نماینده مردم همدان در مجلس نهم با بیان اینکه پس از اجرای برجام مجری و ناظر یکی شده‌اند، گفت: بزرگترین ضعف هیات نظارت بر برجام این بوده که در اجرای فرمان 9 ماده‌ای رهبری نظارتی نداشته است.

به گزارش مشرق، ابراهیم کارخانه‌ای نماینده مردم همدان در مجلس نهم با بیان اینکه ایران تمام تعهدات خود را در قبال برجام یکجا و شتابان انجام داد، گفت: بزرگترین ضعف هیات نظارت بر برجام این بوده که در اجرای فرمان 9 ماده‌ای رهبری در اجرای برجام که در این فرمان به 9 بند مصوبه مجلس و 10 بند ذیل مصوبه شورای عالی امنیت ملی هم اشاره شده بود، نظارتی نداشته است.

وی بابیان اینکه پس از اجرای برجام مجری و ناظر یکی شده‌اند، گفت: آقای عراقچی که خود عضو تیم مذاکره‌کننده و مجری برجام بود اکنون در مقام نظارت قرارگرفته و طبیعی است که گزارشی واقع‌بینانه از روند اجرای برجام به نهادهای ذیربط ارسال نشود.

کارخانه‌ای بابیان اینکه آمریکایی‌ها برای اجرای برجام تیم نظارتی تشکیل داده‌اند، گفت: این تیم نظارتی آن‌ها که با سرویس‌های جاسوسی‌شان در ارتباط است به‌طور مداوم در روند اجرای برجام توطئه‌چینی می‌کنند ولی در کشور ما مجری‌ها به‌عنوان ناظر گزارش تهیه می‌کند.

نماینده مردم همدان در مجلس نهم با تأکید بر اینکه تصمیمات تیم 8 نفره شورای عالی امنیت ملی بر اساس گزارش‌های همان مذاکره‌کنندگان است، تصریح کرد: باید تیمی در اجرای برجام تعیین شود که به‌طور هوشمندانه و دقیق و روزانه روند اجرای برجام را مورد رصد و پیگیری قرار دهند.
 
 
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس