کد خبر 621850
تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۳

آقای رئیس‌جمهور، نگاهی به اطراف بیندازید! آیا رسیدگی به شرایط دشوار 8 میلیون بیکار باید دغدغه‌ شما باشد یا خواسته یک مشت مرفه بی‌درد که از برگزار نشدن فلان کنسرت موسیقی خلاف اخلاق رگ‌های گردنشان بیرون زده است؟!

به گزارش مشرق، حسین شریعتمداری طی یادداشتی در سرمقاله کیهان نوشت:
 
 می‌گویند یکی از نامزدهای نمایندگی مجلس در سخنرانی انتخاباتی خود به مردم وعده می‌داد که اگر مرا انتخاب کنید، با امپریالیسم، سوسیالیسم، کاپیتالیسم، کمونیسم، راشیسم، فاشیسم و... به شدت مبارزه می‌کنم و همه آنها را ریشه‌کن خواهم کرد. پیرمرد رنجوری از میان جمعیت برخاست و در حالی که به سختی تعادل خود را حفظ می‌کرد گفت؛ قربان! من که از این «ایسم»ها سر در نمی‌آورم ولی حالا که قصد مقابله با آنها را دارید، لطفاً یک فکری هم برای «رماتیسم» بنده بکنید که مدتی است بدجوری به جانم افتاده و زمین‌گیرم کرده است!

دیروز آقای روحانی، رئیس جمهور محترم کشورمان که به مناسبت روز پزشک و بزرگداشت این روز در جمع پزشکان سخن می‌گفت، در بخشی از سخنان خود از مخالفت‌هایی که در برگزاری کنسرت‌ها صورت گرفته ابراز تأسف کرد و اظهار داشت «در کشورمان فقط یک مجلس شورای اسلامی به عنوان مجلس قانون‌گذاری وجود دارد و هر کس که تریبون در اختیار می‌گیرد، نمی‌تواند قانون‌گذاری کند، وزیر هم نمی‌تواند از این خواسته تبعیت کند، بلکه وزیر باید تابع قانون باشد... هیچ وزیری در برابر هیچگونه فشاری نباید کوتاه آمده و عقب‌نشینی کند... همه افتخار ما این است که کشور ما کشور قانون است و در بیانات امام(ره) صدها بار تأکید شده که جمهوری اسلامی ایران، حکومت قانون است».

سخنان رئیس جمهور محترم درباره قانون و جایگاه مجلس شورای اسلامی، اگرچه با کم‌توجهی دولت به نظرات مجلس و ضرورت حضور و دخالت و نظارت آن در برخی از تصمیم‌های سرنوشت‌ساز، نظیر آنچه در جریان توافق هسته‌ای شاهد آن بودیم و یا امضای FATF بدون کسب مجوز از مجلس شورای اسلامی و شماری از نمونه‌های دیگر همخوانی ندارد و دولت محترم در موارد متعددی مجلس شورای اسلامی را از چرخه تصمیم‌گیری حذف کرده است، ولی اصل سخن که قانون‌گذاری برعهده مجلس است، جدای از میزان تعهد دولت به این اصل، قابل قبول است و رعایت آن برای تمامی دستگاه‌ها ضروری است. اما موضوع این یادداشت، بخش دیگری از سخنان رئیس‌جمهور است که در آن به ماجرای «کنسرت»ها پرداخته و از برخی مخالفت‌ها در برگزاری کنسرت‌ها ابراز نگرانی کرده‌اند!
 
این نکته که آیا غیر از مجلس شورای اسلامی هیچکس حق اظهارنظر درباره مسائل جاری کشور را ندارد! نیز اگرچه با تأکیدهای غلیظ و شدید و چندین باره رئیس‌جمهور بر ضرورت نقد در تضاد آشکار است و ایشان پیش از این هم در بسیاری از موارد، نقدها را به «عیار» نگرفته و منتقدان را با الفاظی نظیر بی‌سواد، برو به جهنم و... نواخته‌اند!
 
اما، این نکته نیز بیرون از موضوع وجیزه پیش روی است و سخن در این نوشته و سؤال از رئیس جمهور محترم آن است که برگزاری یا مخالفت با برگزاری کنسرت‌ها در میان انبوه مشکلاتی که مردم با آن روبرو هستند و دولت مسئول مستقیم آنهاست، چه جایگاهی دارد و از چه درصد و میزان اهمیت برخوردار است که در سخنان رئیس جمهور محترم به یکی از دغدغه‌های اصلی ایشان تبدیل شده است؟!

چند ماهی است که ماجرای برگزاری کنسرت‌ها و مخالفت‌ با انجام برخی از آنها از سوی رئیس‌جمهور، وزیر ارشاد و روزنامه‌ها و رسانه‌های حامی دولت به یکی از مسائل اصلی کشور تبدیل شده و مشکلات دیگری که مردم در زندگی روزمره خود با آن دست به گریبان هستند را به حاشیه رانده است! این سر و صدا و هیاهو در حالی است که به گفته آقای رحمانی فضلی، وزیر محترم کشور «کمتر از یک درصد کنسرت‌ها لغو شده است».
 
اگر نظر این مقام رسمی دولت را ملاک و معیار قضاوت در این باره بدانیم که به یقین رئیس جمهور محترم نباید نظر رسمی وزیر کشور و عضو کابینه خود را نفی کند، به این نتیجه قطعی می‌رسیم که ماجرای کنسرت‌ها و سر و صداهای پیرامونی آن در یک کلمه «هیاهو‌برای‌هیچ»! است. آیا غیر از این است؟! و آیا لغو - به قول وزیر کشور- کمتر از یک درصد کنسرت‌ها می‌تواند دغدغه‌آفرین باشد؟
 
پاسخ این سؤال بدون کمترین تردیدی منفی است، بنابراین پرسش بعدی آن است که چه کسانی به رئیس جمهور اطلاعات غلط و مشاوره‌های جهت‌دار و مشکوک می‌دهند؟ و از اصلی کردن این مسئله جزئی آنهم در میان مشکلات فراوانی نظیر بیکاری، تورم، گرانی‌سرسام‌آور کالا و خدمات، تعطیلی پی‌درپی شماری از کارخانه‌های بزرگ و مراکز تولید، قاچاق کالا، حقوق‌های نجومی برخی از مدیران دولتی، دستاورد «تقریبا‌هیچ» برجام، بعد از اختصاص سه سال از عمر و امکانات دولت به آن و... کدام هدف پنهانی را دنبال می‌کنند؟!

انتظار آن بود - و هست - که رئیس‌جمهور محترم در فرصت به دست آمده به دغدغه‌های اصلی مردم بپردازند و درباره وعده‌های فراوانی که داده‌اند و متاسفانه بسیاری از آنها بر زمین مانده است برای ملت توضیح بدهند، مگر ماجرای کنسرت‌ها که به گفته وزیر محترم کشور فقط از برگزاری کمتر از یک درصد آنها جلوگیری شده و این یک درصد هم به‌علت مغایرت با اخلاق و یا خودداری برگزارکننده از پذیرش مسئولیت آن بوده است، دغدغه چه تعدادی از مردم است؟

مطابق آمار رسمی، نزدیک به 60 درصد ظرفیت تولیدی کشور متوقف شده است، براساس آماری که دیروز یکی از خبرگزاری‌های حامی دولت منتشر کرده است، بیش از 8 میلیون نفر با پدیده خانمانسوز بیکاری دست به گریبان هستند، به گفته وزیر محترم کار در هر 5 دقیقه یک نفر به متقاضیان کار افزوده می‌شود مشکل مردم، تورم طاقت‌فرساست که دو روز قبل سخنگوی محترم دولت مژده‌ داد، تورم به 8/7 درصد کاهش یافته است ولی به قول رئیس‌جمهور محترم،  میزان و معیار برای تورم، جیب ملت است و جیب ملت نظر سخنگوی دولت را تائید نمی‌کند. مشکل مردم، حقوق‌های نجومی و چند ده میلیونی برخی از مدیران دولتی و دست‌درازی آنان به بیت‌المال مسلمین است در حالی که نه‌فقط اقشار مستضعف، بلکه بسیاری از مردم عادی نیز با توجه به تورم و گرانی سرسام‌آور از تأمین مایحتاج معمولی زندگی خویش عاجزند و به سختی روزگار می‌گذرانند.
 
مردم می‌خواهند بدانند چرا در برخورد با آنان کوتاهی می‌شود و نه فقط اقدامی برای مجازات و بازپس‌گیری بیت‌المال از این مدیران متخلف صورت نپذیرفته بلکه آنان را ذخیره نظام!  و امانت‌داران بزرگ هم نامیده‌اند؟!  باید برای ملت توضیح داده شود که زندگی‌های اشرافی، خودروهای لوکس چند میلیارد تومانی از کجا آمده است؟!  و صاحبان آن این ثروت انبوه را از کدام راه به دست آورده‌اند؟ به یقین ثروت انباشته و انبوه از طریق حلال و قانونی به دست نمی‌آید و به قول حضرت امیر علیه‌السلام، هرجا ثروت انبوهی هست، در کنار آن حق ضایع شده‌ای وجود دارد.
 
دولت به جای ابراز نگرانی از برگزار نشدن کنسرت‌های موسیقی باید در پی کم کردن فاصله غنی و فقیر باشد ولی همین دو روز قبل، مشاور محترم رئیس‌جمهور در مصاحبه با یکی از روزنامه‌های زنجیره‌ای می‌گوید؛ مخالفان دولت به دنبال زنده کردن جنگ فقر و غنا هستند! و توضیح نمی‌دهد مگر قرار است جنگ فقر و غنا که آنهمه حضرت امام(ره) بر ضرورت آن تاکید می‌فرمودند، به فراموشی سپرده ‌شود؟!  و اینکه چرا باید دولت از مقابله با ثروت‌اندوزان حرامخوار و حمایت از محرومان و مستضعفان نگران باشد؟! و...

و اکنون جای این پرسش از رئیس‌جمهور محترم است که برگزار نشدن فقط کمتر از یک درصد کنسرت‌های موسیقی در مقایسه با مشکلات فراوان مردم - که به بخشی از آن اشاره شد - چه جایگاهی دارد و از چه درجه اهمیتی برخوردار است که به یکی از دغدغه‌‌های اصلی جنابعالی تبدیل شده است؟!  و آیا تصور نمی‌کنید که برخی از مشاوران شما با ارائه اینگونه مشاوره‌ها به حضرتعالی به دنبال حاشیه‌سازی برای فرار از پاسخگویی در قبال وعده‌های برزمین مانده دولت به مردم هستند؟!

آقای رئیس‌جمهور، نگاهی به اطراف بیندازید!   بیش از 8 میلیون نفر از مردم این مرز و بوم با بیکاری و در نتیجه سختی معیشت دست‌به‌گریبانند آیا رسیدگی به شرایط دشوار آنان باید دغدغه‌ شما باشد یا خواسته یک مشت مرفه بی‌درد که از برگزار نشدن فلان کنسرت موسیقی خلاف اخلاق عصبانی شده و رگهای گردنشان بیرون زده است؟! آن 8 میلیون بیکار نگران تأمین معیشت خود هستند و جماعت مرفهان بی‌درد نگران سپری کردن اوقات بیکاری خویش! هر دو بیکارند، اما، این کجا و آن کجا؟!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 77
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 76
  • ۰۰:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
    0 0
    اقای شریعتمداری! این دودوتا چهارتاست اشتغال کامل و نزدیک به آن؟ لازمه اش توسعه توسعه؟لازمه اش سرمایه گذاری سرمایه گذاری؟ لازمه اش اعتماد نهادهای داخلی و خارجی نهادهای خارجی؟ از مهم ترین هایش FATF همه دنیا این معادله ها را درنظر میگیرند الا شما که کتاب را چپه میخوانید
  • سبحان شاهمرادی اصولگرا ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
    0 0
    آقای شریعتمداری سخنش حق است.
  • ۰۱:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
    0 0
    دفاع در تمامی زمینه ها ی حقوق شهروندی من جمله ازادی های اجتماعی ، طبق نص صریح قانون بر عهده رییس جمهور است. پس مقلطه نکن برادر حسین!
  • ۰۱:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
    0 0
    اقای محترم دارید شیپور را از سر گشادش می نوازید این دودوتا چهارتاست که : اشتغال کامل و یا نزدیک به ان لازمه اش توسعه است ولی نه توسعه واردات و فرهنگ غربی و نه توسعه واردات مستشار غربی و تنگ گرفتن بر خودی و سخاوت قارونی به خارجی . توسعه لازمه اش سرمایه گذاری است ولی سرمایه گذاری نیاز به انضباط مالی دارد . نیاز به جلوگیری از بریز و بپاش دارد . نیاز به جلوگیری از ایجاد طبقه مفت خور رانت خوار یقه سفید دارد .ضمنا انچیزی را که شعار می دهند بنام سرمایه مورد نیاز یکدفعه به جامعه تزریق نمی کنند . بکنند حلقومتان می گیرد و اصلا نمی توانید تنفس کنید . سرمایه راارام ارام تزریق می کنند و شرایط در داخل و نزد برخی از متحدین ایران فراهم است . تدبیر می خواهد نه ان تدبیری که ژست گرفته اند . امریکایی و غربی برایت سرمایه گذاری نمی کند . دارند خروس قندی نشانت می دهند . چقدر باید بشماها تذکر داد ؟ دست گذاشته اند روی حزب الله لبنان و مقاومت . اگر برای شما و دوستانت مهم نیست برای خیلی ها هست و پای ان هم هستیم تا اخرش . ان چیزی که نگرش انسان را می ساز د ان دودوتاچهار تای معیوب شما نیست . این را بفهمید که اینها می خواهند رسوخ کنند . اینها بدنبال تز برنارد لوییس صهیونیست هستند نه اشتی و همزیستی مسالمت امیز و امثال شما اسیر توهمات خویش هستید . بخدا خیلی جلوی خودم را گرفتم که تندتر از این برای شما انسانهای شریف بی خیال ننویسم . یک مقدار خودتان را حرکت بدهید . سعی کنید .
  • ۰۱:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
    0 0
    احسنت
  • مهندس ۰۱:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
    0 0
    رییس جمهورمنتخب ومحترم چه کارکند وقتی تمام دنیا با ایران سرجنگ وناسازگاری دارندنمیشه که همه چیزراباهم ویکجا بخواهید اجازه بدهید تا انقلاب اسلامی رابه کل دنیا صادرکنند راه قدس ازکربلاست شما چرا این موضوع رافراموش کرده اید.
  • سيد محمد حسيني ۰۱:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
    0 0
    تا كي بايد دنبال جلب رضايت خارجي ها باشيم تا كشور درست شود؟؟؟!!! ايا واقعا اين راه حل مشكلات كشور است؟؟؟
  • Aida ۰۱:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
    0 0
    تا وقتی حواشی هست دولت مگر سرش درد می کند که پی اصل برود مسئولین عزیز قصد دارند گویا تنها با توکل بر خدا و نذر و نیاز و وعده های سر خرمن مشکلات روز افزون ملت رو حل کنند !!!!
  • ۰۱:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
    0 0
    معادله ریاضی دو دوتا ارتباطی به استدال های برجامی ندارد . قیاس مع الفارق فرمودید . جذب سرمایه ی خارجی با حراج برجامیک و تقدیم ذخایر و منابع نفتی و اقتصادی به اجانب ، با وطن پرستی و عقلانیت و شرافت در تعارض است . در شرایطی که جوانان توانمند و مردان غیرتمند به لطف بی تدبیری ها و نالایقی های نابخردان و حرامخواران نجومی و نفوذ پذیران ، از اشتغال محرومند ، ایجاد اشتغال برای بیگانگان ! توسعه است ؟؟ کدام کتاب را شما خوانده اید ؟؟ از کدام توسعه و اقتصاد دم میرنید ؟؟ توسعه ی چه کسانی و کدام باندها و گروه ها را میگویید ؟؟ اینگونه حمایتهای ناپخته ، همانند دفاعیات مضحک و فراموش نشدنی و خسارت بار و فجیع برجامی است . اقتصاد مقاومتی در کجای معادله ی دو دوتایی شماست ؟؟
  • ناشناس ۰۲:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
    0 0
    دمت گرم آقای شریعتمداری
  • ۰۲:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
    0 0
    ناشناس ۰۰:۳۵ همین که تو کتاب را چپه نمی خونی و از مطالب آقای شریعتمداری چپه برداشت !! نکردی مچکریم!! امثال شما ها در توهم جلب اعتماد نهاد های خارجی بمانید شاید فرجی شود!
  • ۰۲:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
    0 0
    ناشناس ۰۰:۳۵ همین که تو کتاب را چپه نمی خونی و از مطالب آقای شریعتمداری چپه برداشت !! نکردی مچکریم!! امثال شما ها در توهم جلب اعتماد نهاد های خارجی بمانید شاید فرجی شود!
  • ۰۲:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
    0 0
    این شاخصهای شما را مصر و فیلیپین و پرو و آلبانی و مکزیک و... هم دارند. پس چرا وضعشان این است؟ در عوض کره شمالی هیچ یک از شاخصهای شما را ندارند. اما برای نمونه حتی یک بیکار یا یک معتاد یا یک بی خانمان ندارد! تورم هم ندارد!
  • ۰۲:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
    0 0
    معمولا مشکل از خود موسیقی کنسرتها نیست. مشکل اصلی حواشی آنها و تبدیل عموم کنسزتها به پارتی مختلط است. لهذا نه تنها در مشهد بلکه اساسا در کل کشوری که ادعای حاکمیت اسلام دارد برگزاری این مراسمات بکلی باید ممنوع شود.
  • معلم ۰۳:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
    0 0
    حرف حق رو زدید آقای شریعتمداری. حرف حداثا 60 میلیون از مردم همینه
  • ۰۳:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
    0 0
    اقای شریعتمداری دولت روحانی برای هشت ملیون بیکار بهمراه نوبخت اعضای دولت و وزیر کار امور اشتباهی تشکیل جلسه داد و قرارشد که از منبع پول کدخدا که قراره بده تعداد هشت میلیون گاری دستی بهمراه تکنولوژی از چین وارد و متقابلا سیصدتن چقندر و باقلی وارد ودر اختیار بیکاران که بتازهگی اخراج شده اند بگذارند تا هم معظل بیکاری حل و هم بازار کسب کار رونق و هم تکنولوژی جهت ارتقا کنترل و کیفیت گاریها جهت اقتصاد مغاومتی از نوع تکنوکرات بی کروات بصورت لایحه دوفوریتی به مجلس ابلاغ و در اصرع وقت قبل انتخابات اجرایی بشرطی که این بیکارها رای به تدبیر و امید بدهند
  • محمد ۰۴:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
    0 0
    هموطن اقتصاد جهان با همین نظریبات کاپیتالیستی سالها اداره شده ولی الان عملا اقتصاد جهان از هم پاشیده و نابود شده. امریکا به عنوان مهد سرمایه داری بزرگترین بدهکار جهان است . نظریات سرمایه داری که شما می فرمایید یک راهیست که عاقبتش شکست است...... در ضمن fatf یک قرار داد ننگین است که تمام دستاورد های انقلاب را به باد می دهد
  • ۰۴:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
    0 0
    آفرین به حاج حسین. حرف دل ملت رو زدی
  • ۰۵:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
    0 0
    کسی حق نداره آنچه حق بقیه است و قانون اساسی بهش توجه کرده رو زیر پا بگذاره حالا مرفه یا فقیر کلا عادت به بی اخلاقی و دروغگویی اساس کار برخی شده
  • هاتف ۰۶:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
    0 0
    جناب شریعتمداری : درد مردم را گفتی.
  • ۰۶:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
    0 0
    سلام ای کاش دولت لاقل در این چند ماه باقیماند به فکر مردم بودتا حالا بیشتر وعده تو خالی مثل قول 100 روز برای حل مسائل اقتصادی و
  • ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
    0 0
    کسی که بیکاری رو به برجام و fatf گره میزنه معلومه گرفتار بیکاری نبوده. یکی از اقوام که فوق لیسانس از دانشگاه دولتی داره و جزو طبقه متوسط محسوب میشه تعدیل نیرو شد تماس گرفته بود و میگفت نگران بچه کوچکم هستم که نمی تونم از نظر تغذیه ای تامینش کنم. این حرف چند شب خواب رو از ما گرفت ولی برگذار نشدن چند کنسرت رگ گردن رئیس جمهور این مملکت رو باد میکنه .
  • scorpion ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
    0 0
    مردم وقتی نون ندارن بخورن کنسرت نمیخان بلکه کنسرو میخان شکم زنو بچشونو سیر کنن آقای روحانی
  • ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
    0 0
    ناشناس محترم. توسعه واعتماد داخلی وخارجی خوب است ولی ظاهرا همه موارد اقتصاد مقاومتی وهمه کارها تعطیل شده تا توسعه پیدا شود...به هر قیمتی توسعه پیدا کردن می شود مستعمره شدن ..... تنها راه مشارکت سرمایه مردم در کشور هستند که هم باعث کاهش نقدینگی وهم باعث رونق اقتصادی می شود وهم مشکل بی کاری حل می شود.... والا خارجی ها که بیایند خودشان کارگر هم با خود می آورند ......ودر واقع شغلی برای کسی ایجاد نمی شود...... قابل توجه دولت محترم
  • ناشناس ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
    0 0
    به اقای روحانی لطف کنید بگید انگار این مشاوران شما هستند که گزارشهای چپه میدهند جیب مردم از این حرفها بجای پول پرشده قضیه کنسرت مهم یا دغدغه شغل مردم هیهات منه الظله
  • ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
    0 0
    وقتیکه حکومت در حکومت ایجاد شد دیگه از دست کسی کاری برنمیاد اقای عزیز؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • سقراط ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
    0 0
    آقایان! امکان ادامه حیات دارد از مردم سلب می شود. خود کشی در بین نوجوانان گسترش یافته. آمار طلاق و خیانت در جامعه بالاست. پزشک زیبایی بینی خانمها را زیبا می کند که چه شود؟ بیشتر پایبند زنگی خانوادگی گردد.؟ اختلاف طبقاتی و تجمل گرایی غوغا میکند. اشراف با رعایایشان هر چه خواهند کنند. غارت بیت امال بی پروا انجام میشود و ... حال با این اوصاف جایگاه کنسرت ها مهمتر می گردد! آقای رئیس جمهور
  • شاهد ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
    0 0
    قربونت برم امام رضا جان یه عده دارن به عمد حساسیت ایجاد میکنن . نمیدونم چرا حرمت شما را با مرز استانها جمع میزنن ! خنده داره . شما هم اعتدال و ادب را رعایت کن اینکه یک مشت خواندن دوستداران موسیقی به افرادی مرفه و بی درد عین جهالت است . هم رفع امور بیکاران خیلی مهم هست هم رفع نیاز فرهنگی و سرگرمی جوانان و ترسم از اینه که سالهای بعد حتی نقاله زدن رو ممنوع اعلام کنند.قرآن کریم، امت اسلام را امت میانه و وسط می نامد و می فرماید: «و کذلک جعلناکم امة وسطا لتکونوا شهداء علی الناس و یکون الرسول علیکم شهیدا» ; (4) و این چنین شما را امتی میانه (معتدل) ساختیم تا بر مردمان گواه باشید و پیامبر (صلی الله علیه و آله) هم بر شما گواه باشد .این گونه افراطها، هم برای افراط کننده و هم برای کسانی که ناظر این گونه روش ها هستند، زیان آور است . برای افراط کننده مضر است، زیرا روش افراطی قابل دوام نیست و دیر یا زود خسته می شود و از زیر بار وظایف اصلی هم شانه خالی می کند . برای ناظران زیان بخش است، زیرا آن ها را از گرایش به مذهب و پذیرش تکالیف دینی باز می دارد و آن ها گمان می کنند که اگر کسی بخواهد بنده خدا باشد و به وظایف دینی قیام کند، باید از زندگی خود دست بکشد و خود را از هر نوع کار و لذت و آسایش محروم سازد تا بتواند مسلمان باشد و وظیفه شناس . ولی اگر مردم ببینند که مسلمانان، هم به امور زندگی خود می رسند و هم به عبادت و وظایف دینی، بدون تردید به سوی مذهب گرایش پیدا می کنند و به سعادت و نیک بختی دنیا و آخرت نائل می شوند .
  • علی.م ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
    0 0
    دیگه روت نشد ادامش را بگی. لازمه اعتمادهای نهادهای خارجی و داخلی - عده ای محدود از کلان سرمایه داران مرتبط با غرب - سر خم کردن در برابر آمریکا و غرب و صرف نظر از آرمان های مقدس و حیات بخش اسلامی است و القصه علی هذا. نه برادر عزیز این شمایید که کتاب را چپه گرفته اید، روحیه و اعتماد به نفس خود را در برابر غرب باخته اید و به جای پیروی از تعالیم سعادت بخش اسلام، به دنبال پیروی از مدل های منسوخ و شکست خورده توسعه غربی هستید.
  • ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
    0 0
    افرین بر شریعتمداری. حرفاش به دل میشینه
  • ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
    0 0
    منظورتان آزادی ایجاد پارتی مختلط علنی به اسم کنسرت است؟
  • ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
    0 0
    یکی می مرد زدرد بی نوایی یکی می گفت ننه زردک می خواهی؟؟؟!!!!!!!!!!
  • اشکان ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
    0 0
    کره شمالی از نظر شما توسعه یافته است ؟ چون غذا به صورت کالری توزیع می شه ؟ بالاترین نرخ سو تغذیه رو داره ؟ خوب چرا نمی رید کره شمالی و ما رو راحت بذارید.
  • ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
    0 0
    قریب به نود درصد مردم کنسرت نرفتن بفکرشم نیستن ابدا پولشم دارن
  • انشرلی ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
    0 0
    حقوق شهروندی به رقص و آواز و دلقک بازی نیست . اولین حقوق شهروندی داشتن کیسه ای غذا در دست ، هنگام عصر در راه بازگشت به خانه می باشد. اگر ما هم بخواهیم فرهنگ کاپیتالیستی آمریکا را در ایران رواج دهیم چه فرقی با آنها داریم؟ کسانی که اختلاف طبقاتی در کشورشان غوغا می کند. عده ای روی خیابان می خوابند و عده مانند ترامپ در هر شهر یک برج دارند و برای خود و هم نوعان هر شب پارتی های شبانه دارند.اگر ناراضی هستید می توانید در آمریکا به مجموعه ترامپ بپیوندید. ولی اینجا دولت اسلام است و بجای خرج بیت المال و تشویق مردم برای خرج داشته های خود روی دلقک بازی های غرب، مردم را به کارهای شرافتمندانه و زندگی عادلانه دعوت می کند. این کشور تحت قوانین امیر المونین است نه نمرود.
  • ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
    0 0
    الان مشكل مردم كنسرت نرفتن نيست،نان شب است كه به سختى به سر سفره مى ايد ،دو برادر ليسانس دارم كه بيكارند اين درد جامعه است كه دولتمردان چشم به رويش بسته اند ،اگر وزيرى فرزندش بيكاراست پدرش وزير است ومشكل ندارد چون اوضاع مالى او خوب است ولى قشر ضعيف چه كند،به داد فقرا برسيد
  • ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
    0 0
    به اشکان این شمایید که برایتان توسعه مساوی توسعه ماشین ها است. آری مردم کره شمالی ابدا از چاقی و ام اس و بیماریهای عصر جدید رنح نمی برند و سالمترین رژیم غذایی را دارند و در عین حال به خاطر شرکت طولانی در تمرینات نظامی قویترین و سالمترین ملت دنیا هستند. آنها سوء تغذیه دارند؟ ابدا. سوء تغذیه به معنای رژیم تغذیه ناصحیح است نه کمی کالری دریافتی. چیزی که مردم کشورهای غربی و خود ما در ایران داریم سوء تعذیه است. جالب اینکه نه از آلودگی هوا خبری دارند و نه از ترافیک و استرس آن. شبهای پر ستاره دارند و زود می خوابند و زودهم بیدار می شوند. نه خودکشی دارند و نه سقط جنین و نه دختر فراری. اما اینها برای شما ملاک توسعه نیست. توسعه شما یعنی ساختمانهای شیک و پرزق و برق و ماشینهای لوکس. توسعه شما برای ماشینها تعریف شده است نه برای انسانها. اما خیالتان راحت باشد ما به کره شمالی نخواهیم رفت. ما هستیم تا الگوی موفق کره شمالی در مساله خودکفایی را که دقیقا پیروی از دستورات اسلام است در ایران پیاده کنیم. جای تاسف است که ما شعار اسلام دادیم اما آن کافرهای کمونیست بدان عمل کردند. شما اگر دوست دارید به همان کشورهای غربی و عربی دلخواه خودتان بروید و دست از سر یک ملت انقلابی بردارید. ما ایران را با خون صدها هزار شهید خریده ایم و سندش را هم به اسم اسلام زده ایم.اگر شما آن را می خواهید باید بهای مشابهی را بپردازید والا معامله عادلانه ای نخواهد بود.
  • ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
    0 0
    وای بر تو. امت وسط به معنای امت حرکت در صراط مستقیم و کج نشدن به سوی چپ و راست است. اتفاقا منحرف شمایید که نمی فهمید کنسرت همیشه بهانه ای برای حرمت شکنی و ایجاد پارتی متخلط و رقاصی زنان و مردان بی هویت است. مشکل لزوما از موسیقی نیست. چنین چیزی را نه امام رضا علیه السلام اجازه داده و نه اجدادش. در کل حاکمیت اسلامی چنین باید کنسرتها ممنوع شود.
  • ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
    0 0
    از تجلیات افراط توجیه اختلاط با عنوان کنسرت است حقیقت افراط و تفریط از برداشت آزاد مبراست
  • امیر ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
    0 0
    باز این ناشناس با پرچم سوئد فتوا صادر کرد.. احتمالا شما در سوئد برای اینکه چشمت به نامحرم نخوره با عینک آفتابی اینور اونور میری
  • ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
    0 0
    سه ساله دارید برای تطهیر دولت تذلیل و ناامیدی مغلطه میکنید. ملت رو نفهم فرض نکن خودت رو هم به نفهمی نزن!
  • ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
    0 0
    مغلطه رو غلط نوشتی بادمجون دورقاب چین!
  • ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
    0 0
    فکر کنم منظورت اینه که: راه توسعه ایران از لیبرالیسم و غربزدگی میگذرد!
  • ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
    0 0
    اشتباه مثبت دادم
  • امین12 ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
    0 0
    پررنگ کردن مسئله بی اهمیت لغو یک درصد از کنسرتهای ضداخلاقی، تنها به دلیل منحرف کردن اذهان عموم ازمشکلات اقتصادی و.... است.
  • ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
    0 0
    باسمه تعالی بخشی از نامه امام علی علیه السلام به مالک اشتر درباره مردم گرایی دوست داشتنى ‏ترين چيزها در نزد تو، در حق ميانه ‏ترين، و در عدل فراگيرترين، و در جلب خشنودى مردم گسترده‏ ترين باشد، كه همانا خشم عمومى مردم، خشنودى خواص (نزديكان) را از بين مى‏ برد، امّا خشم خواص را خشنودى همگان بى‏ أثر مى ‏كند. خواصّ جامعه، همواره بار سنگينى را بر حكومت تحميل مى ‏كنند زيرا در روزگار سختى ياريشان كمتر، و در اجراى عدالت از همه ناراضى ‏تر، و در خواسته‏ هايشان پافشارتر، و در عطا و بخشش‏ ها كم سپاس‏تر، و به هنگام منع خواسته‏ ها دير عذر پذيرتر، و در برابر مشكلات كم استقامت‏تر مى ‏باشند. در صورتى كه ستون‏ هاى استوار دين، و اجتماعات پرشور مسلمين، و نيروهاى ذخيره دفاعى، عموم مردم مى ‏باشند، پس به آنها گرايش داشته و اشتياق تو با آنان باشد.
  • تازه مسلمان نروژی ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
    0 0
    احسنت
  • مسافر ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
    0 0
    آقا اولا که قطعا معزل بیکاری از لغو کنسرت ها واجب تره دوما و مهمتر اینه که مشکل لغو کنسرت نیست...مشکل طرز صحبت بعضی دوستان است که باید سرلوحه باشند نه اینکه بگن هرکی ناراضی هس بره بیرون...این یعنی دیکتاتوری
  • با نام ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
    0 0
    شما اول برو صحبت کردن رو یاد بگیر بعد نظر بده.اوکی؟
  • ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
    0 0
    من با اصل گزارش موافقم اولویت دوات باید ایجاد اشتغال برای این هشت میلیون بیکار باشد. اما مشرق توهم. کمی انصاف داشته باش, اون زمان که نفت بشکه ای ۱۲۰ دلار بود باید فکری بحال این هشت میلیون بیکار میشد نه الان که نفت تا بشکه ای زیر ۵۰دلارم اومده تحریم هام که با بد عهدی آمریکاییها همچنان به قوت خودش باقیست,اگر پول های بلوکه شده نفت آزاد میشد دولت می توانست فکری به حال این هشت میلیون بیکار بکنه,خودت دیدی که به امید آزاد شدن این پول اقدام به بستن قرار داد برای نوسازی ناوگان هوایی کشور کرد اما باز هم آمریکاییهای خائن نگذاشتن,مطمعنا کاهش ناگهانی قیمت نفت در همون ابتدای شروع بکار دولت روحانی در مشکلات پیش روی دولت یازدهم بی تاثیر نبود ضمن اینکه بعضی از مشکلات مثل همین معذل بیکاری میراث دولت های قبلی برای این دولت است( هرچند دلیل نمی شود دولت از زیر بار مسعولیت شانه خالی کند ) و مطمعنا از این دولت برای دولتهای بعد بجا خواهد ماند.امیدوارم هرچه زودتر فکری به حال معذل بیکاری بشه چرا که بیکاری خودش عامل خیلی از مشکلات مثل فساد اخلاقی,بی بند وباری ,دزدی و... در کشور است.
  • محسن ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
    0 0
    تعجب تعجب آیا مشکل مردم و جامعه کنسرت است که گروه اندکی بچه پولدارها میروند ؟؟!!!!
  • سلطانی نژاد ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
    0 0
    احسنت بر استاد،شریعتمداری عزیز. از تحلیل ارزشمندتان لذت بردم، ای کاش رئیس جمهور محترم به همه موارد و مخصوصا دغدغه های اصلی مردم توجه مینمود.
  • علی ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
    0 0
    تنها چیزی که از صدق سر اقای روحانی نصیب من شد این بود که به یمن تدبیر ایشون رکودی حکم فرما شد من از کار بی کار شدم تمام سرمایمو از دست دادم نامزدیمم به هم خورد و.... بالاخره اون دنیایی هم هست چون ایشون وعده داده بود مشکلاتو حل کنه
  • امیر ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
    0 0
    مشرق جان: من نمیتوانم مثل ناشناس با پرچم سوئد برایتان پارچه خواری کنم تا مطالبم را منتشر کنید.اینقدر شما ها بدبختید تا وقتی میبینید کسی دوتا سوال درست و حسابی میپرسه و مطمئن هستید جان نثاران شما نمیتوانند جواب بدهند مطالب را منتشر نمیکنید
  • شاهد ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
    0 0
    واقعا وای بر من که دوستم با ای پی سوئد 10/19 در پاسخ من اینجانب رو منحرف دونستند و اگر دستشون بود حکم ارتداد بنده رو هم میدادند منظور از امت وسط همان ملت میانه رو و اعتدال گراست و وای بر ما که بی هویتیم به خاطر علاقه به فرهنگ در ضمن عذر میخوام که حرمت سن شما رو نداشتم اخه سنتون انقدر بالاست که هم دوران امام رضا و اجدادشان را هم درک نمودید و از اینکه رویداد فرهنگی پارتی مختلط که دوستان شرکت نمودند و از نزدیک دیدند را اینجانب هنوز تجربه ننمودم وعاجز از اضهار نظر در این رابطه میباشم و خواهان طرح زوج و فرد نمودن تردد بانوان و اقایان در کل کشور میباشم که موجبات اخطلات و بروز ناهنجاری نگردد.
  • ناشناس ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
    0 0
    نمی توانید مشکلات اساسی کشور را حل کنید با برجسته کردن مشکلات فرعی سر مردم را مشغول نکنید.
  • ناشناس ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
    0 0
    با تحریم ویزایی امریکا برای اتباع 38 کشور که به ایران سفر می کنندکه درست بعد از برجام تصویب شد دیگر هیچ سرمایه گذار و تاجر خارجی جرئت ورود به ایران را نخواهد داشت .
  • ناشناس ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
    0 0
    نفت 100 دلاری نتیجه غنی سازی 20 درصدی و مقاومت در مقابل استکبار بود.
  • مسعود ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
    0 0
    ناشناس سوئدی حرف حق میزند و ما از کامنت های ایشان استفاده می کنیم .
  • مسافر ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
    0 0
    اصلاحیه : معضل بیکاری :)
  • ناشناس ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
    0 0
    درود بر سردار قلم .
  • ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
    0 0
    منظورآقای رییس جمهوراینه :حالاکه صنعت خوابیده کنسرت برگزار بشه تاجوانان به نوازندگی مشغول شده واشتغال ایجاد شود بالاخره این هشت میلیون بیکارونمیشه همینجوری رهاکرد که.
  • اشکان ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
    0 0
    کاش یکبار جرات انتشار حقیقت رو داشتید
  • ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
    0 0
    پارچه؟
  • جلیلی ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
    0 0
    بنظرم آقای شریعتمداری تو بحث کنسرتها رودربایستی کرد. یعنی فقط اون یکدرصد تعطیل شده پاتوق مرفهین بیدرد و خلاف اخلاقه؟!! حاجی جان اینجا هم صادقانه و بدور از ملاحظه حرف میزدی
  • احمد ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۳
    0 0
    معلوم نيست اين اقاى شريعتمدارى در زمان دولت قبلى کجا تشريف داشتند ايا در ان زمان کنسرت در مشهد بر گزار نميشد ويا بيکارى نبود ؟چرا حالا از خواب پريدهاند
  • ناشناس ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۳
    0 0
    دکتر شما کتاب چی می خوانی ان قدر خوب تحلیل میکنی!!!!!! یک مقدار چشمهاتون رو باز کنید بلکه خیلی واقعیت ها را ببینید و درک کنید
  • ۰۲:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۳
    0 0
    درود بر شریعتمداری که قلم خود را به دنیا نفروخت. به فرموده پیامبراکرم(ص): «مداد العلماء افضل من دماءالشهداء» قلم دانشمندان از خون شهیدان برتر است.
  • ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۳
    0 0
    آیا واقعا تا حالا داخلی ها خیلی قابل اعتماد بوده اند؟
  • ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۳
    0 0
    نرخ بیکاری از صددرصد قبل از انقلاب داشت همینطور پایین می اومد وبه صفر می رسید که یه دفعه دولت تدبیر وامید اومد وب برپایی کنسرت نذاشت داشتیم اول کشور منطقه می شدیما جدا اول کشور منطقه بودن مهمتره مهمتره یا برنامه کنسرت
  • ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۳
    0 0
    راست می گی توی چین هم که هزاران کارخانه اروپا وآمریکایی سرمایه آواردن وکارخون زدن همشون با خودشون کارگر از آمریکا واروپا آواردن والان بیکاری تو چین بیداد می کنه کلی کارگرای چینی هر روز پشت در سفارت ایران تو چین جمع می شن شاید بهشون اجازه بدیم برای کار بیان ایران
  • ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۳
    0 0
    خوب با توجه به اینکه تجربه ژاپن وچین نشون داده همه اینها با جمع کردن کنسرتها یه شبه رفع می شه وما تبدیل می شیم به یه غول صنعت واقتصاد من هم موافقم همه کنسرتها رو از کشور جمع کنید
  • ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۳
    0 0
    ناشناس تو کدوم دنیا زندگی میکنی که اصل حرف و ول کردی چسبیدی به مسخره بازی
  • ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۳
    0 0
    کاش یه بار احتمال میدادی حقیقت اون چیزی نیست که تو فهمیدی
  • ناشناس ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۳
    0 0
    خوب و با وجدان نظر بده نقدهای ایشان را در دولت قبل بخوان .ایشان جزآزاد مردانی هستند که دین را به دنیا نفروختند و هر زمان بنابروظیفه شرعی و از سر دلسوزی انتقاداتشان را مطرح کردند هوچی گری که این دولت برای فرافکنی افکار عمومی درباره کنسرتها می کند دولت قبل نکرد ضمن این که دولت توان پاسخگویی به رکود -پسا برجام - تهدیدها- تحریم ها - حقوق نجومی..... ندارد هر از گاهی برای شانه خالی کردن از پایخگویی یک مساله پپیش پا افتاده را در دستور کار قرار می دهد کنسل شدن حدود یک درصد کنسرت به گفته وزیر کشور این دولت انقدر هوچی گری نمیخواهد
  • ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۳
    0 0
    رای آوردن دور دوم روحانی وهمفکرانش = نابودی باقیمانده اخلاق وفرهنگ واقتصاد (البته شعارهای برجامی باقی خواهد بود)
  • ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۳
    0 0
    حالا بیکار کم بود می خواهید فعالین عرصه موسیقی را هم به جمع بیکاران اضافه کنید!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس