کد خبر 631185
تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰

راشد رضوان سازنده نخستین مستند قربانیان جنیات ابوغریب از کشور اسپانیا میهمان چهاردهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت میشود.

به گزارش مشرق  به نقل از روابط عمومی جشنواره بینالمللی فیلم مقاومت با اعلام این خبر افزود: وی به عنوان داور بخش فیلمهای مستند بین‌الملل در جشنواره حضور می‌یابد.

در این خبر پیرامون این مستندساز بین‌المللی آمده است: این فیلمساز از مادری سوری و پدری لبنانی در مادرید متولد شد. او فارغ‌التحصیل علوم رسانه و بنیانگذار و مدیر کل پالمتری مدیا و تی پی تی ام خاورمیانه است که در قالب دو شرکت رسانه‌ای در اسپانیا و امارات فعالیت می‌کنند. در سال 2003 جنگ عراق فرصتی برای او شد تا با سفر به بغداد در عراق بتواند در این زمینه کار کند. او پس از کار تهیه‌کنندگی برای تلویزیون‌های ایتالیا، پرتغال و اسپانیا در عراق مستند «قلب عراق» را ساخت، نخسین مستندی که در مورد جنگ عراق و مبارزان و قربانیان جنایات ابوغریب ساخته شد. شرکت مدیاپرو نخستین شرکتی بود که کارهای وی از جمله مستندی را که ساخته است منتشر نمود. وی در سه سال و نیم گذشته برای اسکای نیوز عربی کار کرده و نیز مستندی در مورد یاسر فیصل گزارشگر عراقی کشته شده در جنگ سوریه ساخته است.

نمونه‌هایی از کارهای وی: قهرمان تصادفی، شهر بیوگان، قطار سبز، عروس های فروشی، مسیر مرگ.

گفتنی است چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت با شعار"تجلی گفتمان فرهنگی انقلاب اسلامی"به همت بنیاد فرهنگی روایت و انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس از 2 تا 9 مهرماه سال جاری در تهران برگزار می‌شود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس