کد خبر 631082
تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸

روزنامه فایننشال تایمز در مقاله‌ای به بررسی آتش بس جدید در سوریه و ارزیابی خود از میزان تداوم آن پرداخت.

فایننشال تایمز: به آتش‌بس سوریه دل نبندید!
به گزارش مشرق، فایننشنال تایمز روز چهارشنبه در مقاله‌ای با عنوان "هشدار درباره دل بستن به آتش بس در سوریه" به قلم ریچارد هاس نوشت: جان کری وزیر خارجه آمریکا و سرگئی لاوروف همتای روس او آتش بس در سوریه را اعلام کردند. این امر برخی را امیدوار کرد که درگیری و جنگ در سوریه که صدها هزار نفر را کشته و شماری را آواره کرد، به سمت پایان حرکت می کند اما متاسفانه وضعیت اینگونه نیست.

برپایه این گزارش، آتش بس بر توقف فعالیت های نظامی ارتش سوریه و گروههای مسلح مورد حمایت آمریکا و برخی کشورهای همجوار تاکید دارد، تا مقدمه ای برای ورود کمک های بشردوستانه به شهر حلب در شمال سوریه باشد و بدنبال آن، حملات هوایی آمریکا و روسیه به مواضع دو گروه مسلح داعش و جبهه النصره صورت گیرد.

ریچارد هاس با اشاره به وجود چندین بازیگر در مسئله سوریه با اهداف خاص خود نوشت: درگیری در سوریه از یک دیگری بیشتر است.

وی با اشاره به پیچیدگی‌های اوضاع در نهایت اینگونه نتیجه گرفت که این آتش بس به درگیری پایان نخواهد داد، و حتی برای مرحله‌ای انتقالی به منظور حل و فصل سیاسی اوضاع بسترسازی نخواهد کرد، و پیش بینی واقعی این است که آتش بس مذکور چه بسا برای محافظت بیشتر از شهروندان باشد.
 
منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • احمد ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
    0 0
    هیچ آدم عاقلی به وهابیهای القاعده که تربیت شده سعودیها هستن و تحت حمایت آمریکا و پشتیبانی اسرائیل اعتماد نمی کنه. اما اگر کمی حجم درگیریها کم بشه، مردم عادی کمتر کشته می شن و پس از شکستهای اخیر تروریستها اونها متوجه می شن که در سوریه آینده ای ندارن و از موقعیت برای فرار استفاده می کنن. درسته که ممکنه تروریستها در این فرصت تجدید قوی کنن. اما ارتش سوریه و متحدینش هم همین کار رو می کنن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس