کد خبر 639922
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۳

معاون نخست وزیر ترکیه ادعا کرد وقتی عراق دچار افتراق‌ها و اختلافات سیاسی بسیار است، هیچ کسی حق ندارد با حضور نیروهای ترکیه در شمال عراق مخالفت کند.

به گزارش مشرق،  معاون نخست وزیر ترکیه ضمن انتقاد از گسستگی‌های سیاسی در عراق، مدعی شد که هیچ کسی نمی‌تواند حضور نیروهای این کشور در شمال عراق و پایگاه «بعشیقه» را زیر سوال برده و با آن مخالفت کند.

«نعمان کورتلموش» معاون نخست وزیری ترکیه در اظهاراتی ضمن مخالفت با تصمیم پارلمان عراق برای بیرون راندن نیروهای ترکیه از پایگاه بعشیقه مدعی شد ارتش ترکیه قصد ندارد به نیروی اشغالگر در شمال عراق تدبیل شود.

کورتلموش در اظهاراتی مداخله جویانه ضمن تعیین تکلیف برای دلت عراق گفت این کشور باید برای حفظ تمامیت ارضی و مبارزه با گروه‌های تروریستی (داعش و پ.ک.ک) بسیار تلاش کند.

بنابر گزارش شبکه خبری «سی‌ان‌ان ترک»، وی با تاکید بر موضع آنکارا برای حضور در عملیات آزادسازی «موصل» از دولت عراق پرسید: «شما کجا بودید زمانی که داعش موصل را تصرف کرد؟»

معاون نخست وزیر ترکیه گفت: «وقتی عراق تا این حد گسسته و متفرق است، کسی نیز حق ندارد با حضور ترکیه در آن مخالفت کند. اگر عراق به مبارزه با داعش و حفظ استقلال خود تمرکز کنیم، آماده هستیم در پایگاه بعشیقه با آنها هماهنگی کنیم.»

ترکیه حدود 150 سرباز و 25 تانک در پایگاه نظامی بعشیقه در 30 کیلومتری شمال «موصل» مرکز داعش در عراق، مستقر کرده و قصد دارد در عملیات آزادسازی موصل دخالت کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 12
  • ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۴
    0 0
    چقدر وقیحن اینا
  • ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۴
    0 0
    چه آرم حزبی مسخره ای دارند آک پارتی مسخره و جنایتکار
  • علی ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۴
    0 0
    باید هرچه سریعتر حساب داعش رو یکسره کرد و بعد به خدمت این مغول صفتها رسید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس