کد خبر 637681
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۳

تیم ملی فوتسال ایران در حالی امروز در دیدار رده بندی جام‌جهانی ۲۰۱۶ به مصاف پرتغال می‌رود که تا پیش از شروع این بازی‌ها هیچکدام از مسئولان فدراسیون فوتبال کوچکترین شانسی برای این تیم قائل نبود.

به گزارش مشرق، تیم ملی فوتسال ایران در حالی امروز در دیدار رده بندی جام جهانی 2016 به مصاف پرتغال می‌رود که تا پیش از شروع این بازی‌ها هیچکدام از مسئولان فدراسیون فوتبال کوچکترین شانسی برای این تیم قائل نبود و به همین دلیل  هم این تیم با کمترین تدارکات و البته هزینه راهی کلمبیا شد.

تیم ملی فوتسال در اولین گام با نتیجه 5 بر یک به اسپانیا باخت تا عده‌ای بر این گمان باشند که ضعیف ترین تیم تاریخ فوتسال ایران در این رقابت‌ها شرکت کرده است. این تیم بعد از آن به سختی مراکش را برد و بعد از آن برابر آذربایجان گم نام به تساوی رسید تا تقریبا تمام مسئولان فدراسیون فوتبال از این تیم قطع امید کنند. اما تازه از این مرحله کار بزرگ شاگردان ناظم الشریعه شروع شد، جایی که تیم ملی فوتسال با شکست برزیل موفق شد برای اولین بار در تاریخ این تیم را شکست بدهد. بعد از این پیروزی تاریخی بود که مسئولان فدراسیون فوتبال که همیشه نشان داده‌اند شرط بندی روی اسب برنده را خوب بلد هستند، صحبت از پاداش کردند و در اظهار نظری عجیب اعلام کردند در صورت قهرمانی تیم ملی فوتسال ملی پوشان این تیم 3000 هزار دلار پاداش دریافت می‌کنند که این پاداش در مقایسه با هزینه‌هایی که صرف تیم ملی فوتبال می‌شود مبلغ بسیار ناچیزی است. در این حین تیم ملی فوتسال تاریخ سازی خود را تکمیل کرد و با شکست پاراگوئه موفق شد بعد از 24 سال و برای دومین بار در تاریخ به مرحله نیمه نهایی جام‌جهانی صعود کند.

بعد از این پیروزی بزرگ بود که بازیکنان تیم ملی فوتسال در پیامی مشترک در صفحه اینستاگرام خود اعلام کردند که تا این لحظه تنها 250 دلار به عنوان پاداش دریافت کرده‌اند تا با این پیام به نوعی مدیران فدارسیون فوتبال را شرمنده کنند.

از همه این‌ها گذشته لباس‌های  جیووا که در بازی‌های جام جهانی بر تن ملی‌پوشان تیم ملی فوتسال بود و کیفیت بسیار پایین آنها باعث شد این اتفاق بازتاب منفی در رسانه‌های بین المللی داشته باشد اما شاگردان ناظم الشریعه بی اعتنا به این مسائل به تاریخ سازی خود ادامه دادند و شاید اگر بازیکنان برزیلی الاصل در تیم ملی روسیه بازی نمی‌کردند بازیکنان تیم ملی فوتسال ایران می‌توانستند امشب بازی فینال را برگزار کنند.

هرچه که هست بازیکنان تیم ملی فوتسال می‌توانند با پیروزی برابر پرتغال به بهترین موفقیت تاریخ فوتسال ایران در رقابت‌های جام جهانی برسند و آنها خودشان هم این موضوع را به خوبی درک کرده‌اند. بی تردید ملی‌پوشان تیم ملی فوتسال امشب نه به پاداش فکر می‌کنند و نه به لباس های بی‌کیفیت خود و تنها در این فکر هستند که بتوانند تاریخ‌سازی خود را تکمیل کنند و دل مردم ایران را شاد کنند هرچند که تا همین جا هم کار بسیار بزرگی انجام داده‌اند.

منبع: نسیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس