از 98 قلم دارویی که از سوی شرکت های غربی برای آزمایش آن ها روی اوکراینی ها درخواست مجوز شده بود، 96 قلم تایید شدند و تنها داروی بیماری «پزوریاسیس» و «افسردگی کودکان» مجوز آزمایش نگرفتند.

سرویس جهان مشرق - به گزارش «پراودا»، وزارت بهداشت اوکراین به شرکت های دارویی غربی اجازه داده تا آزمایش محصولات خود را در بیمارستان های این کشور انجام دهند. فهرست موسسات درمانی که شهروندان اوکراینی با رفتن به آن ها، می توانند زندگی و سلامت خود را به خاطر خرج معاش به خطر بیاندازند نیز اعلام شده است.

شهروندان اوکراینی موش آزمایشگاهی شرکت های دارویی غرب
 
از 98 قلم دارویی که از سوی شرکت های غربی برای آزمایش آن ها روی اوکراینی ها درخواست مجوز شده بود، 96 قلم تایید شدند و تنها داروی بیماری «پزوریاسیس» و «افسردگی کودکان» مجوز آزمایش نگرفتند.

استفاده از مردم کشورهای در حال توسعه، برای آزمایش محصولات دارویی، بخشی از راهبرد کلان شرکت های بزرگ دارویی در غرب است، چرا که هزینه آن بسیار پایین تر از کشور مبداء است. چند سال قبل، دستمزد هر بار آزمایش دارو در بعضی موارد به 1000 دلار هم رسیده بود.

مقامات اوکراینی اجازه آزمایش داروی آمریکایی بیماری «آرتریتیس روماتوئید» را در بیمارستان های خارکف، زاپوریژّیا و پولتاوا و چند شهر دیگر صادر کرده است. آزمایش داروی آمریکایی بیماری روانی «اسکیزوفرنی» نیز در بیمارستان های اعصاب و روان شهرهای چرکاسی، کیف، خرسون و وینیتسیا انجام خواهد گرفت. شرکت معروف آمریکایی «فایزر»Pfizer نیز قصد دارد داروهای سرطان را در مراکز درمانی شهرهای «کریوی ریگ»، لِویف و چرنیوُستی روی بیماران داوطلب آزمایش کند.

شرکت فرانسوی AB Sicence هم داروهای ضدسرطان، و شرکت سوئدی AstraZeneca AB و محصولات خود برای درمان امراض ریوی را در مرحله آژمایش، روی اوکراینی ها به کار خواهند برد.

طبق پروتکل شرکت های دارویی، داروی ساخته شده پیش از ورود به خط تولید، ابتدا مرحله آزمایش حیوانی و بعد آزمایش انسانی را پشت سر می گذارد تا اثرات آن روی بدن انسان به طور کامل بررسی شود.

«ولادیمیر اسکاچکو»، تحلیل گر سیاسی اوکراینی در مصاحبه نشریه روسی «پراودا» گفت که برای دولت کیف سیاست جمعیت کم تر اولویت دارد:

" (از دید مسوولان) جمعیت در 2035 باید به 20 تا 25 میلیون برسد. پس مقامات نبوغ به خرج دادند و این نسل کشی اجتماعی را ابداع کردند. اکنون جمعیت اوکراین بالای 40 میلیون نفر است. طی 12 سال، بدون جنگ ها و فجایع، 12 میلیون جمعیت از دست رفته است. این یک دستاورد است!"

فارغ از صحت و سقم نظرات اسکاچکو، در سال 2014، اداره جمعیت سازمان ملل پیش بینی کرد که جمعیت اوکراین، بدون در نظر گرفتن جنگ یا فاجعه طبیعی بزرگ، از حدود 45 میلیون نفر فعلی به 34 میلیون در 2050 خواهد رسید. از این لحاظ اوکراین یکی از بدترین شرایط جمعیتی را در جهان دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
    0 0
    چه افتخاری برای مردم عقب مانده اوکراین بیشتر از اینکه موش آزمایشگاهی ملتهای برتر غربی شوند؟ این دقیقا همان رای خودشان است. البته ناکفته نماند که در ایران هم وضع به همین صورت است و ملت ایران به آزماایشگاه بزرگ استفاده از محصولات تراریخته و روشهای ضدبارداری و نظایر آن تبدیل شده است. منتهی با روشی بسیار کثیفتر. حداقل در اوکراین مشخص است که مدام بیمارستانها روی مردم آزمایش می کنند اما مردم ایران حق انتخاب ندارند و همه تبدیل به موش آزمایشگاهی شده اند.
  • ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
    0 0
    اوکراین خودش انتخاب کرده تا موش ازمایشگاهی باشه
  • ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
    0 0
    اون موقع که گریبون برای غرب چاک میدادن باید پیه این چیزارو هم به تن می مالیدن
  • ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
    0 0
    همه بشر برای غربی ها موش ازمایشگاهی هستن وقتی نفوذشون بدی تو کشورت روت ازمایش هم می کنن
  • ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
    0 0
    غربیا ادای ادم حسابی رو در میارن اما دزد با چراغ هستن
  • ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
    0 0
    خدا ریشه غربو بزنه که با چند بیماری ریشه بیساری رو کند
  • ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
    0 0
    اوکراین از وقتی دچار کودتای مخملی شد روی خوش ندید
  • ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
    0 0
    چه غلطا
  • ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
    0 0
    اونوقت سازمان حقوق بشر چه موضعی دارن؟
  • ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
    0 0
    ازمایش 96 قلم دارو؟؟؟؟ خیلیه
  • ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
    0 0
    ننگ به مسئولینشون
  • ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
    0 0
    وقتی بیماریهای خطرناک واگیرو در سطح جهان پراکنده می کنن شنیدن این خبر تعجبی نداره
  • ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
    0 0
    همه کشورهای جهان سوم حل آزمایش جهان اولی هستند.
  • ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
    0 0
    خب دیگه! هر کی میخواد بره هر کی میخواد نره!! بزور که نمی خوان دارو بدن بهشون!!! شر و ور گویی در حد مشرق!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
    0 0
    اصولا هر داروی تولیدی باید بعد از ساخت و آزمایش روی انسانها بالاخره آزمایش شود حال شما اسمش را بگذارید موش آزمایشی واقعیت را عوض نمیکند هر داروی جدید که تولید میشود به هر حال باید روی انسان هم آزمایش شود و ربطی به نوع توارد یا کشور سازنده ندارد. در ایران هم داروی نوترکیب که تولید میشود برای اولین بار روی انسان آزمایش میشود حال شما هم بگویید موووووش!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس