کد خبر 637272
تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۵ - ۰۴:۵۷

سرویس های جاسوسی اروپا و آمریکا در جستجوی پنج هزار و 500 تن از اسلامگرایان افراطی آمریکایی هستند که به صفوف داعش پیوسته اند.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه ال پاییس، نیروهای مخصوص آمریکا که به این هدف به منطقه اعزام شده اند 300 تن هستند. تعداد نیروهای آلمانی و انگلیسی اعزامی نیز در همین حدود است.
 
افرادی که با ملیت اسپانیایی به داعش پیوسته اند بین 160 تا 200 تن باضافه گروهی از جوانان اسپانیاست که از مرز ترکیه وارد منطقه جنگی شده اند.
 
به گفته برخی کارشناسان، در حال حاضر این مرز بسته است. اما خبرنگارانی که در صدد گرفتن مصاحبه تلفنی با رهبران داعش هستند همچنان کد 90+ که مربوط به ترکیه است را می گیرند و این موضوع نشان می دهد که آنها از ترکیه عملیات سوریه را هدایت می کنند.
 
کشورهای عضو اتحادیه اروپا منکر روابط با سوریه هستند. اما از زمانی که دولت «اسد» توانسته است پیروزی های بیشتری را بدست بیاورد، سفر هیاتهای غیر رسمی سیاسی و برخی اعضای پارلمان اروپا به این کشور مرسوم شده است.
 
در همین اواخر گروهی از اسپانیا نیز به این کشور سفر کرده اند. دولت اسد به این کشورها منجمله اسپانیا اجازه فعالیت سرویس های جاسوسی اشان را داده است تا بتوانند افراد ملیت خود را در منطقه جنگی تحت پیگرد قرار دهند.
 
در همین راستا، مرکز اطلاعات و جاسوسی اسپانیا CNI بر اساس اظهارات مدیر آن «فلیکس سانس رولدان» اعلام کرده است که با هدف افزایش تعداد نیروهای جاسوسی خود در خارج از کشور در مبارزه با داعش، تعداد پرسنل خود را افزایش می دهد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس