کد خبر 623585
تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۸

مستند «سودای بازگشت» کاری از برنامه ثریا برای اولین بار از پشت پرده رابطه قراردادهای نفتی و برجام از تلویزیون پخش شد.

به گزارش مشرق، در مستند "سودای بازگشت"، برنامه ثریا اولین بار سخنان منتشر نشده ای از سید مهدی حسینی، رئیس کمیته بازنگری قراردادهای نفتی وزارت نفت به روی آنتن برد که در یکی از دانشگاه‌های تهران در خصوص امتیازات داده شده در این قراردادها قبل از برجام صراحتا می گوید: "نمی دانم بگویم یا نگویم بعضی از بحث ها را، در خلال مذاکرات برجام، ما سیاستی را می‌خواستیم پیاده کنیم که طبق آن لابی نفتی، پشت کار دیپلماتیک ما در مذاکرات هسته ای قرار بگیرد".
 
برنامه تلويزيوني ثريا دور جديد مستندهاي بلند خود را با بررسي موضوع جنجالي قراردادهاي جديد نفتي موسوم به IPC شروع كرد که در این مستند به حواشی شکلگیری برجام و خصوصا چرایی امتیازات ویژه به فرانسوی ها و آمریکایی ها در خرید هواپیما، حضور شرکت های نفتی و .... نیز اشاره می شود.
 
در اين مستند با صاحبنظران نفتي و رسانه اي مانند دكتر احمد توكلي، اقتصاددان و نماينده سابق مجلس، دكتر مسعود درخشان استاد اقتصاد انرژي دانشگاه علامه طباطبائي، دكتر محمدرضا شكوهي عضو هيئت علمي دانشگاه صنعت نفت، دكتر اصغر ابراهيمي اصل معاون سابق وزير نفت در دولت هاي نهم، دهم و يازدهم و علي فروزنده خبرنگار حوزه نفت و گاز و مهندس محمدرضا اكبري كارشناس صنعت نفت و سيد ياسر جبرائيلي کارشناس اقتصاد سياسي مصاحبه شده شده است.
 
 {$sepehr_media_1730925_400_300}
 
اين مستند 60 دقيقه‌اي  جمعه پنجم شهريورماه از ساعت 15:30 از شبكه يك سيما به روي آنتن تلويزيون رفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس