این همه تحقیر از سوی وزیر اقتصاد آلمان در حالی صورت می‌پذیرد که نزدیک به یکسال است رئیس‌جمهور کشورمان قصد سفر به آلمان را دارد ولی دولت آلمان به بهانه‌های مختلف تاکنون با سفر ایشان موافقت نکرده است!

به گزارش مشرق، «زیگمار گابریل» معاون صدراعظم و وزیر اقتصاد آلمان که به ایران آمده است قبل از سفر به کشورمان در مصاحبه با هفته‌نامه آلمانی اشپیگل گفته بود «آلمان تنها در صورتی با ایران روابط عادی و دوستانه برقرار خواهد کرد که ایران موجودیت اسرائیل را به رسمیت بشناسد» و تاکید کرده بود «سفر من در جهت منافع آلمان و اروپا صورت می‌گیرد و با ایران درباره مسائل اخلاقی، حقوق‌بشر، تسلیحات نظامی گفت‌وگو کرده و از نقش ایران در هم‌پیمانی با دولت بشار اسد انتقاد خواهم کرد»!
 
این اظهارات ضمن آن که تحقیر نظام و ملت ایران است، در فرهنگ روابط بین‌الملل و عرف  سیاسی به معنای دخالت در امور داخلی و نقض حاکمیت کشورمان نیز تلقی می‌شود. کمترین انتظار از دولت محترم آن بود که در اعتراض به گستاخی وزیر اقتصاد آلمان، سفر وی به ایران را لغو کند و مادام که رسما از دولت و ملت ایران عذرخواهی نکرده است به او اجازه سفر به کشورمان داده نشود. یعنی اقدامی که کشورهای فکسنی و دست‌چندم نیز برای حفظ حرمت مردم خویش انجام می‌دهند.
 
اما، واکنش وزارت خارجه کشورمان از مرز یک انتقاد خشک و خالی و بی‌پایه و اثر فراتر نرفت و سخنگوی وزارت خارجه اعلام کرد «مناسبات جمهوری اسلامی ایران و آلمان بر پایه منافع و احترام متقابل بنا شده و در این رابطه هیچگونه پیش‌شرطی پذیرفتنی نیست»! و آقای ظریف نیز اظهارات مشابهی داشت. ولی وزیر اقتصاد آلمان بی‌آن که به اظهارات وزیر و سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران کمترین توجهی کند - بخوانید کمترین محلی بگذارد- با دریافت «احترامات فائقه»!  از سوی مقامات دولت جمهوری اسلامی ایران وارد کشورمان شد!  و این پرسش بی‌پاسخ ماند که اگر مسئولان وزارت خارجه در اظهارات خود صادق هستند که به هیچ کشوری اجازه دخالت در امور داخلی کشورمان را نمی‌دهند!  و هیچ پیش شرطی را نمی‌پذیرند! چرا به وزیر اقتصاد آلمان که هم در امور داخلی کشورمان دخالت کرده است و هم حاکمیت ملی ما را نقض کرده است و هم آشکارا دولت و ملت ایران را تحقیر کرده است، اجازه ورود به کشورمان را داده‌اند؟!  و در این حالت اظهارات وزیر خارجه و سخنگوی ایشان که هیچ پیش‌شرطی را نمی‌پذیریم!  غیر از آن که مصرف داخلی داشته و برای ساکت کردن مردم در برابر این تحقیر ذلت‌بار باشد، چه جایگاه دیگری داشته است؟!

آقای «زیگمار گابریل» که ظاهرا از وادادگی و ذلت‌پذیری برخی از مقامات کشورمان به وجد آمده بود در نشست مشترک تجاری ایران و آلمان که در اتاق بازرگانی ایران تشکیل شده بود، جمهوری اسلامی ایران را به وحشی‌گری!  نیز متهم کرده و می‌گوید «تمامی نیروهای درگیر در جنگ سوریه باید نقطه پایانی بر اعمال وحشیانه بگذارند که این امر در مورد ایران و روسیه نیز صادق است که از رژیم بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه حمایت می‌کنند»!

این همه تحقیر از سوی وزیر اقتصاد آلمان در حال و هوایی صورت می‌پذیرد که مطابق اخبار کاملا موثق، نزدیک به یکسال است رئیس‌جمهور کشورمان قصد سفر به آلمان را دارد ولی دولت آلمان به بهانه‌های مختلف که برخی از این بهانه‌ها خالی از تحقیر نیست تاکنون با سفر ایشان موافقت نکرده است!...

این همه پذیرش تحقیر و انفعال در مقابل وزیر اقتصاد آلمان در حالی است که مسئولان محترم دولت، کمترین انتقاد دلسوزان داخلی را با تندترین، عصبانی‌ترین و بعضا ناسزاگویی پاسخ می‌گویند و در این که آنها را، به جهنم حواله دهند و یا «بی‌سواد» و «کاسب» و ... بنامند کمترین تردیدی به خود راه نمی‌دهند و تازه، ادعای مردم‌دوستی و حفظ حرمت ایران و ایرانی در مقابل بیگانگان و راستگویی و... نیز دارند، که بماند!

به یقین آقای زیگمار گابریل فراموش نکرده است که ایشان معاون صدراعظم و وزیر اقتصاد کشوری است که بعد از جنگ جهانی دوم و تا چند سال قبل، تحت قیمومیت 4 کشور آمریکا،  انگلیس، فرانسه و روسیه اداره می‌شد و هرگاه برخی از مطبوعات آلمانی خواستار استقلال آلمان از این قیمومیت چهارگانه می‌شدند، پاسخ آمریکایی‌ها و فرانسوی‌ها و انگلیسی‌ها و روس‌ها این بود که «آلمان لیاقت استقلال ندارد».

و امروزه نیز کشور آلمان بدون اجازه سه کشور آمریکا، انگلیس و فرانسه حق هیچگونه اقدام مستقلی را ندارد. دولت آلمان در جریان جنگ تحمیلی تامین‌کننده بمب‌های شیمیایی برای صدام بود که پرونده این جنایت هنوز مفتوح است اما، نکته جالب توجه این که، یکی از مقامات آلمانی در پاسخ به اعتراض ایران گفته بود؛ «می‌دانید که ما در فروش تسلیحات شیمیایی به عراق از خود اختیاری نداشته‌ایم»! اگر آقای «گابریل»  این واقعیت را انکار می‌کند- که نمی‌تواند انکار کند- پیشنهاد می‌کنیم به آرشیو هفته‌نامه اشپیگل و برخی مطبوعات دیگر آلمان، مخصوصا «دی‌ولت» مراجعه کنند و گزارش «زود دویچه سایتونگ» درباره اعتراض «حزب‌سبزها» به تحقیرشدگی پیوسته آلمان‌ها از سوی سه کشور آمریکا، انگلیس و فرانسه را مطالعه بفرمایند! ضمن آن که بد نیست به این پرسش پاسخ بدهد که چرا در حالی که تعداد یهودیان آلمان فقط 150 هزار نفر است، بیش‌از 100 کرسی نمایندگی مجلس کشورش در اختیار یهودیان غیرآلمانی تبار است؟!... حالا کار برده‌ها به آنجا رسیده که برایمان خط و نشان می‌کشند!

گفتنی است؛ دولتمردان آلمانی باید این واقعیت را که آمریکا و متحدانش- از جمله آلمان- بارها آزموده‌اند، آویزه گوش کنند  و مطمئن باشند طرف مقابل آنها در ایران اسلامی، دولت و وزارت خارجه نیست تا با بهره‌گیری از انفعال و وادادگی آنان، دست تعدی  به کشورمان دراز کنند، آلمان‌ها و همپالگی‌های آنان در ایران اسلامی با توده‌های عظیم مردم پاکباخته و غیرتمندی طرف هستند که طی سی‌و چند سال گذشته اجازه دست‌درازی به  منافع ملی کشورشان را نداده‌اند و بسیار احمقانه است اگر مقامات اروپایی و آمریکایی در افق پیش روی خود این خیل عظیم را نبینند و به وادادگی وزارت خارجه دل خوش کرده و روی دیوار انفعال برخی از دولتمردان یادگاری بنویسند!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 46
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 34
  • ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
    0 0
    احسنت
  • ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
    0 0
    استاد شريعتمداري مطلب فوق العاده بود
  • ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
    1 0
    انشاءالله در اردیبهشت ماه جواب دندان شکنی به این متوهمان خارجی و مسئولین بی غیرت خواهیم داد
  • ی شهروند ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
    0 0
    گابریل غلط کرده همراه مافوقش
  • ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
    0 0
    دمت گرم
  • ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
    0 0
    افرین!
  • ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
    0 0
    آلمان رئیس کل شکست خورده ها است.
  • کامل بیانات را منتشر کنید ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
    0 0
    12 آبان 1378 رهبر انقلاب چنین فرمودند: «در این سه، چهار سال اخیر، گاهی امریکاییها در گوشه و کنار گفتند که ما مایلیم با ایران ارتباط داشته باشیم! سه، چهار سال است که گاهی این حرفها را میزنند. البته این که گفتن نداشت؛ معلوم است که میخواهند ارتباط داشته باشند؛ اما هدف آنها از این ارتباط چیست؟ این را پوشیده نگه میداشتند؛ تا این اواخر که یکی از دولتمردانشان - حالا دولتمردان که چه عرض کنم؛ طرف، خانم بود! [خانم مرکل، صدر اعظم آلمان] - ساده‌لوحی به‌خرج داد و چیزی را که آنها نمیگفتند، او در کلماتش افشا کرد! گفت ما با ایران رابطه [عادی] برقرار میکنیم؛ لیکن شرط این رابطه این است که ایران اوّل باید مسأله‌اش را با اسرائیل حل کند! بله؛ اصلاً قضیه همین است. این را همیشه ما میگفتیم، اما بعضیها ملتفت نبودند! مسأله اصلی امریکا در رابطه با هر کشوری و بخصوص در رابطه با ایران اسلامی - که امروز بلندترین پایگاه مبارزه با اسرائیل این‌جاست - همین مسأله است. صهیونیستها گردانندگان سیاست آمریکایند.»
  • ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
    0 0
    فقط در همین یک فقره با برادر حسین موافقم آلمان برای ما شرط گذاشته و رئیس جمهوررما رو یک سال معطل کرده سفر به آلمان کرده باید سفر وزیر اقتصادشون رو لغو میکردند تا عذرخواهی کنند
  • محمد ۰۱:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
    0 0
    حاجی جوش نزن روحانی 4 سال دیکه هست ...
  • خواننده ۰۳:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
    0 0
    ضمن احترام به نظر شما دوستان شکل ظاهری اقتدار یک دولت اینه که انعطاف ناپذیر و غیرحرفه ای برخورد کنه ... و به گونه ای موضع گیری کنه هر فرد غیر سیاسی هم اگه به جای اونا باشه همون برخورد رو داره (تقریبا مثل بعضی دولت های قبلی)... در این صورت نتیجش انزوا و پس رفت هست و اگه پیشرفتی هم باشه صرفا در حوزه نظامیه نه سیاسی و منافع کلی تر کشور... و کشوری خواهیم داشت که تعداد دوستانش اندک و تعداد دشمنانش زیادند و تعداد کشورهایی هم که رای ممتنع دارند هم بیش از هر دو دسته قبلی هستند...اون کشور حتی با همسایه هاش هم نمیتونه اتحاد کنه... همسایه ها با کشورهایی از اون سر دنیا ائتلاف میکنن تا از شر احتمالی کشور مذکور در امان باشند...
  • حسین ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
    0 0
    کاش یک جو از غیرت شریعتمداری رو خیلی ها داشتند
  • ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
    0 0
    بخاطر کفران سیاست غزتمندانه دولت قبل گیر این دولت بی کفایت در عرصه سیاست افتادیم. حرف شما متین، اما بگردیدید و ببینید که چرا به این روز افتادیم. و به یاد بیاوریم که آنروز که با حیلت هاشمی شعار انحراف انحراف سر میدادید باید فکر امروز را میکردید.
  • اصلاح طلب ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
    0 0
    دولت فعلی با رای مردمی آمد که اتفاقا هیچ اعتقادی به قضیه حمایت از مظلومین مثل آرمان ها فلسطین مقاومت حقوق بشر اسلامی اسد یمن بحرین عراق و..ندارند...برخلاف نظرات دستوری در ایران بخش زیادی از مردم اتفاقا بمب اتمی هم دوست دارن
  • بنده خدا ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
    0 0
    فوق العاده بود حاج حسین . و افتضاح بود مسئولین وزارت خارجه .پاسپورت که چه عرض کنم هویت ایرانی را هم لگد مال کردید
  • ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
    0 0
    کار به کجا کشیده هر ننه قمری برای ما تعیین تکلیف می کند
  • ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
    0 0
    دلمون از دست دولت خونه. فقط لحظه شماری میکنیم زودتر تموم شه
  • کیان ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
    0 0
    خدا آقای شریعتمداری را حفظ کند. و کسانی که او را تخریب می کنند رسوا کند. نمی دانم وقتی آلمانی ها اینگونه حرف می زنند آقای مطهری خواب است که این حرفها را نمی شنود و ابراز نگرانی کند. او برای حصری ها نگران است ولی برای حرمت روز تاسوعا اصلا. او برای خیلیها نگران می شود
  • شاغلام ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
    0 0
    ...تقصیر ز احمدی نژاد است هنوز
  • ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
    0 0
    خودت فهمیدی چی گفتی اصلاً؟
  • ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
    0 0
    حاج حسین دمت گرم، برده ها رو خوب آمدی. واقعاً آلمانها برده اسرائیلیهای غاصبندو برده آمریکا. اگه برده نبودند که مکالمات صدراعظمشئن که شنود میشد اعتراض میکردند و.... آلمان برده برای ایران آزاده خط و نشان میکشه و دولت کلید ....
  • ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
    0 0
    گویا شما انعطاف را با شكل پذیری اشتباه گرفتی
  • ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
    0 0
    دولت و وزارت خارجه باید از ترکیه درس بگیرند . ترکیه برای وارد شدن در اتحادیه اروپا چندین دهه تن به هر تحمیل و تحقیری از طرف اروپا داد . از خیلی ارزشهای اسلامی و ملی خود عقب نشینی کرد و مظاهر فاسد و پلید فرهنگ غرب را در ترکیه مسلمان نهادینه کرد و... اما اروپای مغرور و ضد اسلام هنوز ترکیه را پشت دروازه های خود معطل نگه داشته و ضمن تحقیر بیشتر هر روز بهانه ای میاورد .و اکنون دست امریکا و ناتو در کودتای نافرجام این کشور اشکار شده است . خیلی مایه تاسف و تاثر است که شاهد کرنش و وادادگی و عقب نشینی دولتمردان کشورمان در مقابل کثیفترین و وحشی ترین دولتهای غربی مثل امریکا و انگلیس والمان هستیم . درضمن از اقای شریعتمداری که غصه فرو خفته در حلقوم ملت مسلمان را فریاد میکشند صمیمانه سپاسگذاریم .خداوند به توفیقات ایشان در حمایت از خط راستین امام و انقلاب اسلامی بیفزاید .
  • ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
    0 0
    شاید آلمان بعداز شکست در جنگ جهانی سرسپرده صهیونیستها شد اما ملت ایران هرگز تسلیم صهیونیستهاواستکبار نمیشه ودیر یا زود دولت روحانی هم تمام میشه آینده از آن حزب خداست
  • ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
    0 0
    حاج حسین دمت گرم، برده ها رو خوب آمدی. واقعاً آلمانها برده اسرائیلیهای غاصبندو برده آمریکا. اگه برده نبودند که مکالمات صدراعظمشئن که شنود میشد اعتراض میکردند و.... آلمان برده برای ایران آزاده خط و نشان میکشه و دولت کلید ....
  • امین ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
    0 0
    بیخود ادای آدمای روشن‌فکر رو در نیار....هر چه بیشتر به این مستکبرین رو بدیم، بیشتر در فکر نابودی ایران میفتند....اینا رو باید طبق گفته‌های رهبری، محکم جلوشون ایستاد تا خیال تجاوز به ایران رو هم نکنند.
  • امین ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
    0 0
    میبینیم....
  • ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
    0 0
    :))
  • ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
    0 0
    دوست عزیز، کاش این مطالب رو خودت فکر میکردی، اگه این کار رو میکردی، مطمئنم کلی از نظراتت فرق میکرد. الان بقال سر کوچه شما هم که به شما بی حرمتی کنه حداقلش یک گلایه میکنی و باهاش سرسنگین میشی. خیلی با اخلاق باشی و توانا، یک جوری خجالت زدش میکنی که هم به نتیجه مورد نظرت برسی و هم اون رو به سمت خودت بکشونی. که مسلما عکس العمل باید متناسب باشه به عمل مقابل. اگه تیپ روشن فکری هم بخوام جواب نظرت رو بدم... عملکرد هر سیستم رو میشه از خروجی اون ارزیابی کرد. نتیجه و خروجی روش عملکرد سیستم وزارت امور خارجه چی هست؟ یک نمونه از صدها نمونه همین آقای گابریل! نمونه دیگه جیبوتی! نمونه دیگه ترکیه! نمونه دیگه عربستان! نمونه دیگه امارت (که نه امارات!) و قطر و کویت که به دلیل ریز بودنشون با هم نام بردم! دیگه گل سر سبد خروجی وزارت امور خارجه، برجام هست که همه حتی رییس جمهور هم به عدم کارایی برجام و بدعهدی طرفهای دیگه و قابل دور زدن بودن اون اشاره که هیچ، فریاد زده‌اند.
  • ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
    0 0
    لابد اگه نبود تقلب شده!!!! :))
  • ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
    0 0
    شکر نعمت نعمتت افزون کند - کفر، نعمت از کفت بیرون نهد
  • مرتضیsk ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
    0 0
    آقای روحانی رئیس دولت یازدهم در سخنان (دوشنبه 95/05/11) به 2 نکته مهم اشاره کردند: 1- برجام برای ما عزت آورد! 2- ما نمی توانیم مقابل قدرت های بزرگ آن هم با شعارهای تو خالی بایستیم! _ در نتیجه تا هنگامی که ازین همه عزّت ناشکری می کنیم و تفکرات تو خالی داریم ، همین آش و همین کاسه هست
  • پويا ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
    1 0
    تيترهاي روزنامه كيهان دل آدم رو خنك ميكنه
  • ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
    0 0
    روحانی همیشه در ولنجک بوده است.
  • ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
    0 0
    اینهمه وادادگی وزارت خارجه و مسئولین دولت در برابر چنین گستاخی بی شرمانه ای واقعا مذموم و غیر قابل قبول است نه به احمدی نژاد که با گفتن سخنان تندی که هیچ نفعی نداشتند باعث ایجاد تحریم ها شد و نه به وادادگی اینها کی رویه متعادل برای مصلحت کشور و منافع ملی و حفظ غرور ملی شیوه کار آقایان دولت ها خواهد شد
  • مسعود ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
    0 0
    اولین رئیس جمهور 4 ساله ان شاءالله .
  • ناشناس ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
    0 0
    دولت فعلی با وعده 100 روزه حل مشکلات برسرکار آمد و مردم هیچ شناختی از سیاست خارجی دولت نداشتند .
  • ناشناس ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
    0 0
    دمت گرم گل گفتی داداش .
  • مسعود ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
    0 0
    درود بر حاج حسین شریعتمداری که قلمش طلاست .
  • ناشناس ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
    0 0
    هیلاری کلینتون: تحریمهای بانکی و نفتی جمهوری اسلامی در حمایت از سبزها و اصلاح طلبان بود.
  • ناشناس ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
    0 0
    همسایه های ما از قبیل ترکیه و امارات و قطر و عربستان مستقیم زیر بلیط نظام سلطه هستند و هرگز با ما ائتلاف نخواهند کرد مگر اینکه از آرمانهای انقلاب دست برداریم و ماهم تحت سلطه استکبار برویم که امکان ندارد.
  • ناشناس ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
    0 0
    حاج حسین مچکریممم.
  • اصلاح طلب ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
    0 0
    خیلی واضح گفتم کسانی که به روحانی رای دادن نظراتی غیر از آرمان های فعلی دارند چه فلسطین چه مقاومت چه حقوق بشر اسلامی..در قضیه هسته ای هم دلیلی نمی بینند که ساخت بمب حرام باشه چون اصلا دینی کردن موضوعات سیاسی علمی و..رو درست نمی دانند چون بحرحال یه احمقی ممکنه بخواهد به ایران حمله غیر متعارف کنه...
  • ناشناس ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
    0 0
    امروز تکرار تاریخ است؛ پناه بر خدا؛ لشکر کفر(ابن زیاد و عمرسعد لعین) در روز کربلا بوسیله اسبابش (شمر لعین) از قمر بنی هاشم حضرت ابوالفضل عباس روحی فدا خواست که با ما باش برایت امان نامه میگیریم حضرت فرمودند خاموش باش ای شمر! هیهات منا الذله. امان من مولایم حضرت ابا عبدالله حسین بن علی است و... جانفشانی ایشان را که در اسناد خوانده ایم. حال تفاوت عکس العمل را میبینیم. آ خه دیگه چرا فرش پهن میکنیم؟خداوند ما را بخاطر اعمالمان ببخشد. از برادر شریعتمداری بخاطر روشنگری بسیار ممنونم.
  • ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
    0 0
    اظهار عجز پیش ستم پیشه ابلهی است انشا ....که دولت بنام تدبیر وامید با شجاعت جواب گابریل را بدهد اینها یادشان رفته که در یک زمانی مرد هم نداشتند که ......مرد وارد می کردند.
  • ۰۲:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۴
    0 0
    شاید کوپچکترین تشکری که میتونم بکنم یه + باشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس