کد خبر 632793
تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۷

حسن روحانی، تقویت صلح و ثبات در شرق آسیا را برای جهان و بویژه کشورهای آسیایی حائز اهمیت برشمرد و تاکید کرد که نباید با افزایش تنش های منطقه ای، زمینه حضور و دخالت قدرتهای بزرگ تقویت شود.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام حسن روحانی رییس جمهوری که برای شرکت در اجلاس سران جنبش عدم تعهد به ونزوئلا سفر کرده است، در دیدار رییس مجمع عالی خلق جمهوری کره شمالی، تقویت صلح و ثبات در شرق آسیا را برای جهان و بویژه کشورهای آسیایی حائز اهمیت برشمرد و تاکید کرد که نباید با افزایش تنش های منطقه ای، زمینه حضور و دخالت قدرتهای بزرگ تقویت شود.

روحانی گفت: مساله صلح و ثبات در شرق آسیا برای همه ما مهم است و باید همگان با تدبیر از امنیت و صلح بویژه در منطقه شرق آسیا مراقبت کنند.

رییس جمهوری اظهارداشت: مشکلات و اختلافات احتمالی در مناطق باید با بهره گیری از روش های سیاسی و توسط کشورهای منطقه حل و فصل شود و قابل قبول نیست که برخی قدرتهای بزرگ با دخالت های خود در مسایل منطقه ای، آن را به نزاع میان ملتهای منطقه تبدیل کنند.

"کیم یونگ نام" رییس مجمع عالی خلق جمهوری کره شمالی نیز در این دیدار روابط دو کشور را با سابقه خواند و گفت که پیونگ یانگ از توسعه روابط با تهران استقبال می کند.

رییس مجمع عالی خلق جمهوری کره شمالی در این دیدار گزارشی را نیز از وضعیت در منطقه شرق آسیا ارائه داد.

در این دیدار همچنین دو طرف بر ضرورت ادامه همکاری های تهران - پیونگ یانگ به نفع دو ملت تاکید کردند
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • محمود ۰۴:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
    0 0
    همکاری با کره شمالی کجاش به نفع ملت ایران هست ????
  • ایرانی ۰۵:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
    0 0
    من به کره شمالی توصیه می کنم که از روحانی دوری کنند قبل از اینکه تسبیحات اتمی شان را بتون ریزه کند
  • نصرالله ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
    0 0
    آقای روحانی شما که در برجام موفق بودی ؟؟؟خخخخ می بایست این الگو را به کره شمالی هم ارائه کنی خخخخ آقای روحانی کره شمالی خوب میداند چگونه در برابر آمریکا مقاومت کند لطفا راهکار ارائه ندهید
  • ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
    0 0
    آقای روحانی ! چه فایده - پخمه ها همه مثل هم عمل می کنند - چه در ایران و چه در کره شمالی -
  • ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
    0 0
    قدیم به کسانی که جلوی زور قلدرها می ایستادن و از منافعشون ول به قیمت کتک خوردن دفاع می کردن و زیر بار ذلت زنگی نمیکردن میگفتن قهرمان و به اونایی که برای فرار از خشم قلدرها از هیچ کوتاه اومدنی دریغ نداشتن می گفتن پخمه اما حالا از برکت آفتاب تابان برجام! جایاین دو تا تعریف عوض شده ازدل همین تفکره که فیلم فروشنده روی پرده سینما جا خوش میکنه و سینه چاکان برجامی غش و ضعف میرن
  • حسین ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
    0 0
    وقتی موشکا و سکوی پرتاب برات میداد اونزمونی که دنیا تحریمت کرده بود تا جلوی صدام شرمنده نباشی هم اینطوری حرف میزدی!!!؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس