کد خبر 626000
تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۵

بازگرداندن امنیت به غرب ساختمان‌های مجتمع‌های 1070 در جنوب شهر حلب، رسیدن نیروهای مقاومت به دانشکده تسلیحات، پاکسازی تقریبی دانشکده هوایی و کشته شدن 90 تروریست از جمله مهمترین تحولات میدانی جنوب و جنوب غرب این شهر است.

به گزارش مشرق، گروهی از نیروهای سوری و مقاومت توانستند با عملیاتی محدود در غرب مجتمعهای 1070 کنترل بخش وسیعی از بازار «جبس» را در اختیار بگیرند که همین امر موجب امن شدن بخش غربی مجتمع 1070 می شود.

در محوطه  دانشکده‌ها نیروهای سوری تقریبا دانشکده فنی هوایی را پاکسازی کرده‌اند و تنها تعدادی ساختمان محدود مانده است که همچنان در اشغال تروریستهاست.

همزمان با پاکسازی دانشکده فنی هوایی از دقایقی قبل جنگنده‌ها مواضع تروریستها را در دانشکده توپخانه هدف قرار دادند.

اما در جنوب غرب شهر حلب، نیروهای مقاومت ازشب گذشته عملیاتی را از ارتفاع راهبردی «ام القرع» واقع در جنوب دانشکده تسلیحات به طرف دانشکده آغاز کرده و توانستند با پاکسازی مزارع شمالی ام القرع خود را به دانشکده برسانند و تعدادی از ساختمانهای جنوبی آن را پاکسازی کنند.

ب همزمان نیروهای مستقر در ارتفاع ام القرع مواضع تروریستها را با موشک و حتی تک تیرنداز هدف قرار می دهند.

بنظر می رسد این نیروها قصد دارند در دو جبهه یعنی از دانشکده فنی هوایی به طرف دانشکده توپخانه و از طرف ارتفاع ام القرع به طرف دانشکده تسلیحات و سپس دانشکده توپخانه محاصره را مجددا بطور کامل برقرار کنند. البته تفاوت این محاصره با دور قبلی این است که الراموسه تحت اشغال تروریستها باقی می ماند و احتمال می‌رود که با رسیدن به دانشکده توپخانه، عملیات پاکسازی الراموسه آغاز شود.

مواضع نیروهای مقاومت در ارتفاعات «المحروقات و الجمعیات» عامریه تثبیت شده است. ارتفاع «القراصی» نیز چند بار دست به دست شده ولی شهرک القراصی همچنان در اشغال تروریستهاست.

طی درگیری ها یک هفته گذشته نیروهای سوری و مقاومت با تروریستها در جبهه حلب بیش از 90 تروریست از گروههای «فیلق الشام، جیش السنه، احرارالشام، جبهه النصره و حزب ترکستانی الاسلامی» از جمله 15 سرکرده میدانی کشته شده اند.

بنا بر این گزارش، نیروهای مقاومت همچنین توانستند گروهی از تروریستها را در محور شهرک خان طومان به طرف الراموسه بطور کامل از پای درآورند.

آماری از شهدای محور مقاومت نیز بطور دقیق در دسترس نیست، ولی ساعتی قبل اهالی شهرکهای نبل و زهراء تعدادی از رزمندگان این دو شهرک را که در عملیات چند روز گذشته در حومه جنوب عربی حلب و بخصوص در ارتفاع «البرنده» به شهادت رسیدند، تشییع کردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس