کد خبر 620047
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۶

مقامات رادیو ــ تلویزیون دولتی مصر به ۸ مجری زن تلویزیون این کشور اخطار دادند که یا هرچه سریع‌تر وزنشان را کاهش دهند یا شغلشان را ترک کنند.

وزنتان را کاهش دهید یا بی‌خیال شغلتان شویدبه گزارش مشرق، مقامات رادیو ــ تلویزیون دولتی مصر به چند مجری زن این شکور که اضافه وزن داشتند گفتند که تا زمانی که وزن خود را کاهش ندهند اجازه حضور در مقابل دوربین را نخواهند داشت.

بر اساس گزارش گاردین، این اقدام تلویزیون دولتی مصر که اغلب مواضع دولت این کشور را منعکس می‌کند و به عنوان تریبون دولتی شناخته می‌شود، از سوی برخی گروه‌های حامی حقوق زنان مورد انتقاد قرار گرفته است.

این در حالی است که تلویزیون دولتی این کشور  سخت در تلاش است که با شبکه‌های ماهواره‌ای خصوصی در جلب مخاطب بیشتر رقابت کند.

«خدیجه خطاب» (Khadiga Khattab) که 20 سال سابقه مجری‌گری در تلویزیون مصر را در کارنامه‌اش دارد یکی از زنانی است که مخاطب این اولتیماتوم قرار گرفته و در این رابطه می‌گوید:"احساس می‌کنم مورد افترا و تهمت قرار گرفته‌ام؛ انتشار این تصمیم در روزنامه‌ها به معنی توهین به مجریان زن است".

خطاب افزود:"می‌خواهیم بدانیم چه کسی با چه معیاری تصمیم می‌گیرد که یک مجری برای قرار گرفتن در مقابل دوربین در وضعیت مناسبی است".

«صفا حجازی» (Saffa Hijazi) رئیس اتحادیه رادیو و تلویزیون مصر با اشاره به این نکته که این تصمیم «در چارچوب (طرح) ارتقای تلویزیون در شکل و محتوا» گرفته شده می‌گوید: "6 نفر از 8 مجری زن این تلویزیون شامل این تصمیم شده‌اند".

این در حالی است که مرکز راهنمایی و آگاهی حقوقی زنان در مصر این تصمیم را «شرم‌آور» خوانده و آن را خلاف قانون اساسی این کشور دانسته است.

اتهام جنسیتی بودن این تصمیم اما از سوی «حجازی» رد شد و  وی در این رابطه گفته است: "چطور ممکن است در موسسه‌ای که توسط یک زن اداره می‌شود تبعیض علیه زنان وجود داشته باشد".
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس