کد خبر 621025
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰

فردی که در شهر استراسبورگ در شرق فرانسه با چاقو به یک یهودی حمله و وی را مجروح کرده بود، در مورد اقدام به قتل مجرم شناخته و زندانی شد اما مسئولان قضایی فرانسه می گویند که این فرد یک بیمار روانی است.

 به گزارش مشرق، به نقل از خبرگزاری فرانسه از استراسبورگ، منابع فضائی فرانسه اعلام کردند که فرد مهاجم در پرونده ای که در مورد «اقدام به قتل به دلیل تعلق قربانی به یک نژاد و یا یک مذهب» گشوده شده بود، گناهکار شناخته شد.

مهاجم صبح روز جمعه در خیابانی در یکی از محله های استراسبورگ و در فاصله 500 متری کنیسه این شهر با چاقو به یک یهودی حدودا 60 ساله حمله و وی را مجروح کرد.

مهاجم 45 ساله با سابقه بیماری روانی، پیشتر نیز در سال 2010 میلادی دست به اقدام مشابهی زده بود.

دادستانی استراسبورگ دیروز (شنبه) اعلام کرده بود که این حمله انگیزه تروریستی نداشته است. با این حال این اقدام در زمانی رخ داد که فرانسه به دلیل وجود تهدید حملات تروریستی در وضعیت اضطراری قرار دارد.

در حملات تروریستی 13 نوامبر (22 آبان) پاریس، فرانسه برای نخستین بار در تاریخ خود هدف عملیات انتحاری قرار گرفت. در این حملات که گروه تروریستی داعش مسئولیت آن را برعهده گرفت، 130 نفر جان خود را از دست دادند و بیش از 350 نفر دیگر مجروح شدند.

پس از این حمله تروریستی، در سراسر فرانسه وضعیت فوق العاده اعلام شد. وضعیت فوق العاده در فرانسه که تا کنون چند بار دیگر هدف حمله تروریستی گسترده و یا اقدامات تروریستی محدود قرار گرفته؛ تا اوایل سال 2017 میلادی تمدید شده است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس