کد خبر 632634
تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۳

عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی با بیان اینکه شاید علت عدم تشکیل جلسات ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی طی 3 هفته اخیر به دلیل تعطیلات تابستانی خانه ملت بوده باشد، گفت: موضوع عضویت ایران در FATF در نشست‌های آتی این ستاد مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

به گزارش مشرق، عزت‌الله یوسفیان‌ملا عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی از طرف مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه علت عدم تشکیل جلسات این ستاد طی سه هفته اخیر چه بوده است؟ گفت: شاید آقایان رعایت نمایندگان مجلس در این ایام تعطیلات تابستانی پارلمان را می‌کنند و تشکیل جلسه نمی‌دهند، اما نباید اینگونه باشد، ما آماده هستیم که جلسات این ستاد برگزار شود و در آن شرکت کنیم.

وی افزود: بنده هیچ وقت طی حدود 12 سال گذشته در جلسات ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی غیبت نداشتم و امکان ندارد که در جلسات این ستاد شرکت نکنم، البته فکر می‌کنم دو یا سه جلسه از نشست‌های این ستاد طی سال‌های اخیر را به دلیل حضور در مأموریت شرکت نکردم.

این عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی بر همین اساس یادآور شد: ان‌شاءالله ستاد هفته آینده باید جلسه داشته باشد، موضوع پرونده بابک زنجانی و اینکه چه اقدامی باید انجام دهیم یا چه روشی را باید در پیش گیریم تا بتوانیم بدهی بابک زنجانی به کشورمان را احیا و وصول کنیم، در جلسات آتی ستاد مطرح و بررسی خواهد شد، همچنین قانون ارتقای سلامت اداری نیز که اجرایی نشده و روی زمین مانده در جلسات ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت تا در این زمینه تصمیم‌گیری شود.

وی اضافه کرد: همچنین مسئله عضویت ایران در FATF و قانون مبارزه با تأمین مالی تروریسم که سال 94 در مجلس نهم به تصویب رسیده در جلسات آتی ستاد بررسی می‌شوند، ما با FATF نقاط مشترک زیادی داریم و به دنبال مبارزه با پولشویی هستیم اما در مصادیق با آنان هم‌نظر نیستیم، آنان گروه‌هایی را تروریسم می‌دانند که جمهوری اسلامی ایران این گروه‌ها را جزء سازمان‌های آزادی‌بخش جهان می‌داند و ما هیچ وقت زیر بار این مسئله نخواهیم رفت که به عنوان مثال حزب‌الله لبنان یا سازمان آزادی‌بخش فلسطین را تروریسم بدانیم و با آنان همکاری نکنیم.

یوسفیان‌ملا همچنین تأکید کرد: در آخرین جلسه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی موضوع بدهی بابک زنجانی مطرح و بررسی‌هایی در این زمینه انجام شد، عجله‌ای در مجازات بابک زنجانی نیست بلکه عجله در اخذ و وصول بدهی و دریافت پول از اوست.

وی با بیان اینکه تاکنون حدود 1000 میلیارد تومان از بدهی بابک زنجانی در داخل کشور احیا شده که البته همه این رقم، پول نقد نیستند بلکه اموال و دارایی‌های بابک زنجانی قیمت‌گذاری شده‌اند و به این رقم دست یافتیم، توضیح داد: بابک زنجانی 2 میلیارد و 350 میلیون یورو، معادل 2 میلیارد و 800 میلیون دلار به کشور بدهکار است که حدود 1.5 برابر بودجه عمرانی کشور می‌شود.

یوسفیان‌ملا در پایان خاطرنشان کرد: پس از مذاکرات هسته‌ای ایران در ژنو 2، حدود 950 میلیون دلار به جمهوری اسلامی ایران داده شد، اما بدهی بابک زنجانی به کشور 5 برابر این رقم است، احیای این رقم بدهی کار دادگستری نیست، نماینده دادگستری که نمی‌تواند به کشورهای روسیه، آسیای میانه یا تایلند برود و نسبت به احیای بدهی بابک زنجانی اقدام کند، بلکه این موضوع کار وزارت امور خارجه است و باید از همان ابتدا رایزن‌های اقتصادی سفارت‌خانه‌های این کشورها را که بابک زنجانی مدعی است در آن کشورها اموالی دارد، برای احیای این بدهی فعال می‌کردیم.

 علاوه بر یوسفیان‌ملا، مسعود پزشکیان نماینده تبریز و نایب رئیس اول مجلس و عبدالرضا مصری نماینده کرمانشاه، شهباز حسن‌پور نماینده سیرجان، دیگر اعضای این ستاد هستند.
 
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس