کد خبر 622461
تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۴

باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا که طی روزهای اخیر با انتقادهایی درباره اینکه وی حاضر نشده است تعطیلات خود را رها کرده و از ایالت بحرانی و سیل زده لوئیزیانا دیدن کند، سرانجام از این ایالت بازدید کرد.

 به گزارش مشرق، شبکه تلویزیونی یورونیوز روز چهارشنبه با انتشار این خبر گزارش داد: اوباما بلافاصله با پایان یافتن تعطیلات از شهر 'باتون روژ' (Baton Rouge)مرکز ایالت سیل زده لوئیزیانا آمریکا دیدن کرد.

بنابراین گزارش رئیس جمهوری آمریکا پس از دیدار با مقامات محلی دریک کنفرانس خبری گفت: مردم لوئیزیانا بدانند که در این شرایط تنها نیستند.

اوباما افزود: تمام کشور برای بازسازی، از ساکنان این ایالت آمریکا حمایت می کنند.

این شبکه تلویزیونی گزارش داد: بارندگی های شدید که در برخی مناطق به 79 سانتیمتر رسید، باعث جاری شدن سیل و طغیان رودخانه ها شد، تاکنون سیل جان 13 نفر را در این ایالت گرفته و به 40 هزار واحد مسکونی آسیب وارد کرده است.

بنابراین گزارش تاکنون 100 هزار نفر از ساکنان ایالت لوئیزیانا برای دریافت کمک های دولتی ثبت نام و دولت فدرال نیز 120میلیون دلار برای جبران خسارات، تامین اعتبار کرده است.

طی روزهای اخیر رسانه های آمریکایی از جمله 'سی ان ان' به انتقاد از رئیس جمهوری آمریکا پرداختند که حاضر نشده بود برای رسیدگی به اوضاع بحرانی ایالت سیل زده لوئیزیانا تعطیلات خود را لغو کند.

سی ان ان در روزهای اخیر گزارش داده بود: منتقدان اوباما همچون دونالد ترامپ از فرصت استفاده کرده و با بازدید از ایالت سیل زده لوئیزیانا، برخی کمک های اهدایی را شخصا به دست سیل زدگان این حادثه رساندند.

بارش های سیل آسا از 11ماه اوت گذشته در این ایالت جنوب شرقی آمریکا که مشرف بر خلیج مکزیک است آغاز شده بود.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس