره بی تجربه است و مناظره دوم هم دارای فرمت سالن شهرداری است که نامزدها در رفت و آمد رد عرض سالن هستند و گاهی هم می‌نشینند و این کار را برای اعتماد بنفس و تمرکز او سخت‌تر می‌کند. به علاوه اینکه موضوع آن فیلم، به شدت در ذهن او حاکم شده و با اولین تلنگر هیلاری و یا سوال چالشی یکی از حضار، هر آینه ممکن است که ترامپ زودجوش از کوره در رفته و با عصبانیت واکنش نشان دهد و عملا تیشه به ریشه خود بزند. ترامپ کارنامه خوبی از خود به جا نگذاشته است. او کلکسیونی از اظهارات و مواضع نژادپرستانه است و در عرصه سیاسی هم دانش و حرف چندانی برای گفتن ندارد و این‌ها هم مزید بر علت می‌شوند.در سالن دارای فرمت تالار شهرداری باید چابک و ظریفانه عمل کرد که ترامپ شاید از اولی برخودار باشد اما مورد دوم بسیار بعید می‌نماید.
 
 
 
روز پنجشنبه گذشته، ستاد ترامپ یک سالن مناظره به شکل تالار شهرداری را شبیه‌سازی کرد و «هاوی کار» -یکی از مجریان تلویزیونی جمهوریخواه- به مدت 30 دقیقه با صدای بلند سوالاتی را از ترامپ پرسید و او جواب داد تا بدینوسیله برای رویارویی با هیلاری و حضار در مناظره دوم آمادگی لازم را داشته باشد.
 
 
 
نمونه‌ای از فرمت تالار شهرداری در مناظره اوباما و میت رامنی در سال 2012
 
ترامپ می‌تواند به سراغ موضوعاتی چون رسوائی ایمیل‌ها، سخنرانی‌های پولی، و یا اظهارات وی در جمع وال‌استریتی‌ها اشاره کند و هیلاری را به شدت چالش بکشد. احتمال بسیاری می‌رود که «اندرسون کوپر» و «مارتا راداتز» به عنوان مجریان برنامه، کلینتون را بیشتر تحت فشار قرار بدهند. چرا که اولا به دموکرات‌ بودن متهم هستند و برای اینکه بار سنگین اتهام تبعیض نسبت به ترامپ از روی آنها برداشته شود و بعد موجب مظلوم واقع شدن ترامپ نشوند و مسیر دلسوزی و همراهی اذهان عمومی با وی را هموار نسازند.مشکل بزرگ‌تر از چالش‌های مجریان، چالش‌های ایجادی از سوی حضار سالن و سوالات ترسناک آنهاست. در هر حال، دو نامزد انتخاباتی آنقدر پرونده‌های سیاه دارند که سوالات چالشی به قدر کافی خودنمایی بکنند.
 
{$sepehr_media_1802628_400_300}
 
 فیلمی برای آشنایی با فرمت تالار شهرداری در مناظرات دوم
 
ممکن است ستاد کلینتون یک دام دیگر مثل مناظره اول برای ترامپ بچیند و آن هم این است که از «آلیشیا ماکادو» همان مدل لباسی که هفته گذشته شاهد درگیری او با ترامپ بودیم برای حضور در این مناظره دعوت نماید. اما ترامپ باید به قدر کافی از این دام‌ها درس گرفته باشد. گرچه ممکن است صبر از دست بدهد و با واکنشی تند مثل همیشه به باخت خود کمک کند. یک گزینه دیگر هم وجود دارد. اینکه ترامپ هم از مونیکا لوینسکی و هم از جنیفر فلاورز که توسط بیل کلینتون تطمیع شده بودند و هم از «خوآنیتا برود دریک» سرپرستار ساکن آرکانزاس که مدعی است در سال 1978 از سوی بیل کلینتون مورد تجاوز قرار گرفته است در مناظره پیش رو دعوت بعمل بیاورد و این اقدام بسان شمشیر دو سر است که ریسک استفاده از آن بالاست.
 
 
 
زنانی که مورد فریب و تعدی بیل کلینتون قرار گرفته‌اند

به نظر می‌رسد که یکی از بخش‌های مهم مناظره پیش رو، مسئله زن باشد. فسادهای اخلاقی و جنسی بیل کلینتون در این سو و اظهارات ضد زن ترامپ در آن سو. هیلاری، پیشتر صراحتا اعلام کرده بود که اگر موضوع فسادهای بیل مطرح شود، ترجیح می‌دهد که پاسخی به آن ندهد و به احتمال قریب به یقین در مناظره هم همینگونه عمل خواهد کرد. شاید بهترین روش برای ترامپ این باشد که نگذارد هیلاری طفره برود و دائما بر روی این موضوع تاکید کند تا بالاخره گارد او را بشکند. البته این استراتژی می‌تواند نتیجه عکس هم داشته باشد و جامعه آمریکا با ذهنیتی که از اظهارات اخیر ترامپ در مورد زنان پیدا کرده، با چهره «زن بی‌دفاعی به نام هیلاری» همذات‌پنداری کند و نسبت به ترامپ موضع نفرت‌جویانه اتخاذ نماید.
 
 
 
 در هر حال، تا ساعاتی دیگر شاهد یکی از "احتمالا" جنجالی‌ترین مناظرات تاریخ سیاسی آمریکا خواهیم بود. همانطور که در سطور بالاتر اشاره شد، با حاد شدن وضعیت ترامپ، هیلاری با توپخانه‌ای مجهز جهت تخریب نهایی او وارد سالن می‌شود. ترامپ نیز با اعتمادبنفسی خدشه‌دار شده در اثر شرمساری اما با پررویی و گستاخی تمام پا بر صحنه خواهد گذاشت. بسیاری از کارشناسان با توجه به اهمیت شرایط فعلی، احتمال تنش بین دو نفر را بسیار محتمل دانسته‌اند. پیروزی در مناظره امشب برای ترامپ بسیار حیاتی است تا بدینوسیله جان تازه‌ای در کالبد ستاد او برای رویارویی با مناظره بعدی دمیده شود.
 
 
منابع:
 
http://www.vox.com/policy-and-politics/2016/10/7/13198690/second-presidential-debate-time-schedule-trump-clinton

http://www.uspresidentialelectionnews.com/2016-debate-schedule/2016-presidential-debate-schedule/

http://edition.cnn.com/2016/10/09/politics/presidential-debate-what-to-watch/index.html

https://www.romper.com/p/what-topics-will-the-second-presidential-debate-cover-the-format-is-different-1991

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۲:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۹
    0 0
    در آمریکا غیر دموکرات و جمهوری خواه توان راهیابی به کاخ سفید را ندارند اتفاقی که این دوره افتاده جالب توجه اکثر جمهوری خواهان و رسانه ها و مقامات و درواقع سیستم حداکثری بعلاوه دموکرات ها و صهیونیست ها طرفدار هیلاری هستند اصلا شک نکنید فردا ترامپ پیروز مناظره هم باشد یک فیلمی عکسی منتشر می کنند که باز سقوط کند این تصمیم ایالات متحدس چرا ؟؟؟؟؟ بخاطر اینکه ترامپ هم ورژن بوشه و هیلاری هم ورژن اباما ، بوش فقط داد زد طبل توخالی بود و باعث قدرت گرفتن کشورهای دشمن آمریکا مثل ایران و کره شمالی و ... شد بوش وحدت بین ایرانی ها چه مردم و چه مسئولین را هم افزایش داد اما اوباما منافقانه و شیک و مجلسی نشست وسط خانه ما و با جنگ نیابتی از ظرفیت خیبری ها استفاده کرد با مشاوران فارسی زبانش که از خیلی از ایرانی ها بیشتر به فرهنگ و مذهب و ... ما مسلط هستند دقیق نقاط ضعف ما را درآورد و به نحو احسن استفاده کرد اوباما به دشمنان آمریکا بسیار ضربه زد از هفته ها قبل هیلاری رییس جمهور آمریکاست . اوباما از رنگ پوستش استفاده شد این یکی از زن بودنش ، فمینیست ها بشدت قدرت خواهند گرفت . خدا امام راحل را بیامرزد که فرموده هاش تاریخ انقضا نداره انگار برا همین امروزه چه خوب گفتن که آمریکا شیطان بزرگ است .
  • سبحان شاهمرادی اصولگرا ۰۴:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۹
    0 0
    انقدر انتخابات (انتصابات)شیطان بزرگ را گنده نکنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس