رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری مجلس شورای اسلامی از تشکیل کمیته تحقیق و تفحص صندوق ذخیره فرهنگیان در این فراکسیون و ارائه به هیأت رئیسه مجلس خبر داد.

امیر خجسته رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس اظهار کرد: صندوق ذخیره فرهنگیان یکی از بزرگترین صندوق‌های مالی کشور است که قریب به یک میلیون نفر از فرهنگیان کشور سهام‌دار آن هستند.

وی گفت: بر اساس گزارشات رسیده، تخلفات گسترده‌ مالی در این صندوق به فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری مجلس و کمیسیون علوم و تحقیقات گزارش شد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس افزود: در این رابطه جلسات متعددی با مسؤولان این صندوق در خصوص مبارزه با باندبازی‌ها و تخلفات گسترده خانوادگی و موضوعات مختلف مالی برگزار شده و به تأیید مدیرعامل این صندوق رسیده است.

وی گفت: در راستای احقاق حقوق و حفظ از کیان خانواده بزرگ فرهنگیان کشور کوچکترین اغماضی در این موضوع نخواهیم داشت و تا روشن شدن وضعیت صندوق در راستای منافع فرهنگیان عزیز مظلوم پیگیر موضوع خواهیم بود.

خجسته با بیان اینکه این صندوق دارای شرکت‌های وابسته و گسترده‌ای همچون بانک سرمایه است، در خصوص مبلغ مورد تخلف شده در این صندوق افزود: طبق بررسی‌ها و گزارشات رسیده 8 هزار میلیارد تومان در این صندوق تخلف شده است.

وی گفت: مدیرعامل این صندوق مبلغ 3500 میلیارد تومان را تأیید کرده و گفته این مبلغ در دست افرادی است که امکان وصول آن ممکن نیست؛ اما کمیته تحقیق و تفحص صندوق ذخیره فرهنگیان پس از بررسی‌ها و اسناد موجود نظر نهایی را در این خصوص اعلام خواهد کرد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با اشاره به اینکه هیچ جرمی بالاتر از تضییع حقوق فرهنگیان نیست و اجازه نمی‌دهیم هیچ فرد یا افرادی حق فرهنگیان را خورده و تضییع کنند، افزود: افرادی در رابطه با این پرونده بازداشت شده‎اند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس