اداره کل حفظ آثار استان قم در هفته دفاع مقدس از پنج عنوان کتاب تازه‌نشر خود در دو آیین جداگانه رونمایی می‌کند.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، محمدجواد قدسی، معاون هنری و ادبیات اداره کل حفظ آثار استان قم، در گفت‌وگو با ایبنا از انتشار رمانی به نام «تو تکرار نمی‌شوی» خبر داد و افزود: این کتاب نوشته «مطهره پیوسته» است که به موضوع دفاع مقدس می‌پردازد. داستان این رمان به جوانی می‌پردازد که عازم جبهه است و در آن‌جا عاشق می‌شود. این کتاب در 800 صفحه منتشر شده و در هفته دفاع مقدس رونمایی می‌شود.

وی درباره دیگر آثاری که در هفته دفاع مقدس رونمایی می‌شود، گفت: کتابی به نام «آخرین حماسه شلمچه» که به خاطرات خود‌نوشت حبیب سجادیان می‌پردازد، نیز در این هفته منتشر شد. وی از رزمندگان جانباز یکی از لشگر‌های حاضر در جنگ تحمیلی بود و برادرش در جبهه به شهادت رسید. خاطرات این رزمنده و برادرش در این کتاب به چاپ رسیده است.

به گفته قدسی، کتاب دیگری نیز با عنوان «حماسه بابا» درباره خاطرات و زندگی سردار شهید بسیجی احمد توکلی به قلم عظیم سرو دلیر نوشته و منتشر شده است که در هفته دفاع مقدس رونمایی خواهد شد. احمد توکلی به دلیل این‌که سن بالایی داشت، نمی‌توانست در جبهه حاضر شود. این کتاب خاطرات حضور وی در جنگ تحمیلی را بیان می‌کند. نویسنده کتاب نیز هم‌روستایی شهید توکلی بوده است.

معاون هنری و ادبیات اداره کل حفظ آثار استان قم از کتاب «پرچم‌داران انقلاب» به عنوان دیگر کتابی یاد کرد که رونمایی خواهد شد و افزود: این کتاب به برادران شهید حسین محمد‌نژاد که از شهیدان انقلاب اسلامی بود و حسن محمد‌نژاد که از شهیدان دوران دفاع مقدس است، می‌پردازد. «پرچم‌داران انقلاب» به قلم یکی دیگر از برادران شهیدان محمد‌نژاد به نام غلامرضا نوشته شده است. وی از جانبازان جنگ تحمیلی است.

قدسی با بیان این‌که آثار تازه‌نشر اداره کل حفظ آثار استان قم در دو مراسم جداگانه رونمایی می‌شود، گفت: در یکی از آیین‌ها که احتمالا 29 شهریور 1395 برگزار می‌شود، 10 جلد از مجموعه «طلایه‌داران حق» رونمایی خواهد شد. این مجموعه به سرداران شهیدی که از لشگر 17 در جبهه حضور داشتند می‌پردازد. برای این مجموعه 69 جلد در نظر گرفته‌ایم که تاکنون 36 جلد آن منتشر شده است اما به نظر می‌رسد آثار مجموعه «طلایه‌داران حق» بیش از 69 جلد شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس