وزیر تجارت استرالیا در آستانه سفر به ایران گفته که دولت کشورش قصد عقب‌نشینی در برابر ایران در زمینه مسائل حقوق بشری را ندارد.

به گزارش مشرق،«استیون چیوبو»، وزیر تجارت سرمایه‌گذاری و توریسم استرالیا قبل از سفر به ایران در رأس یک هیأت اقتصادی و تجاری گفت که دولت کشورش، علی‌رغم برنامه‌ریزی برای گسترش مناسبات اقتصادی با تهران قصد ندارد در مسائل مربوط به حقوق بشر ایران عقب‌نشینی کند.

وی در گفت‌وگویی با شبکه خبری ای‌بی‌سی نیوز ایران را کشوری با فرصت‌های اقتصادی مناسب برای کشورش توصیف کرد.

چیوبو گفت: «همزمان با تعامل مجدد ایران با جهان، بعد از کاهش تحریم‌ها، فرصت‌های تجاری چشمگیری ایجاد شده‌اند.»

وزیر تجارت استرالیا با اشاره به توافق هسته‌ای بین ایران و گروه 1+5 موسوم به «برنامه جامع اقدام مشترک» یا «برجام» گفت: «این ابتکارِ تحت رهبری آمریکا در زمینه برنامه جامع اقدام مشترک برای مهار آرمان‌های هسته‌ای ایران از بسیاری جهات، مثمر ثمر به نظر می‌رسد.»

وی افزود: «ما شاهد کاهش تحریم‌ها بوده‌ایم و از همین رهگذر است که اکنون استرالیا و سایر کشورها، ایران، کشوری با 80 میلیون جمعیت را منبع رشد اقتصادی در آینده می‌بینند.»

وزیر استرالیایی علی‌رغم این گفت که دولت کشورش قصد ندارد در زمینه مسائل حقوق بشر ایران عقب‌نشینی کند. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • هاتف ۰۶:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
    0 0
    عقب مانده ها ، هنوز در یوغ بردگی روباه مکار هستید، بی صفت های دریوزه
  • پويا ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
    0 0
    شما فعلاً پاسخگوي پناهجوياني را كه فرستادين اون جزاير كه مورد تجاوز قرار گرفتن و خورده شدن رو بدهيد تا با هم صحبت ميكنيم چون وزارت خارجه در حال لبخند زدن هست و وقت نداره راجع به حقوق هموطنانش پيگير باشه...
  • ناشناس ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
    0 0
    خوب که استرالیا خود ناقض حقوق بومیان استرالیا کهدرحقیقت صاحبان انجا هستند بعد برای دیگران تعین تکلیف می کند عجب روی دارداینها
  • ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
    0 0
    انفعال شدید دستگاه دیپلماسی ما باعث گستاخ شدن اینها شده .
  • ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
    0 0
    کلاهتونو بزارید بالاتر اقای ظریف خواهش کن واقای روحانی خندان با کفار
  • ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
    0 0
    آخه مگه شما حقوق بشر میفهمین چیه وحشی ها؟ کی بود چند روز قبل سربازای سوری و قتل عام کرد؟ کی داره تو سوریه از تروریستها حمایت میکنه؟
  • ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
    0 0
    به جهنم! سگ کی هستین که کوتاه بیان یا نه؟
  • ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
    0 0
    اینها چشمانشان را بر تمامی موارد حقوق بشری دولتهای تروریست پرور منطقه بخصوص عربستان قطر و امارات وبحرین بسته اند چون همپالکی های خودشان هستند کشورهایی که حتی ساده ترین موارد حقوق انسانی را که در عقب مانده ترین قبایل امازون یا افریقایی انجام میشود اما تا به ایران می رسند حس بشریشان با سرنگ تلقینات صهیونیستها و امریکاییها گل میکند........فراموش نکنیم که استرالیا در کنار کانادا و برخی دیگر رجاله های سیاسی دنیا از دشمنان دیرینه نظام اسلامی وانقلاب ماهستند و از نزدیکترین متحدان امریکا واسراییل در همه ی زمینه ها بویزه جاسوسی.....
  • ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
    0 0
    غیرت ایرانی ، غیرت مسئولین وزارت خارجه کجایی ، یارو اومده داخل کشور ما و برای ما خط و نشان میکشه ،بازهم میگیم تساهل و تسامح ! واقعا تا کجا میخواهیم این انفعال را ادامه دهیم ؟
  • مهران ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
    0 0
    وقتی می گوییم آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند بقیه دیگه حساب دستشون بیاد. بازار خوبی توی ایران بدست بیاورند یادشون میره که بشر کیه و حقوقش چیه. مردم مظلوم یمن هم بشرند. چرا صداتون در نمیاد؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس