کد خبر 625376
تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۶

نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که سابقه طولانی در مهاجر ستیزی و مخالفت با اقلیت نژادی هیسپانیک دارد، دعوت رئیس جمهوری مکزیک را برای سفر به این کشور پذیرفت.

 به گزارش مشرق، به نقل از بی بی سی، «دونالد ترامپ» نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا قرار است امروز چهارشنبه به دعوت «انریکه پنیا نیتا» رئیس جمهوری مکزیک به این کشور سفر کند.

البته پنیا نیتا از «هیلاری کلینتون» نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری هم برای دیدار خصوصی دعوت کرده است.

نکته جالب توجه در خصوص سفر ترامپ به مکزیک سابقه وی در خصومت ورزی با لاتین تبارهایی است که اغلب مهاجر غیر قانونی بوده و ترامپ آنها را «دزد» و «متجاوز» لقب می دهد.

علاوه بر این، ترامپ هفته پیش در تشریح سیاست های مهاجرتی خود از لزوم طراحی سیستم ورود - خروجی سخن گفت که قادر به رهگیری افرادی است که بیش از مهلت قید شده در روادید خود در ایالات متحده اقامت می کنند.

ساخت دیوار حائل با مکزیک در مرزهای ایالات جنوبی آمریکا و ممانعت از دستیابی مهاجران غیر قانونی به مزایای اداره رفاه نیز از دیگر تهدید های انتخاباتی وی در یک هفته اخیر بوده است.

همه این اظهارات در حالی بیان می شود که این جمهوریخواه تندرو به محض آنکه از سوی حزب متبوع خود به عنوان نامزد نهایی رقابت ریاست جمهوری انتخاب شد در مقایسه با حریف دموکرات با افت بی سابقه محبوبیت مواجه شد که یکی از عمده دلایل آن نفرت پراکنی نسبت به اقلیت های نژادی و مذهبی هیسپانیک و مسلمان عنوان می شود.

 سفر ترامپ به مکزیک و دیدار خصوصی وی با پنیا نیتا در حالی صورت می گیرد که سال گذشته از مردم این کشور به عنوان ملتی یاد کرد که بیش از سایرین از آمریکا نفع می برند.

وی می گوید که یکی از دلایل معضل بیکاری در آمریکا، روی آوردن کارفرماها به مکزیکی هایی است که دستمزد کمتری نسبت به کارگران آمریکایی دریافت می کنند.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس