تیم ایران با کی روش دو مرتبه به تاشکند سفر کرد و در هر دو دیدار با گلی که در وقت های تلف شده زد به پیروزی دست پیدا کرد تا حضور شاگردان کی روش در تاشکند یک کابوس وحشتناک برای میزبان باشد.

 سرویس ورزش مشرق - دو تیم ایران و ازبکستان در حالی پنج شنبه در تاشکند مقابل یکدیگر قرار می گیرند که پایتخت ازبک ها همیشه برای فوتبال ایران خوش یمن بوده است. هر چند این بار کسب امتیاز در تاشکند سخت تر از همیشه است و شاید باخت به ازبک ها تاوان سختی در پی داشته باشد.

دو تیم مدعی حاضر در گروه A رقابتهای انتخابی جام جهانی روسیه ۲۰۱۶ در شرایطی دیدار سوم خود را برگزار می کنند که ازبک ها ۶ امتیاز از دو حریف پیشین خود سوریه و قطر گرفته اند و ایران با کسب یک پیروزی مقابل قطر و ثبت یک تساوی برار چین ۴ امتیازی است.

ازبکستان در شرایطی به این مرحله صعود کرده که سامویل بابایان ارمنی تبار سرمربی این تیم است و میرجلال کاسیمف سرشناس را به عنوان مشاور روی نیمکت خود دارد.

آتش دایی
ایران و ازبکستان تا کنون ۸ مرتبه برابر یکدیگر قرار گرفته اند که حاصل ثبت ۴ پیروزی به نام ایرانی ها و یک برد خارج از خانه برای ازبک ها بوده است.

اولین بار این دو تیم ۱۷ سال و ۱۰ ماه قبل در بازیهای آسیایی ۹۸ بانکوک برابر یکدیگر صف آرایی کردند.

دوشنبه ۲۳ آذرماه سال ۱۳۷۷ آتش بازی علی دایی طی تنها ۷ دقیقه اردوی ازبک ها را به آتش کشید. تیم ایران در بازیهای آسیایی بانکوک با گل دقیقه ۲۸ علی موسوی از حریف پیش بود که علی دایی در دقایق ۸۲ تا ۸۹ سه گل به حریف زد و این سرنوشت پایانی نخستین دیدار دو تیم را رقم زد.

تاشکند در هراس از وقت های اضافه
تیم ملی ایران تاکنون سه مرتبه در تاشکند به میدان رفته که حاصل این تلاش کسب دو پیروزی و یک تساوی بوده است.

تیم ایران یک مرتبه با افشین قطبی طی دیداری دوستانه برابر میزبانش قرار گرفت که نتیجه تساوی بدون گل در دیدار ۱۴ شهریورماه سال ۱۳۸۸ بود.

اما در مقابل تیم ایران با کارلوس کی روش پرتغالی دو مرتبه به تاشکند سفر کرد تا در هر دو دیدار با گلی که در وقت های تلف شده زد به پیروزی دست پیدا کند.

در واقع باید حضور تیم ایران در تاشکند را یک کابوس وحشتناک برای میزبان ارزیابی کرد. میزبانی که یک بار در مسابقات مقدماتی جام جهانی به لطف اشتباه داوری مغلوب گل دقیقه ۹۳ محمدرضا خلعتبری شد و یک بار در دیداری دوستانه تسلیم گل تماشایی ثانیه های پایانی مهدی ترابی.

پنج شنبه اگر تیم ملی با کی روش هت تریک برد در تاشکند را انجام دهد با یک تیر دو نشان خواهد زد. اول اینکه صدر نشین گروه را وادار به پایین آمدن از رتبه نخست جدول خواهد کرد و دوم اینکه شانس خود را برای صدرنشینی زیاد خواهد نمود. هرچند که کره ای ها مترصد لغزش ایران و ازبکستان هستند تا با ثبت پیروزی احتمالی برابر قطر صدرنشین موقت بازیها شوند.

تابلو ۸ دیدار تاریخ فوتبال ایران و ازبکستان

شماره بازی

تاریخ

مسابقات

نتیجه

گلزنان

۱

دوشنبه۲۳آذر۷۷

بازیهای آسیایی بانکوک

ایران۴ازبکستان۰

دایی(۸۲.۸۷.۸۹)علی موسوی(۲۸)

۲

جمعه۱۴ تیر۸۱

دوستانه

ایران۰ازبکستان۰

-

۳

جمعه۲۱ تیر۸۱

دوستانه

ایران۰ازبکستان۰

-

۴

چهارشنبه۲۰تیر۸۶

جام ملت های آسیا

ایران۲ازبکستان۱

حسینی(۵۵)، کاظمیان(۷۸) برای ایران و رحمان رضایی(گل به خودی۱۶) برای ازبکستان

۵

شنبه۱۴شهریور۸۸

دوستانه

ازبکستان۰ایران۰

-

۶

شنبه۱۴خرداد۹۱

مقدماتی ج جهانی

ازبکستان۰ایران۱

خلعتبری(۳+۹۰)

۷

چهارشنبه۲۴آبان۹۱

مقدماتی ج جهانی

ایران۰ازبکستان۱

باکایف(۷۱)

۸

پنج شنبه۲۱خرداد۹۴

دوستانه

ازبکستان۰ایران۱

مهدی ترابی (۴+۹۰)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس