کد خبر 627527
تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲

نیروهای ارتش وکمیته های مردمی یمن روز گذشته مواضع مزدوران عربستانی در العقبه وصبرین در استان الجوف را به شدت مورد حمله توپخانه ای قرار دادند.

 به گزارش مشرق، شبکه خبری المسیره ،ارتش وکمیته های مردمی با حمله به مزدوران عربستانی در پایین العقبه وصبرین در استان الجوف چندین تن از آنها را کشته ویا زخمی کردند.

حمله موشکی چهارشنبه گذشته ارتش وکمیته های مردمی یمن به مواضع مزدوران عربستانی نیز شماری کشته وزخمی در صفوف مزدوران در استان الجوف به جا گذاشت.

از سوی دیگر بیش از 40 مزدور عربستانی روز گذشته در حمله ارتش وکمیته های مردمی یمن به مواضع آنها در اطراف منطقه مرزی میدی کشته وشمار دیگری زخمی شدند.

یک منبع نظامی گفت: ارتش وکمیته های مردمی روز گذشته توانستند با تسلط بر مواضع مزدوران عربستانی در اطراف میدی منطقه نظامی الموسم عربستان در جنوب غربی جیزان را به کنترل خود درآورند.

این منبع علاوه بر 41 جسد کشته های نظامی ،انهدام دو تانک ، 3 خودرو زرهی همچنین فرار مزدوران عربستانی از میدان جنگ واسارت شمار دیگری از آنها به همراه مقادیر زیاد سلاح ومهمات را تایید کرد.

عربستان با ائتلاف 9 کشور عربی حاشیه خلیج فارس، به جز عمان و با همراهی آمریکا از ششم فروردین سال گذشته حملات گسترده ای را علیه یمن به بهانه بازگرداندن «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به حاکمیت آغاز کرد که تنها آثار آن را می توان کشتار بی رحمانه حدود هفت هزار زن و کودک و شهروند یمنی و زخمی شدن دهها هزار و آواره شدن صدها هزار نفر دیگر اعلام کرد.

بر اثر این حملات بیش از 80 درصد تأسیسات خدماتی، آموزشی، درمانی و بیمارستان ها، انبارهای دارو و غذا، مدارس و منازل مردم یمن ویران شده و مردم این کشور در پی محاصره هوایی، زمینی و دریایی در شرایط بحرانی بسر می برند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس