رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی از آغاز اجرای آزمایشی طرح رتبه‌بندی مدارس غیر دولتی خبر داد و گفت: این طرح به‌زودی در 20 مدرسه کشور به صورت آزمایشی به اجرا در می‌آید.

به گزارش مشرق، مرضیه گُرد رئیس سازمان مدارس غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی در سومین  نشست علمی و پژوهشی طرح رتبه‌بندی مدارس که با حضور مدیران و کارشناسان سازمان برگزار شد، اظهار داشت: اعتقاد داریم برنامه‌ریزی‌ها و تصمیم‌گیری‌های سازمان باید طبق سند تحول بنیادین صورت گیرد که در همین راستا، طرح پژوهشی رتبه‌بندی مدارس غیر دولتی از دو سال قبل با همت اساتید معتبر امر تعلیم و تربیت شروع به کار کرد و امروز خروجی مطلوب طرح مورد تأیید قرار گرفت.
 
وی ادامه داد: اهداف غایی طرح شامل فراهم کردن بستر مناسب برای شفاف‌سازی فعالیت‌های مدارس غیردولتی، ایجاد وحدت رویه در فعالیت‌های مدارس در راستای ارتقای مستمر کیفیت و بهبود عملکرد آنان، فراهم شدن زمینه‌های ارزشیابی عملکرد مدارس و ایجاد شرایط مناسب جهت تعالی و ارتقای کیفیت مستمر مدارس غیردولتی در راستای مفاد سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.
 
گُرد به کلیات طرح اشاره کرد و گفت: اعتقاد راسخ به طرح داریم؛ کار بزرگ و بنیادین علمی در حوزه پژوهش صورت گرفته که از مبانی نظری بسیار قوی برخوردار است و متناسب با شرایط کشور و طبق سند تحول بنیادین برای کیفیت بخشی مدارس غیردولتی به اجرای آزمایشی در می‌آید؛ این طرح به‌زودی در ۲۰ مدرسه اجرا می‌شود.
 
وی اضافه کرد: در کنار طرح رتبه‌بندی مدارس، طرح نظارت و ارزیابی مدارس نیز در حال انجام است که مکمل این طرح است و امیدواریم هر چه زودتر بتوانیم با اجرای آزمایشی آنان به نتیجه مطلوب برسیم و برای اجرای سراسری آن در کشور برنامه‌ریزی کنیم.
 
معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه بسترسازی این طرح بسیار حائز اهمیت است، گفت: همکاران سازمان و مجریان طرح رتبه‌بندی به عنوان حامیان طرح در امر فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی باید اهتمام بیشتری داشته باشند تا اطمینان خاطر مؤسسین و همراهی آنان به طرح ایجاد شود.
 
وی با اشاره به نقش مهم نظارت و ارزیابی به عنوان مکمل طرح رتبه‌بندی مدارس افزود: بخش مهمی از کار ما در این طرح، تضمین کیفیت طرح است که باید به طور ویژه و جدی دنبال شود که امیدواریم با اجرای متناوب هر سه سال آن، بتوانیم تضمین کیفیت آن را نیز افزایش دهیم.
 
رئیس سازمان مدارس غیر دولتی و مشارکت‌های مردمی اصافه کرد: سایر بخش‌های وزارتخانه نیز علاقه‌مند به اجرای طرح رتبه‌بندی در مدارس هستند و درخواست ارائه نتایج را داشتند که اعتقاد داریم با توجه به اینکه این طرح مختص مدارس غیر دولتی است و هنوز اجرای آزمایشی آن  صورت نگرفته است، از انتشار طرح فعلاً معذوریم.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس