نتایج جدید ترین نظر سنجی نشان می دهد که اکثر شهروندان آلمانی بر این باورند که سیاستمداران آلمانی از واقعیات زندگی روزمره بی اطلاعند.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه آلمانی "دی ولت"، بر اساس جدیدترین نظر سنجی انجام شده تقربا از هر دو شهروند آلمانی یک نفر سیاستمداران را متهم به داشتن رابطه ای آشفته با واقعیات روزمره می کنند. 48 درصد شهروندان آلمانی بر این عقیده اند که اکثر سیاستمداران آلمانی نمی دانند در زندگی واقعی چه چیزی در حال جریان است.

نتایج این همه پرسی که از طرف موسسه "اینفراتست دیامپ" و به سفارش "آ ار دی" و "دی ولت" آلمان انجام گرفته است نشان می دهد که تنها 16 درصد شهروندان آلمانی این مسئله را رد می کنند که اکثریت سیاستمداران نمی دانند در زندگی واقعی چه چیزی در حال جریان است.

همچنین شهروندان آلمانی درباره نفوذ خود بر عرصه سیاسی ناراضی هستند. تنها 24 درصد شهروندان آلمانی بر این عقیده اند که شهروندان امکان زیادی برای اعمال نفوذ بر سیاست دارند. 39 درصد نظری خلاف این را دارند.

با وجود این ارزیابی منفی حدود 58 درصد شهروندان آلمانی از کارکرد دموکراسی راضی هستند و 41 درصد نظری خلاف این را دارند. رضایت در این باره در غرب آلمان بیشتر از شرق این کشور است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۷
    0 0
    سلام برسانید،بفرمایید ،زایاد مهم نیست جاهای دیگه هم تقریبا همینه،به حزب و گروه هم ربط نداره ظاهرا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس